Gå til innhold

Hvordan kjøpe 8 x Windows 7 Pro fullversjon for 120 kroner? (slutt)


myhken

MSDNAA tilgang?  

165 stemmer

  1. 1. Har du fått tilgang til MSDNAA via dette tilbudet og fått nøkkel til Windows 7?

    • JA
      139
    • NEI
      16
    • Meldte meg aldri på
      10
    • Meldte meg på IEEE.org
      0
  2. 2. Dette er umoralsk, og de som benytter seg av dette kan kalles pirater!!

    • JA
      14
    • Nei
      73
    • Man bryter ikke loven, men er på kanten moralsk
      63
  3. 3. Hvor lenge tror du alle kan melde seg på ACM, før de stenger for alle "ikke studenter"?

    • Ut september
      35
    • Oktober
      7
    • November
      3
    • De kommer aldri til å stenge for ikke studenter...
      28
    • Løpet er kjørt - tilbudet er over for denne gang...
      29


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at det står at det er slutt i emne tittelen, hva mener dere med dette ?

Fikk selv registrer og fått XP, Vista og Win7 lisenser så det holder, men er en kompis som også skal melde seg på, han er student på ordenlig sånn som meg og har en veileder å opplyse om og et studentnummer, er det over for han også eller bare for de som er lissom studenter ?

Lenke til kommentar
Ser at det står at det er slutt i emne tittelen, hva mener dere med dette ?

Fikk selv registrer og fått XP, Vista og Win7 lisenser så det holder, men er en kompis som også skal melde seg på, han er student på ordenlig sånn som meg og har en veileder å opplyse om og et studentnummer, er det over for han også eller bare for de som er lissom studenter ?

 

Når jeg skriver at det er slutt. så betyr det at det er slutt. ACM/IEEE har trukket Windows 7 fra MSDNAA, så uansett om du er student eller ikke så får du ikke tilgang til Windows 7 via ACM/IEEE.

Du får tilgang til en masse andre programmer, så det er fortsatt en god deal, men ingen Windows 7, og det ser ikke ut som om Windows 7 kommer tilbake før tidligst etter lansering i oktober, om W7 i det hele tatt kommer tilbake.

 

Så oppsummeringen er at dette tilbudet er over for både studenter og ikke studenter om det er Windows 7 man er ute etter.

Lenke til kommentar
Et spørsmål bare. Har installert windows 7 nå. Lastet ned og brent på cd. Hentet Serial key fra nettsiden. Men hvordan fungerer dette med lisensene. Er det slik at den cden jeg brant kun kan brukes 4 ganger på 4 maskiner og deretter stopper seriealen å virke?

 

Cden du brant kan selvsagt brukes 100 ganger eller 1000 om du vil. Det er kun lisensene du ikke kan bruke flere ganger. 1 lisens = 1 pc.

Du har fire lisenser = 4 pc med Windows 7 på. Enkelt å greit. Men platen kan du beholde, og bruke så mange ganger du vil, om du f.eks får tak i flere lisenser, skal reinstallere pcen etc.

Lenke til kommentar
Et spørsmål bare. Har installert windows 7 nå. Lastet ned og brent på cd. Hentet Serial key fra nettsiden. Men hvordan fungerer dette med lisensene. Er det slik at den cden jeg brant kun kan brukes 4 ganger på 4 maskiner og deretter stopper seriealen å virke?

 

Cden du brant kan selvsagt brukes 100 ganger eller 1000 om du vil. Det er kun lisensene du ikke kan bruke flere ganger. 1 lisens = 1 pc.

Du har fire lisenser = 4 pc med Windows 7 på. Enkelt å greit. Men platen kan du beholde, og bruke så mange ganger du vil, om du f.eks får tak i flere lisenser, skal reinstallere pcen etc.

 

Ok. Men jeg har bare fått en lisens. Betyr det at jeg måtte ha lastet ned Win7 4 sperate ganger for å ha fått disse lisensene? Men en lisens kan jeg bruke flere ganger? Dvs at jeg kan reinstalere og bruke samme lisens flere ganger på samme pc? Står sikkert masse om dette tidligere i tråden men da tråden er veldig lang spør jeg isteden ;)

 

Takk for raskt svar da forresten ! :)

Lenke til kommentar
Ok. Men jeg har bare fått en lisens. Betyr det at jeg måtte ha lastet ned Win7 4 sperate ganger for å ha fått disse lisensene? Men en lisens kan jeg bruke flere ganger? Dvs at jeg kan reinstalere og bruke samme lisens flere ganger på samme pc? Står sikkert masse om dette tidligere i tråden men da tråden er veldig lang spør jeg isteden ;)

 

Takk for raskt svar da forresten ! :)

Nei, det betyr at du måtte kjøpe Win7 8 separate ganger! Du trenger bare en versjon av win7 for å installere, da er den engelske utgaven det beste valget for de fleste her. Det vil si at du har 8 separate lisenser, men en programvaredisk. Har du kun en lisens, ja da har du bare en og kan bruke den på en pc. Om og om igjen regner jeg med, så lenge du ikke bytter ut hardware.

 

Btw, Win7 får vel ikke plass på en cd men dvd!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Ok. Men jeg har bare fått en lisens. Betyr det at jeg måtte ha lastet ned Win7 4 sperate ganger for å ha fått disse lisensene? Men en lisens kan jeg bruke flere ganger? Dvs at jeg kan reinstalere og bruke samme lisens flere ganger på samme pc? Står sikkert masse om dette tidligere i tråden men da tråden er veldig lang spør jeg isteden ;)

 

Takk for raskt svar da forresten ! :)

 

Om du kun fikk en lisens via ACM/IEEE så er det kun en lisens du sitter på. Siden ACM/IEEE nå har fjernet Windows 7, får du ikke tak i flere lisenser.

Om du hadde lest guiden min, så hadde du sett at du måtte legge til alle versjonene, både 32bit, 64bit og alle språkene for å få alle lisensene. Nå er dette for sent.

Uansett har du jo da kun betalt 120 kroner for en Windows 7 lisens, som fortsatt er en god pris.

 

Skal du ha flere lisenser må du kjøpe dem på vanlig måte....men da slipper du ikke unna med 120 kroner for å si det slik. Pro utgaven vil koste 2.700 kroner her i Norge per lisens.

Lenke til kommentar
Dette er jo da OEM lisenser? (Disse PRO lisensene som vi heldige har fått)

 

Nei, for du kan installere dem flere ganger, men du må ringe inn å aktivere dem om du har byttet hardware (pc), men folk har prøvd dette med suksess.

 

Det finnes eksempler på at folk har brukt samme lisens på tre pcer også, men det er ikke noe jeg anbefaler, da du risikerer at WGA vil markere lisensen som "pirat lisens" på sikt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...