Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mangler du raid på ditt X58 kort, så skal du da ha AHCI, hva er årsaken til at dette endte slik da?? Du har jo ikke engang to Vertexer her mtp ytelse....... :whistle:

Win 7 nekter, har ikke floppy og det hjelper ikke å laste drivere fra Rampage II cd.

Fikk det fint til med X38 HK med snurredisker og Vista.

 

Instalasjonen stopper og når jeg rebooter så er det error på en ssd i raidet.

Lenke til kommentar
Mangler du raid på ditt X58 kort, så skal du da ha AHCI, hva er årsaken til at dette endte slik da?? Du har jo ikke engang to Vertexer her mtp ytelse....... :whistle:

Win 7 nekter, har ikke floppy og det hjelper ikke å laste drivere fra Rampage II cd.

Fikk det fint til med X38 HK med snurredisker og Vista.

 

Instalasjonen stopper og når jeg rebooter så er det error på en ssd i raidet.

 

Pakk ut og legg filene under på en hardisk USB pinne o.l. og load driver i win7 setup, den laster fint drivere fra HDD/SDD/USB, den funker like greit på både AHCI og Raid..

f6flpy6487.zip

Lenke til kommentar
Mangler du raid på ditt X58 kort, så skal du da ha AHCI, hva er årsaken til at dette endte slik da?? Du har jo ikke engang to Vertexer her mtp ytelse....... :whistle:

Win 7 nekter, har ikke floppy og det hjelper ikke å laste drivere fra Rampage II cd.

Fikk det fint til med X38 HK med snurredisker og Vista.

 

Instalasjonen stopper og når jeg rebooter så er det error på en ssd i raidet.

 

Pakk ut og legg filene under på en hardisk USB pinne o.l. og load driver i win7 setup, den laster fint drivere fra HDD/SDD/USB, den funker like greit på både AHCI og Raid..

OK, boote inn i bios, sette sata til raid, så in i raidsetup og lage raid 0, boote med win 7 cd til jeg skal velge disk/partisjon og laste in drivere. Rett? :hmm:

Endret av minhund
Lenke til kommentar
Skinnende nytt system, også setter du den i IDE mode, fy deg :innocent:

Hmmm.

Det var nok en tabbe, ja. Prøvde å bytte i BIOS, men da startet ikke W7. Må vel installere på nytt og begynne med å sette ACHI mode i BIOS før jeg installerer tipper jeg. Riktig?

Må jeg gjøre noe for å få riktig block size?

Jeg venter på nye Intel firmware og gjør derfor ikke noe med drivere eller firmware i utgangspunktet - er det fornuftig?

Forleøpig er maskinen lynrask, da, men det skulle vel bare mangle..

Lenke til kommentar
OK, boote inn i bios, sette sata til raid, så in i raidsetup og lage raid 0, boote med win 7 cd til jeg skal velge disk/partisjon og laste in drivere. Rett? :hmm:

 

Jeg ville nok lagt til HDDErase som nr. 1 på denne listen, ellers ser det greit ut. "Load Driver" står der sammen med de andre alternativene, pek til mappen med driveren og la Win7 legge den inn, det er også en stor fordel å gjøre det samme med chipset driverne... Sendte en PM om den andre feilmeldingen din...

 

Hmmm.

Det var nok en tabbe, ja. Prøvde å bytte i BIOS, men da startet ikke W7. Må vel installere på nytt og begynne med å sette ACHI mode i BIOS før jeg installerer tipper jeg. Riktig?

Må jeg gjøre noe for å få riktig block size?

Jeg venter på nye Intel firmware og gjør derfor ikke noe med drivere eller firmware i utgangspunktet - er det fornuftig?

Forleøpig er maskinen lynrask, da, men det skulle vel bare mangle..

 

Du må mekke med register og drivere for å kunne bytte til AHCI på en OS installasjon, og er litt knotete, men ikke vanskelig, men siden det er en fersk installasjon, så kan du liksegodt legge inn på nytt... AHCI velger du i bios og setter den før install... QuickFormat setter riktig offset/alignment, mer enn dette er ikke nødvendig, men jeg anbefaler deg også å ta en HDDErase før nyinstall av Win7 for å starte med blanke ark...

Lær dere å bruke HDDErase først som sist, kjekk utility dette :thumbup:

Lenke til kommentar

Da var endelig disken i den stasjonære. Det er ikke tvil om at SB750 ikke er i stand å levere samme ytelse som intel sine brikkesett.

 

Kjører disken på en 940BE 3GHz med et GA-MA790GP-DS4H hovedkort fra Gigabyte.

 

AS: SSD score=345, X25-M G2 160 GB på SB750

post-140856-1258161811_thumb.png

Crystaldiskmark:

Seq: Read-249,1MB/s, Write-100,0MB/s;

512K: Read-198,8MB/s, Write-97,67MB/s;

4K: Read-21,26MB/s, Write-63,58MB/s;

4K QD4: Read-51,44MB/s, Write-76,27MB/s;

4KQD32: Read-118,0MB/s, Write-82,23MB/s; X25-M G2 160 GB på SB750

post-140856-1258162001_thumb.jpg

Iometer: Read: 27939.70, Write 12723.91, Workstation 11758.32; X25-M G2 160 GB på SB750

post-140856-1258162161_thumb.jpg

post-140856-1258162230_thumb.jpg

post-140856-1258162265_thumb.jpg

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...