Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt får jeg kun IDE som valg desverre...

 

I CrystalDiskMark 2.2 får jeg følgende. Settings 5 - 100MB - Intel-disken:

Seq: 246,5 - 87,52

512: 156,5 - 81,99

4K: 21,46 - 58,48

 

og følgende:

 

post-5826-1259605906_thumb.png

 

Siste har jo klare svakheter skjønner jeg.

 

Om noen har råd som sagt, så er jeg lutter øre :)

 

edit: litt info - dette er på ny intel 2g 80GB, Asus P5K hovedkort uten AHCI-mulighet (hvertfall inntil jeg finner en løsning), formatert under XP-innstallasjon fra XP m/SP3 integrert. CPU C2D Q6600, minne OCZ 4GB

 

edit2: om jeg bør flytte et slikt spørsmål til en egen tråd, så si ifra, for liten vits at jeg skal spamme en tweaking-tråd forsåvidt. Men nå har jeg hvertfall postet noen resultater.

Endret av bertie
Lenke til kommentar

Her er mine resultater i AS SSD og CSM3.0.

 

post-18449-1259692230_thumb.png

post-18449-1259692640_thumb.png

 

Jeg kjørte AS SSD med standard chipset driverne som ble installert med windows 7, og etter jeg hadde oppdatert til de nyeste. Gikk fra 314 til 376 poeng pga det. Har bare kjørt hver av dem en gang, så det er kanskje litt naturlige variasjoner med også?

 

Når disken samtidig brukes som OS-disk så kan man glemme å oppnå de poengsummene som er i førstetråden? Ser AS SSD er oppe i 421 med tilsvarende oppsett.

Lenke til kommentar

Ja, ganske stille. Mest markante økningen jeg har sett er på den modellen som jeg kjøpte i september, en OCZ Vertex Turbo 120gig. Opp over 1000 spenn siden da. Skjedde ganske kort tid etter jeg kjøpte, så heldige meg. Har ganske bra tall på den også på benchinga, litt over de spec som er avertert.

 

Kan poste screens når jeg er hjemme fra jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...