exin89 Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Ford Sierra 4x4 Stv. 2.9L 24V Scorpio Cosworth motor. Beste tank med pen langkjøring. 0.9L/Mil. Ford Sierra 4x4 Sedan. 2.0 DOHC Lettere "polert" mtp drivstofforbruk og effekt. Beste tank med pen langkjøring. 0.5L/Mil. Bak lastebil på E18 over lengre tid. 0.4L/Mil. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 Subaru Forester 2003/2004 1,1 L/Mil bykjøring 125hk Permanent 4x4 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg kjører glatt 7 km ved pen kjøring 1989 BMW E30 2,5 liter 170hk katalysator steinalder automat konstant 4x4 Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 Kommer litt an på humøret Men kjørecomputeren sier at average er 7.5/100km, jeg utnytter meg mye av å bremse på gir i nedoverbakker så det hjelper jo! Da jeg overtok bilen fra forrige eier var average på 8.8/100km Alfa Romeo 147 Selespeed 2.0 150hk Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 Testet sommer/hyttebilen min idag, har ikke sjekket forbruket enda. Til normalt bruker jeg en kuga (0,63 på vinterdekk, 0,67 på sommerdekk). 2,1liter på milen uten å være tung på gasspedalen (hummer h2) :-O Jaja, glad jeg ikke har kjerring lenger, det jeg sparer på klær kan jeg bruke på drivstoff! Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Min bil brukte 0,48L/mil når jeg kjørte fra Gjøvik til Namsos i november. Er en BMW 320CD (coupé diesel). Det var langkjøring. Kjørecomputeren viser 0,58L/mil i snitt siden desember, men finregning viser mellom 0,63-0,67L/mil. Sistnevnte skyldes litt griskjøring på snøføret. Bakhjulstrekker som er årsaken til det. EDIT: Bilen er vel rundt 1300-1400kg tung. Endret 19. januar 2011 av Kongklykken Lenke til kommentar
KongKebab Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 Bil#1: 2010 Subaru Impreza, ca 0,7L/mil blandet kjøring. Bil#2: 1992 Audi S2, ca 2.5L/mil blandet kjøring. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) 2002 Audi A6 1.9 TDI rundt 170hk (130 originalt), ca. 0.6-0.65L/mil ved bykjøring og jeg målte den til 0.47L/mil på langkjøring med normalt tempo, litt kupert vei og normalt med forbikjøringer. Egentlig ikke så ille med tanke på at bilen veier litt over et halvannet tonn... Endret 19. januar 2011 av CFM Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) 1998 BMW 520i med 150hk. I følge kjørecomputeren ligger den på 1,03L/mil Me want diesel bil much! Endret 19. januar 2011 av stizzen Lenke til kommentar
joka Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 -99 vw sharan 1,9 tdi 110 hk, blokkert egr, 1625kg sommer: 0,46 - 0,55 vinter: 0,6 - 0,7 .. (inkl 5 kw dieselvarmer) med 1500 kg campingvogn 0,9 - 1,2 (med egr var jeg aldri under literen) Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 -99 vw sharan 1,9 tdi 110 hk, blokkert egr, 1625kg sommer: 0,46 - 0,55 vinter: 0,6 - 0,7 .. (inkl 5 kw dieselvarmer) med 1500 kg campingvogn 0,9 - 1,2 (med egr var jeg aldri under literen) Hva slags fordeler/ulemper er det ved å blokkere EGR? For noen år siden fikk jeg blokkert EGR som følge av soting/daukjøring (noe jeg ikke kan fatte helt med min kjørestil). Bilen koblet da ut turboen. Lenke til kommentar
John1989 Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 91 Opel Omega 2.0i Er vel rundt 115hk, 2-liter og 1300kg. Ligger ca. rundt 0.7-0.8l per mil på langkjøring. Rundt litern på blandet. Lenke til kommentar
joka Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 -99 vw sharan 1,9 tdi 110 hk, blokkert egr, 1625kg sommer: 0,46 - 0,55 vinter: 0,6 - 0,7 .. (inkl 5 kw dieselvarmer) med 1500 kg campingvogn 0,9 - 1,2 (med egr var jeg aldri under literen) Hva slags fordeler/ulemper er det ved å blokkere EGR? For noen år siden fikk jeg blokkert EGR som følge av soting/daukjøring (noe jeg ikke kan fatte helt med min kjørestil). Bilen koblet da ut turboen. en slitt egr ventil vil ikke stenge helt og kan gi soting selv med "frisk" kjørestil.. jeg blokkerte for å unngå soting fordeler: motoren går "finere", jeg fikk lavere forbruk spesielt med vogn etter. (ca 1 dl lavere med vogn) ... lavere forbruk = mindre co2 ? ulemper: motoren bruker lengre tid på å bli varm, ved full belasning over lengre tid kan eksostempraturen bli skadelig høy, men dette gjelder skjelden biler.. stasjonærmotorer / båter kan få et slikt problem forurensing - blir jo høyere nox utslipp Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 Jeg får beholde EGRen slik den er i dag da. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 Me want diesel bil much! Dieselbiler er kjjjjjeeeeeedddeeeeelllliggeeee og BRÅKETE!! Det er bare teit ut når du hører lyden og tror det er en traktor eller en fiskebåt, eventuellt en bil uten eksosanlegg, og ser at det egentlig er en liten Polo. Uansett, min 1995 Ford Escort bruker rundt 0,81 på milen. 1,6-liters motor. Forbruket er en anelse høyere enn hva bruksanvisningen tilsier, men så har den kjørt 250.000 km også. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 Peugeot 406 1,8i 1997 Bruker rundt 0,80 hvis jeg virkelig går inn for det, men blandet kjøring havner på 0,85 ca. Er vanskelig å kjøre kjempepent med gassen Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Den nyeste bilen jeg har hatt var en VW caddy fra 2007 ned 2L dieselmotor. Hørtes ut som en traktor den også. Og uansett hvordan man vender og snur på det så kakler selv den mest moderne diesel når den går. Joda de har blitt stillere en sine forjengere men det kakler fremdeles. Endret 20. januar 2011 av perpyro Lenke til kommentar
CFM Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 Pumpedyse motorene knagget jo som bare det, men de nye med common-rail går mye stillere. Mercedes har vel hatt dette i godt over ti år såvidt jeg vet og de motorene i den nye E-klassen bråker i hvertfall ikke så mye så det gjør noe, faktisk så hører du knapt motoren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Den nyeste bilen jeg har hatt var en VW caddy fra 2007 ned 2L dieselmotor. Hørtes ut som en traktor den også. Og uansett hvordan man vender og snur på det så kakler selv den mest moderne diesel når den går. Joda de har blitt stillere en sine forjengere men det kakler fremdeles. Les hva jeg skrev, en Caddy er en typisk arbeidsbil, og er dårlig lydisolert (har selv kjørt en 2008-modell på jobb). Som CFM sier, common-rail motorer i nyere biler er tilsvarende bensinlyd. Endret 20. januar 2011 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 Du kan si hva du vil men å isolere kupeen og motorrommet slik at lyden ikke slipper så godt ut til omgivelsene betyr ikke at motoren har sluttet å kakle, den har bare blitt litt mere stille fordi lyden ikke slipper ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå