Gå til innhold

Hvordan kjøpe 8 x Windows 7 Pro fullversjon for 120 kroner? (slutt)


myhken

MSDNAA tilgang?  

165 stemmer

  1. 1. Har du fått tilgang til MSDNAA via dette tilbudet og fått nøkkel til Windows 7?

    • JA
      139
    • NEI
      16
    • Meldte meg aldri på
      10
    • Meldte meg på IEEE.org
      0
  2. 2. Dette er umoralsk, og de som benytter seg av dette kan kalles pirater!!

    • JA
      14
    • Nei
      73
    • Man bryter ikke loven, men er på kanten moralsk
      63
  3. 3. Hvor lenge tror du alle kan melde seg på ACM, før de stenger for alle "ikke studenter"?

    • Ut september
      35
    • Oktober
      7
    • November
      3
    • De kommer aldri til å stenge for ikke studenter...
      28
    • Løpet er kjørt - tilbudet er over for denne gang...
      29


Anbefalte innlegg

Da fikk jeg tilgang til msdnaa, men uten windows 7.

 

Noe jeg ikke skjønte, vil dette bli tilgjengelig i fremtiden?

Fikk du tilgang via acm eller ieee? Ieee har fortsatt 8 lisenser liggende ute så vidt jeg kan se:

http://msdn04.e-academy.com/elms/Storefron...;pn=windows%207

Men det spørs hvor lenge det varer...

 

 

Hva er egentlig "Windows Automated Installation Kit for Windows 7 and Windows Server 2008 R2 (x86, x64, ia64) - DVD"?

 

EDIT: Hvis jeg har en engelsk win 7 iso fra msdnaa, er det ulovelig å "redigere" den slik at den blir norsk? Assa legge inn langpack på isoen istedenfor å installere etter win 7 er installert...

Endret av koffa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk du tilgang via acm eller ieee? Ieee har fortsatt 8 lisenser liggende ute så vidt jeg kan se:

http://msdn04.e-academy.com/elms/Storefron...;pn=windows%207

Men det spørs hvor lenge det varer...

 

 

Hva er egentlig "Windows Automated Installation Kit for Windows 7 and Windows Server 2008 R2 (x86, x64, ia64) - DVD"?

 

EDIT: Hvis jeg har en engelsk win 7 iso fra msdnaa, er det ulovelig å "redigere" den slik at den blir norsk? Assa legge inn langpack på isoen istedenfor å installere etter win 7 er installert...

 

Windows Automated Installation Kit for Windows 7 trenger du om du ønsker å gjøre din engelske W7 DVD plate over til f.eks norsk installasjons DVD.

 

Jeg har laget en guide på hvordan du lager din egen norske installasjons DVD:

 

http://samfunn.myhken.com/?p=691

 

w7norsk2b.jpg

 

Om det er lov eller ikke er vel så, men du bruker ingen hack eller noe som helst, kun Microsofts egne verktøy, med hjelp av en liten .bat fil (du kan jo skrive kommandoene manuelt da)

 

Følger du guiden, kan du installere norsk Windows 7 fra din egen DVD plate for all fremtid.

 

w7norsk3.jpg

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Da fikk jeg tilgang til msdnaa, men uten windows 7.

 

Noe jeg ikke skjønte, vil dette bli tilgjengelig i fremtiden?

Fikk du tilgang via acm eller ieee? Ieee har fortsatt 8 lisenser liggende ute så vidt jeg kan se:

http://msdn04.e-academy.com/elms/Storefron...;pn=windows%207

Men det spørs hvor lenge det varer...

 

 

Hva er egentlig "Windows Automated Installation Kit for Windows 7 and Windows Server 2008 R2 (x86, x64, ia64) - DVD"?

 

EDIT: Hvis jeg har en engelsk win 7 iso fra msdnaa, er det ulovelig å "redigere" den slik at den blir norsk? Assa legge inn langpack på isoen istedenfor å installere etter win 7 er installert...

 

Jeg fikk tilgang via acm. Så får heller bare vente og håpe det kommer en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar
Windows Automated Installation Kit for Windows 7 trenger du om du ønsker å gjøre din engelske W7 DVD plate over til f.eks norsk installasjons DVD.

Aha! Jeg visste at man kunne gjøre det med WAIK, kobla ikke at det var forkortelsen for Windows Automated Installation Kit. Hehe...

Jeg har laget en batfil selv, men den baserer seg på DISM (Deployment Image Servicing and Management) som er integrert på win 7. Jeg kjører win 7 RC på laptopen nå, så tenkte å lage norske DVD'er med denne før jeg tar backup og installerer win 7 pro.

Endret av koffa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Kjørte en scan med programmet Malwarebytes på en clean install i fra MSDNAA. Og den fant denne oppføringen:

 

Hijack.DisplayProperties

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktopChanges (Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

 

Legger MS inn spyware i disse versjonene? :p

Lenke til kommentar
Kjørte en scan med programmet Malwarebytes på en clean install i fra MSDNAA. Og den fant denne oppføringen:

 

Hijack.DisplayProperties

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktopChanges (Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

 

Legger MS inn spyware i disse versjonene? :p

 

Kan jo være noe nytt som Malwarebyte reagerer på da, som ikke er lagt inn enda. Husk at W7 ikke lanseres før 22.oktober.

Kan ikke tenke meg at MS legger inn noe snusk på platene sine, men heller at det er et falskt utslag.

Lenke til kommentar

Og dere kjenner kanskje ikke til programmet "HijackThis"?

