Gå til innhold

Opera under Linux Mint viser ikke NRK


Anbefalte innlegg

Hei,

Dette er det sikkert en enkel løsning på, men trenger litt hjelp. Lastet ned Opera 10, som fungerer mye bedre enn 9.64 versjonen. Det er allikevel ett problem jeg ikke klarer å løse, ...ennå.

Når jeg går til NRK NettTV og klikker på program, så får jeg bare opp en miniversjon av avspilleren Gnome MPlayer. Den dukker opp som en 3x3 cm avspiller, noe som jo ikke er så mye å skryte av.

Erfaringsmessig så er det ikke så smart å endre på avspilleroppsettet før man vet hva man gjør. Det skal sies at når jeg velger full skjerm så fungerer spilleren svært bra. Dog, det skal være mulig å se TV i normalt oppsett også.

Forslag?

Endret av Flibustier
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dukket plutselig opp slik hos meg også, tror det er NRK som har gjort noen endringer. Får det slik med flere forskjellige plugins i opera 9.64. Testern vel 10 til tirsdag :)

 

Uansett jeg fant en grei løsning, høyreklikke og velge copy url, paste inn i ett nytt vindu og se det jeg skal se. Ikke helt optimalt, men fungerte greit når man ikke gidder å finne en annen løsning

Lenke til kommentar
Dukket plutselig opp slik hos meg også, tror det er NRK som har gjort noen endringer. Får det slik med flere forskjellige plugins i opera 9.64. Testern vel 10 til tirsdag :)

 

Uansett jeg fant en grei løsning, høyreklikke og velge copy url, paste inn i ett nytt vindu og se det jeg skal se. Ikke helt optimalt, men fungerte greit når man ikke gidder å finne en annen løsning

 

Ja, det er en mulighet. Kan også høyreklikke og vise "full Screen".

Jeg har testet med siste versjon 10 av Opera, men ingen endringer er gjort i så måte. Det vises greit i Firefox, men så har ikke Firefox 100% i Acid 3 testen heller. Liker ikke dette. Vi er tilbake til at nettsidene programmeres til å fungere under alt annet en full standard, fordi flest brukere ikke benytter seg av dette.

Synd egentlig. Opera 10 er virkelig blitt ei bra "programskute" (fant nettopp på et nytt ord ;-)

Lenke til kommentar

Tviler på at Nrk har utviklet siden og testet på Firefox og Totem/Mplayer. Årsaken kan også være og er mer trolig at:

 

1. Mplayer og Totem er plugins utviklet for Mozilla og at det dermed har skjedd noe "skeis" med siste Opera-versjon.

2. Kan være en bug i Opera.

 

Tviler sterkt på at Acid3-testen hadde gjort noe til eller fra i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...