Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fikk vite at eks-kjæresten var gravid av venninnen hennes, men stemmer det? Hva skal jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Min situasjon:

 

Møtte exen på fest for noen uker tilbake siden, vi har aldri hatt et anspent forhold etter at vi slo opp, vært gode venner, men ikke noe mer, på denne festen endte vi jo opp da, og etter dette har hun vært veldig avvisende på meg som om jeg har gjort noe galt. Jeg prøver å snakke med hun, men hun er bare kort og vil ikke snakke... og dette plager jo livet av meg, jeg vil jo ikke gjøre henne noe vondt, jeg bryr meg masse om hun.. etter hvert som ukene går gir jeg nesten opp, ser et par venninner av exen, de sier så vidt hei, og nå er jeg ganske forvirret og fortvilet, helt til jeg får vite av bestevenninna til exen at hun er gravid!! :scared: og bestevenninna sier jo at det er derfor hun har vært så hemmelighetsfull osv. og jeg trodde jo aldri i livet at det kunne være etter våres hook up for noen uker siden, men bestevenninna sier at exen ikke hadde ligget med NOEN andre. Vet ikke helt om jeg tror på det, men hva skal jeg gjøre med det? Bare det at exen har holdt det hemmellig for meg gjør ting vanskelig for meg!

 

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, skal jeg snakke med exen eller skal jeg vente til hun vil snakke med meg?

 

TIPS PLEASE!!

snakk med henne! :O du har rett til å vite om slikt og hun burde ikke holt de hemmelig.. men du burde heller ikke presse henne til å snakke :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
snakk med henne! :O du har rett til å vite om slikt og hun burde ikke holt de hemmelig.. men du burde heller ikke presse henne til å snakke :p

 

Jeg har ikke sagt noe til hun enda, ettersom jeg nettopp har fått vite det, jeg er ikke sikker på om hun vet at jeg vet det en gang, noe som gjør at jeg enda mer begynner å lure, har hun virkelig tenkt å holde dette hemmelig for meg? Og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal si til hun en gang. Vil jo ikke akkurat si at jeg vil møte hun, for så å ikke ha et ord å si..

Lenke til kommentar
Tipper hun har bestemt seg for å beholde ungen, så venter hun lenge nok til at hun ikke kan ta abort. Da slipper hun å konfrontere deg, hvis du er for abort. Sleipe kvinnfolk ass...

 

:scared: ??!! Hell no! Tror hun virkelig hun hadde klart å holde det hemmelig for meg så lenge? Det er ikke bare sleipt, men for ikke å snakke om respektløst! Hvis det er det hun har tenkt til, så skal hun faen meg få høre det!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*

Ærlig talt - mye rør her nå av helt uviktige ting! Dette gjelder om et barn skal vokse opp eller ikke..

Som Zeph sier. Si at hun MÅ snakke med deg nå .

Konfronter henne med at du har hørt at hun bærer ditt barn -KREV svar!!

Spør om hun lurer på hva du føler og vil? Fortell det. Tilby din hjelp..

Lenke til kommentar

Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
...og det er grunnen til at du skal konfrontere ho i morgon. Ikkje vent på at ho tar kontakt. Sidan ho ikkje tok kontakt umiddelbart er ho redd eller noko sånt, då blir det berre vanskelegare jo lengre ho ventar.

 

Du har kjemperett i dette, ikke bare blir det vanskeligere, men mindre sjanse for å kunne ta abort! Okei, jeg skal møte hun enten hun vil eller ikke, så for hun er ferdig på jobben skal jeg se hun!

 

I morgen skal du trappe opp på døra hennes og snakke med henne på tomannshånd. Det er det beste du kan gjøre, så får du håpe på at kjæringa tar til fornuft.

 

Hvis ikke så stemmer jeg for at denne settes øverst i sex og samliv-forumet til skrekk og advarsel... (A)

 

Yeah, du har rett, takk for gode tips :)

Lenke til kommentar
Ærlig talt - mye rør her nå av helt uviktige ting! Dette gjelder om et barn skal vokse opp eller ikke..

Som Zeph sier. Si at hun MÅ snakke med deg nå .

Konfronter henne med at du har hørt at hun bærer ditt barn -KREV svar!!

Spør om hun lurer på hva du føler og vil? Fortell det. Tilby din hjelp..

 

Yeah, tilby min hjelp skal jeg hvertfall, men jeg vil ikke lage noe stort nr ut av det, jeg aner ikke om foreldrene hennes vet det en gang..

Lenke til kommentar
snakk med henne! :O du har rett til å vite om slikt og hun burde ikke holt de hemmelig.. men du burde heller ikke presse henne til å snakke :p

 

Jeg har ikke sagt noe til hun enda, ettersom jeg nettopp har fått vite det, jeg er ikke sikker på om hun vet at jeg vet det en gang, noe som gjør at jeg enda mer begynner å lure, har hun virkelig tenkt å holde dette hemmelig for meg? Og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal si til hun en gang. Vil jo ikke akkurat si at jeg vil møte hun, for så å ikke ha et ord å si..

vel du burde spørre henne om hva hun driver med og om hun virkeli trodde hun kunne holde dette hemmeli for deg og du bude gjøre det klart for henne at du ikke er klar for å få noe barn ikke vent å se for da er det plutseli for sent til å ta abort...

