Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt forslag er å legge bildene i en .rar og dump.no den, så kan ourasi laste opp innholdet til forumet selv, det tar jo ikke lang tid.

 

Når jeg tenker over det har faktisk jeg en reservert post (#8) tidlig i denne tråden , jeg kan godt poste grafer der. Med en liten link til post #8 i førsteposten under benchmarkene blir det lettere å å finne fram, og bedre plass i førsteposten.

 

Det jeg tenker jeg da er grafer for top5/10 òg sammenligning av kontrollere, og bildene bak spoilere med beskrivelse for å spare plass og gjøre det oversiktlig.

 

Noen protester eller bedre forslag?

 

EDIT: bedre forlag, akkurat det samme som over, men med anvil's reserverte post #5, så slipper han å laste opp filene til et mellomledd. :)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Photobucket tillater opptil 1024x768 piksler i gratisversjonen.

Kan laste opp ca 10 000 bilder i gratisversjonen.

Pro : 4000x3000. Nærmest ubegrenset antall bilder kan lastes opp.

 

Bare å kopiere IMG kodene og deretter poste de i forumet.

Eksempel :

 

Paragon2.png

 

______

 

Imageshack

Tillater minst 2000x1500 i gratisversjonen.

______

 

Jeg foretrekker Photobucket , da den er mere oversiktig + at IMG kodene er enklere.

Bruker kun Imageshack når bildene er store (mere enn 1024x768).

 

_______

 

Edit :

Det er mulig å gjøre det på samme måte , av de bilder som postes her på forumet :

 

index.php?act=attach&type=post&id=334478.jpg

 

Har her behandlet det siste bildet til Anvil uten å laste det opp til Photobucket/Imageshack.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Dersom bildene blir postet direkte i tråden og ikke som thumbnails og det blir flere bilder i hver kategori (benchmark), eller posten inneholder mange bilder kan det kanskje være en fordel å legge det i en spoiler så første side i tråden ikke tar så lang tid å åpne og ikke blir så lang?

 

Dette kan kanskje være en idè å gjøre med første og andre post i tråden også så man slipper å bla ned mange "sider" for å finne fram.

Mitt forslag her er å sette opp slik:

 

SSD Benche tråden

 

Dette er en tråd opprettet for oss som ønsker en tråd for benching og tweaking av SSD, med relativt frie tøyler når det gjelder diskusjon rundt SSD, OS tweaking, drivere, firmware, Bios modding etc... Her finner du tester og testresultater man kan stole på, og du slipper å pløye useriøse reviewsites og undres over de mange merkelige resultater de fremviser. Enjoy (tips, enforce consistency of du/man, eventuelt reformulering av delsettning med man. Jeg vet, semantikk whining på internett :p)

 

 

Benchmarks som blir oppdatert med resultater:

*spoiler*

 

(avsnitt "guidelines" her?)

Vedrørende all posting av resultater: Post et bilde av resultatet i den enkelte benchen, og få med merke og antall SSD, og kontroller og eventuellt firmware, og husk score /resultat i bold tekst i tillegg. Har du/dere spørsmål til hvordan man tester utover forklaringene i førsteposten, vil alle disse spørsmålene bli besvart etter beste evne av undertegnende eller andre deltagere i tråden, så ikke fortvil for svarene kommer kjapt i denne tråden.

 

 

1. PCMark Vantage Resultater (Kun HDD Score):

*spoiler*

 

2. IOMeter (Random Read IOPS/Random Write IOPS/Workstation IOPS:

*spoiler*

 

3. Boot av Windows (Boot Time Utility):

Alle diskonfigurasjoner tillatt, bare opplys om oppsett (Singeldisk, Raid0 etc..):

*spoiler*

 

5. CrystalDiskBenchmark: (spesifisere utgave? 2.2 eller 3.0? lage egen for 3.0?)

*spoiler*

 

 

Vedlagt(e) fil(er)

Vedlagt fil Workstation.zip ( 1.21k ) Antall nedlastinger: 62

Vedlagt fil Random_Read.zip ( 1.21k ) Antall nedlastinger: 58

Vedlagt fil Random_Write.zip ( 1.21k ) Antall nedlastinger: 42

 

Med et slikt oppsett vil førsteposten imho være mer oversiktlig og lettere å finne frem til den benchmarken man er interresert i, og det vil bli mindre slitasje på musehjulet :p

Folk som er nye i tråden slipper også følelsen Wall Of Text crits you for 9999

 

Dette er ment som et forslag til forbedring av tråden mens vi er inne på temaet, og er ikke ment som skarp kritikk fra min side.

 

Post #2 kan også ha godt av kategorier med spoilere for å å gjøre den mer oversiktlig.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Jeg synes det er rimelig oversiktelig og greit slik det er.

(jeg er personlig ikke noen stor fan av spoilere, men de kan være nyttige av og til)

 

Grafene kan fort bli dominerende så man må nesten se det for å uttale seg, jeg tror de kan være informative hvis de brukes på rett måte.

(det er mulig at størrelsen må tilpasses litt)

 

Vel, det er Ourasi som bestemmer :)

Lenke til kommentar

La inn Vantage Singel SSD, ser vel greit ut det, og ikke mye kb ekstra å laste heller.... Ser vel greit nok ut?

 

PS: Tror jeg holder meg til Singel SSD, der vil de fortelle potensielle kjøpere hvilke som er raskest der de prioriterer det mest, enige?

 

Da er det bare for Anvil å legge ut singelresultater for resten av benchene, som blir litt jobb for enkelte av dem... :thumbup:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Om du ikke orker lage en graf med 3 grafer pr. SSD på IOMeter eller 6 grafer pr. SSD på Crystal, så legg sammen IOPS i IOMeter og del på 3 for Average IOPS (bør være en forklaring i grafen kanskje), og legg sammen og del på 6 på Crystal... Personlig synes jeg da Grafene blir litt missvisende sammenlignet med resultatene, men se hva du får til :thumbup:

 

En mulighet er jo bare også å legge sammen IOPS i IOMeter, og samme i Crystal, uten å dele på noe...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Det blir jo kun for singelSSD, og kun ett innslag pr. SSD, så det skulle ikke nødvendigvis bli så mange SSD'er pr. bench.. Men det ser du, kunne vært litt stilig med identiske grafer med resultatene i listene, fine blir de å legge ut på diverse forum som motvekt for enkelte reviewsites sine missvisende resultater også...

 

PS, Anvil: Om du hadde singel IOMeter for 80gb Gen. 1 med 8820 FW liggende, så kunne kanskje denne blitt referansen i IOMeter, siden Theo343 kjørte sin med gammel FW, og den er jo ikke veldig relevant lenger...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Det beste, og det mest arbeidskrevende er en cgi-side der hver bruker fyller inn tallene og man får automatisk sammenligning, toppliste osv; men å lage et sånt system er litt småstress.

 

Er dette greie resultater for en X25-M/80GB Gen2?

 

post-58847-1259286046_thumb.png

post-58847-1259286051_thumb.png

 

Ja, det er greie resultater, du kom jo på top 10 lista for singel SSD :thumbup:

 

PS: 397 poeng for å komme inn på AS SSD singel lista, begynner å bli trangt om plassene nå...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...