Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor langt kjører din bil per liter drivstoff ?


Looke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilbake i 1981, så kjørte jeg en splitter ny VW Passat 1,6 Diesel St.vogn fra Oslo til Finnmark. Endte da på 0,41 liter på mila. 10 år senere var jeg igjen i Finnmark på påskeferie, men da med en lang Ford Econoline, 11 seter. 7,3 liters V8.

Brukte 700 liter diesel på den turen! Tror snittet var 1,7 liter mila. Den bilen gikk forøvrig på 1,5 i bykjøring.

 

Mercedes 420 SEL -90 mod

0-100 rask, sikkert under 8 sek på 0-100 km/t

ca. 2 tonn

 

Langkjøring: ca 1 liter mila

Bykjøring : ca 1,5 liter mila - dvs masse småkjøring og kaldstart om vinteren.

Blandet; ikke målt.

 

Hadde drosje i Oslo, og den siste var en -99 mod VW Caravelle TDI automat kort utgave.

Jeg selv brukte 1 liter i byen, iog på ren langkjøring gikk den på 0,8.

Sjåfør I brukte 1,2 liter, og sjåfør II brukte 0,9 liter.

 

Som sjåfør kjørte jeg en MB 280 SE -84 mod i Oslo trafikken med et forbruk på 1,3 liter i vintertrafikken. Faktisk like dyr/billig som en Mazda 626 aut.!

Endret av Protest
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Volvo 760 GLE 89 mod

Bykjøring: 1,7l/10km -> xxx (høyrebeinet som bestemte det siste der :p )

Langkjøring: 1l/10km

 

Hyundai H1 98mod

Langkjøring:1,1l/10km (syns det er mye for en 2,5l TD motor, men har et sneglehus som er like stor som en snegle så mengden stemmer vel litt)

 

Bykjøring: ca 1,3-1,5l/10km :)

Lenke til kommentar
Ikke langt med meg bak rattet... Ekke snakk om økonomikjøring her..

Er turtallsgal, jeg...

 

Hehe. Det er morsomt med litt rusing og burning når du skal kjøre, men det går jo desverre litt mer gasoline da ;) Også sliter det vel litt mer på motoren enn rolig bestemor-stil..

 

Børner ikke, bare drar den godt ut på girene :p

 

Bestemor stil er jo heller ikke bra da.. Koks og sjit..

 

Vi hadde en subaru impreza 1,6 som mora mi kjørte... Daukjørte... Så kom jeg bak rattet på den.. Dritlite effekt. Etter en stund med meg bak rattet reagerte den mye bedre på gassen :D

Lenke til kommentar

Volvo 740 GL.

vinterbilen som absolutt IKKE er frisk i det hele tatt. Det er en helt vanlig b230A motor så skjønner ikke helt at den bruker så mye bensin som den gjør. I tilegg så SLUKER den olje.

 

Langkjøring: 2,1 liter på 10km ca.

hardkjøring: mellom 3-4 liter

bykjøring: 1,8 liter ca

Endret av essoen
Lenke til kommentar
0,89 l./mil i byen er jo ganske bra det :) Min bruker også noe sånt på bykjøring.

Det synes jeg også. Nå har bilen min selvfølgelig ikke drivstoffmåler, så det blir jo ikke helt nøyaktig, men det er ikke så værst uansett.

 

Min fars Carisma bruker omtrent akkurat det samme som din, og min mors Hyundai Accent 1.3l bruker 0,59 pr mil med hennes blandede kjøring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...