 

If persistent spyware is bogging down your computer, you might need HijackThis. The tiny program examines vulnerable or suspect parts of your system, such as browser helper objects and certain types of Registry keys.
From Trend Micro :

HijackThis lists the contents of key areas of the Registry and hard drive--areas that are used by both legitimate programmers and hijackers. The program is continually updated to detect and remove new hijacks. It does not target specific programs and URLs, only the methods used by hijackers to force you onto their sites.

 

As a result, false positives are imminent, and unless you're sure about what you're doing, you always should consult with knowledgeable folks before deleting anything. Version 2.0.2 includes unspecified updates.

 

What's new in this version:

 

Version 2.0.2 includes unspecified updates. see all new features

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er også enig i at folk må slutte å mase om lisenser i denne tråden. Det er forbudt å gi bort lisenser, og man risikerer at Microsoft sperrer hele kontoen og svartelister ALLE lisensene som tilhører den kontoen, inkludert lisenser til alle programmer som er lastet ned via kontoen.

 

Slik jeg forstår det har folk fortsatt en mulighet hos IEEE.org $27 for 8 Windows 7 lisenser, men det er langt fra sikkert at de beholder Win7 der utover uken.

Lenke til kommentar
Vet det står forklart i tråden, MEN bare for å få oppklart en ting, den lisensen jeg fikk tak i fungerer å aktivere på totalt 4 maskiner ?

Vist jeg reformaterer en PC etter å satt inn et nytt skjermkort, vil det da være mulig å ringe til Microsoft for å endre ene aktiveringen til den nye ?

 

Hvis du har bare fått EN lisens, så funker den kun på EN pc. Men det er riktig at du kan aktivere den samme lisensen flere ganger, både manuelt via telefon og automatisk. Jeg har reaktivert automatisk etter fire dager.

 

Men om du har FIRE lisenser, så kan du installere W7 på FIRE pcer ja, ikke ellers.

Lenke til kommentar

Noen som kjører Windows7x64pro fra MSDNAA på i5/i7 system, som opplever problemer med at 3dmark06 og Vantage ikke vil scanne system info? Får feilmeldingen "COM Surrogate has stopped working". Kan heller ikke kjøre Windows System rating (WEI). Stopper rett før slutt med feilmeldingen; "The Windows Experience Index for your computer could not be computed". Får også en del AciveX/COM feil ved registry scan. dllhost.exe ser også ut til å være en faktor.

 

Dette skjer ved clean install og nyeste drivere. Ellers fungerer alt som det skal. Kan spille ARMA2 på full guffe ;)

Lenke til kommentar
Hvordan går det med språkprogrammet til Merkoen (tor det var han), da? :)

 

Har nå gjort ferdig programmet.

Les mere om det her!

 

Ser bra ut. Et kjempe bra program for alle som allerede har installert Windows 7 på pcen, eller som ikke gidder å lage sin egen norske Windows 7 installasjons DVD. ( http://samfunn.myhken.com/?p=691 )

 

Linker til programmet ditt fra bloggen min, om du ikke har noe mot det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Noen flere som opplever at FireFox er utrolig ustabil i W7 x64? Den har hengt 15 - 20 ganger hos meg i dag.. :) Kjedelige greier dette altså..

 

EDIT:

 

Satte den i kompatibilitetsmodus med Vista SP2. Så får jeg se om det hjelper på. :)

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Noen flere som opplever at FireFox er utrolig ustabil i W7 x64? Den har hengt 15 - 20 ganger hos meg i dag.. :) Kjedelige greier dette altså..

 

EDIT:

 

Satte den i kompatibilitetsmodus med Vista SP2. Så får jeg se om det hjelper på. :)

 

Om det er Firefox 3.5.2 du kjører så er den ustabil også på Vista og XP. Har slitt med den nå siden det ble 3.5, ved at den ofte fryser noen sekunder (får opp "svarer ikke" før den er tilbake. Særlig på sider med mye tekst.

 

Opplever samme problemene etter at jeg har gått over til Windows 7, både på 32bit og 64bit utgaven.

Lenke til kommentar
Vil tilbudet åpne seg igjen?

 

Ikke når det gjelder Windows 7 i alle fall. Kanskje en god stund etter lanseringen, men det virker som om interessen for Windows 7 er så stor at ACM og IEEE vil begrense antall medlemmer som melder seg på, kun for å laste ned Windows 7.

 

IEEE har jo fortsatt åtte lisenser tilgjengelig, men har fjernet de engelske .iso filene, så folk må enten laste ned en piratkopi eller et annet språk.

 

Fikk denne eposten fra ACM i dag på spørsmål om hvor Windows 7 har blitt av og når det kommer tilbake:

 

Dear xxxxxxx,

 

Thank you for contacting ACM. My name is Hugh and I will be happy to assist you today.

 

Windows 7 is no longer included in the MSDNAA program.

 

If you have further questions and/or comments, please do not hesitate to contact me. Have a wonderful day!

 

Kind Regards,

 

Hugh Ffrench

ACM Member Services

2 Penn Plaza, Suite 701

New York, NY 10121

[email protected]

P: 1.212.626.0500

F: 1.212.944.1318

Lenke til kommentar

Jeg fikk dette svaret idag:

 

Dear XXXXX, Thank you for contacting ACM. My name is Hugh and I will be happy to assist you today. Windows 7 has been removed from this MSDNAA program and will not be back any time soon. Abuse by non student has caused the removal of Windows 7. If you have further questions and/or comments, please do not hesitate to contact me. Have a wonderful day! Kind Regards, Hugh FfrenchACM Member Services2 Penn Plaza, Suite 701New York, NY [email protected]: 1.212.626.0500F: 1.212.944.1318 myACM is your control center for managing your ACM Membership and Services, http://www.myacm.org

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...