Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg brukte HDD erase 3.3 uten problemer. Måtte kun sørge for at disken stod på en SATA port satt til IDE. (Asus M4A89TD PRO/USB3)

 

Bra!

 

Det kan vel sikkert være noen som ikke helt skjønner hva de holder på med som plages med dette :)

Kortet ditt er vel også av nyere dato.

Lenke til kommentar

Da får vi prøve å se om dette går an å bruke.

 

Guiden til Johome for bruk av HDD Erase 3.3 gjelder fortsatt. Dette beskriver hvordan man setter parameter i Award bios for AMD for å kunne kjøre HDD Erase på en SSD. Kortet som dette er gjort på er et Gigabyte GA-MA790GP-DS4H og kan skille seg fra andre kort eller versjoner av Award bios.

 

 

 

1. Skru av maskinen.

2. Sjekk hvilken SATA kontakt SSD'en koblet til på hovedkortet. (se rød merking på bildet)

post-140856-1277928817,3056_thumb.jpg

3. Skru på maskinen og gå inn i bios.

4. Gå inn i menyen Integrated peripherals

5. Hvis disken er koblet på Port 0-3 så setter du valget OnChip SATA type til "Native IDE"

Hvis disken er koblet på Port 4-5 så kan du gjøre 2 ting avhenging av oppsettet ditt.

Hvis du kjører AHCI på Port 0-3 så kan du sette OnChip SATA Port 4/5 Type til "IDE"

Hvis du kjører alle disker på "Native IDE" så trenger du ikke å endre noe (ser ut som på bildet under)

post-140856-1277928829,6618_thumb.jpg

6. Trykk F10 for å lagre endringer og boot på nytt

7. Kjør HDD Erase.

8. Boot på nytt og gå inn i bios.

9. Gå inn i menyen Integrated peripherals og sett OnChip SATA type til AHCI.

10. Trykk F10 for å lagre endringer og boot på nytt

11. Installer operativsystem.

 

 

Lenke til kommentar

Hva er FastPath? Hva gjør det? Hva koster det, og hvor kan jeg få tak i det? :)

 

Har nettopp begynt å leke med min LSI Mega RAID 9260-8i kontroller, kjører for øyeblikket 3x Intel X25-M 80GB Gen2 i RAID0 og 4x Western Digital RE4 2TB (aka RAID Edition av Black serien) i RAID1+0.

Lenke til kommentar

Nizzen,

 

Jeg bestilte hos Nextron, venter enda :thumbdown: (vet ikke om det er LSI som er trege eller om de har en dårlig kanal)

 

RamGuy,

FastPath er en "overdrive" til LSI kontrollerne.

Den gir en betydelig økning i iops og ser ut til å gi merkbart bedre ytelse ved lav QD. (viktig)

 

FastPath selges per i dag som en hardware "key" som installeres på kortet, i løpet av høsten kommer løsningen i software utgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...