Gå til innhold

Støydempet kabinett - noen med erfaringer?


Anbefalte innlegg

jeg skal sette sammen en pc, som skal være så støysvak som mulig (til bruk i proft lydstudio). har ikke så j** mye penger, og prosessor/hk blir litt dyrt (abit IC7-G og 3.0 pentium 800). er det noen som har noe å anbefale?

 

er det noen som har prøvd støydempings matte-settene fra microplex?

 

sikler litt på dette LianLi kabinettet men det er f*ings dyrt... noen som har sett det i levende live?

 

og hvilken strømforsyning bør jeg kjøpe... stille og bra? skal drive en del disker... 4 hd + 2 optisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette innlegget passer vel best under kategorien støydempning? Jeg vil anbefale deg til å ta en titt f. eks. her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=110572

 

Det beste i ditt tilfelle er nok muligens en kombinasjon av det i linken ovenfor samt å sette kabinettet i et annet rom. For så å strekke ledninger derfra inn i studio. Blir enklere, billigere og resultatet blir bedre.

 

Angående strømforsyning: En Fortron/Source 350W med 120mm vifte ville nok bli et godt valg.

Lenke til kommentar

Jeg bruker disse mattene, og de demper spesielt harddiskstøy utrolig godt. Maskina ble et par grader varmere, men ikke så mye at det blir problemer. Du burde uansett tenke på å få en frontvifte slik at du får luftgjennomstrømning. Harddisktemperaturen min lå på ca. 50 før jeg satt inn frontvifte, nå er den kanskje 30 grader.

 

Mattene er et helvette å kutte opp, men det er verdt alt strevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...