Lenke til kommentar
vel du burde spørre henne om hva hun driver med og om hun virkeli trodde hun kunne holde dette hemmeli for deg og du bude gjøre det klart for henne at du ikke er klar for å få noe barn ikke vent å se for da er det plutseli for sent til å ta abort...

 

Jeg skal ta turen til hun når hun er ferdig på jobb.. jeg skal sørge for at hun hører hva jeg har å si.. selv om jeg ikke har så altfor mye jeg skulle ha sagt.

Lenke til kommentar

Jeg ser det er ikke mange som tenker så mye på det mulige barnet oppi alt dette. Selvsagt er dette en svært vanskelig situasjon for alle parter, men jeg synes ikke vi som ikke kjenner detaljene skal spekulere så mye i hva eksen til TS har planlagt og ikke planlagt. Det er fullt mulig at hun går på pillen, men kanskje har hatt omgangssyken (jeg kjenner noen som ble gravid på denne måten).

 

Den mest uskyldige parten her er barnet. Hvis de begge bestemmer seg for å ta abort, så er jo det deres valg (dog bør ikke TS komme busende inn og "kreve" at hun skal ta abort). Hvis ikke, så snakker vi faktisk om et lite barn her. Barnebidrag er ikke penger som skal gå til ny mobil og sjokolade til moren, som det virker som om enkelte tror, men skal være med og sørge for at din sønn eller datter har det som han eller hun trenger i oppveksten.

 

Det er som regel alltid en minimal sjanse for at man kan bli gravid når man har sex, det er noe man bør ha i bakhodet. Ja, det er feil av henne å ikke informere TS om graviditeten hvis han er faren, men det er like feil av TS hvis han fraskriver seg sitt ansvar som far fordi han ikke er "klar for å bli far" (hvor mange er egentlig det?)

Lenke til kommentar
Jeg ser det er ikke mange som tenker så mye på det mulige barnet oppi alt dette. Selvsagt er dette en svært vanskelig situasjon for alle parter, men jeg synes ikke vi som ikke kjenner detaljene skal spekulere så mye i hva eksen til TS har planlagt og ikke planlagt. Det er fullt mulig at hun går på pillen, men kanskje har hatt omgangssyken (jeg kjenner noen som ble gravid på denne måten).

 

Den mest uskyldige parten her er barnet. Hvis de begge bestemmer seg for å ta abort, så er jo det deres valg (dog bør ikke TS komme busende inn og "kreve" at hun skal ta abort). Hvis ikke, så snakker vi faktisk om et lite barn her. Barnebidrag er ikke penger som skal gå til ny mobil og sjokolade til moren, som det virker som om enkelte tror, men skal være med og sørge for at din sønn eller datter har det som han eller hun trenger i oppveksten.

 

Det er som regel alltid en minimal sjanse for at man kan bli gravid når man har sex, det er noe man bør ha i bakhodet. Ja, det er feil av henne å ikke informere TS om graviditeten hvis han er faren, men det er like feil av TS hvis han fraskriver seg sitt ansvar som far fordi han ikke er "klar for å bli far" (hvor mange er egentlig det?)

 

Jeg kommer aldri til å kreve at hun tar abort, men vil jo at hun skal tenke på det, nei jeg er ikke klar for å bli far, men heller har jeg ikke noe tanke om å fraskrive meg ansvaret om jeg er faren, men jeg tror alt blir mye lettere om jeg får snakket med hun først. Jeg vil være der for hun om det viser seg at det er mitt og om hun vil ha barnet eller ikke.

Lenke til kommentar
Seriøst snakk fornuftig med henne! om ikke hun klarer å snakke, så snakk med familien hennes!

 

Jeg skal prøve, skal jo eventuelt si at hun burde snakke med foreldrene sine, det burde vel egentlig jeg å, men etter at jeg har snakket med hun :)

 

Kjempeflott, TS. Og jeg forstår godt at ting blir mye lettere å forholde seg til når du får snakket med henne om dette. :)

 

Jepp, thanks :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå snakket med hun, og det var utrolig mye tårer som kom fram fra hennes side, hun sa hun var redd for å si det til meg, og at hun trodde jeg ville hate hun..

 

og da p-pille spm kom inn, hadde hun ikke noe bedre å si enn at hun må ha glemt dem.. her sier hun ikke alt, jeg blir utrolig frustrert over at hun ikke engang kan si noe ordentlig til meg når jeg faktisk møter hun, snakker alvorlig med hun.. jeg prøvde å si at det var vanskelig for meg også, og at jeg var skuffet over at hun ikke sa noe til meg med en gang, og om hva hun tenkte og ville.. hun gråt og gråt og sa hun ikke var klar for å bli mor, men likevel turte hun ikke ta abort eller si noe til foreldrene sine, og hun så ned hele tiden, og bare mumlet og snufset, vanskelig å få med seg noe av det hun sa. Jeg tilba meg og være der for hun og hjelpe hun, så klikka hun plutselig og skrek hva faen jeg kunne hjelpe med..

 

Jeg føler at jeg ikke har noen annen utvei enn å si det til foreldrene hennes og mine hva som skjer, kanskje de får noe mer ut av hun..

 

hva syns dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...