Gå til innhold

Fotokonkuranse v.7 runde 5: Humør


Gjest Slettet+5132

Fotokonkuranse Tema: Humør  

62 stemmer

  1. 1. Avgi din stemme

    • Førstepremie
      28
    • Veronica vil dø
      13
    • Shopping-glede
      3
    • Forlatt
      16
    • Humøret på topp
      2


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

I 5. runde av v.7 er temaet:

 

Humør

 

Temaet tolkes fritt som vanlig.

 

Bildene må være tatt i tidsrommet fredag 29. august - søndag 13. september kl. 22:00.

Bildene blir deretter lagt ut med poll for avstemmingen fram til torsdag 17. september kl. 21:00.

 

Nye deltagere bør spesielt lese reglene, og forstå dem.

 

Regler du MÅ lese og forstå før du kan delta:

1. Du kan kun benytte ett bilde i konkurransen. Du må være fotografen bak bildet og det må være tatt i den aktuelle tidsperioden.

2. Du står fritt til å tolke temaet.

3. Stemmefisking er ikke tillatt.

4. Bildets lengste side skal ikke være mer enn 1280 piksler og filstørrelsen maksimalt 800kB.

5. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder på diskusjon.no mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert.

6. Brukernavnene til de som kommer på de 3 første plassene vil bli offentliggjort.

7. Deltagerene gir Akam.no rett til å publisere bildet i den hensikt å promotere fotokonkurransen, samt legge det inn i galleriet på Akam.no.

 

Regler du må lese og forstå dersom du vinner (det kan være lurt å se gjennom disse før du sender inn et bidrag, sånn at du vet hva du forplikter deg til):

 

 

8. Vinneren av konkurransen velger tema for neste runde og kunngjør dette innen 24 timer etter at vinneren er kunngjort. Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde dersom vinnerne ikke blir enige seg imellom. Dersom nytt tema ikke er kunngjort innen 24 timer, skal den som kom på 2. plass komme med nytt tema.

9. Når arrangøren har opprettet tråd med kunngjøring av tema for ny runde, skal moderator varsles om at den nye tråden skal stickyes, og den gamle unstickyes. Faaeri og Aetius i Akam-redaksjonen skal varsles om vinneren av forrige runde, og med link til den nye tråden, slik at de kan oppdatere Akam.no-forsiden.

10. Innleveringsfrist for bidrag er kl. 22 tredje søndag etter at temaet er kunngjort. Bidragene skal publiseres i konkurransetråden så fort som praktisk mulig og ikke mer enn 24 timer etter innleveringsfristen. Dersom dette ikke er praktisk mulig er det arrangørens ansvar å sørge for at en annen overtar ansvaret for publiseringen.

11. Avstemning pågår til kl. 21 påfølgende torsdag.

 

 

 

Administrative regler, som du egentlig ikke trenger å bry deg om:

 

 

12. 1. plass premieres med 4 poeng, 2. plass med 2 og 3. plass med 1 poeng i sammendraget.

13. Etter 13 runder utropes en samlet vinner, og en ny "hovedrunde" begynner.

14. Ved poenglikhet i sammendraget er det den med flest seire, deretter andreplasser osv. som vinner sammenlagt.

 

 

 

Bildene sendes til meg som PM sammen med bildets tittel, dato og klokkeslett for når bildet er tatt og helst EXIF. Alle som leverer vil få en bekreftelse på PM om at bildet er mottatt.

 

Har du levert bilde, men ikke fått bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, ta kontakt så vi kan få ordnet opp tidsnok.

 

 

 

Her er bidragene:

 

Førstepremie

post-145158-1252872737_thumb.jpg

 

Veronica vil dø

post-145158-1252872784_thumb.jpg

 

Shopping-glede

post-145158-1252872765_thumb.jpg

 

Forlatt

post-145158-1252872798_thumb.jpg

 

Humøret på topp

post-145158-1252872719_thumb.jpg

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Glemte å skrive at jeg har begrenset tilgang til internett i alle fall de neste 2 ukene. Men skal gjøre mitt beste for å følge opp her. ;)

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva kan jeg ta som skriker humør :p passer aldri disse konkurransene..

Du får ta et bilde som speiler "dårlig humør" som melankoli, lengsel eller lignende.

 

edit: Kan ikke la L4r5 vinne på Walkover ...

 

Tom

En døende blomst kanskje :p

 

Jeg tar drinksen i kveld, så da passer det bra med en tidlig søndagstur.. Synd trondheimsværet suger maks nå.. Bare regn, regn og regn. Canon kameraet mitt tåler ikke sånt :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Da var konkurransen over.

Gratulerer til Trondster som tok førsteplassen med "Førstepremie" (19 stemmer).

Andreplass gikk til L4r5 med "Veronica vil dø" (11 stemmer).

Tredjeplass gikk til meg med "Forlatt" (10 stemmer).

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Øyh! Kan man selv delta, selv om man vinner? Dang - får passe på det i neste runde! :D

 

Takke takk til alle som har stemt på meg - det er (som dere kanskje så) meg selv på bildet, tatt av en kollega på lerdueskyting. Hadde klargjort kamera og poserte under skytingen, og ja - jeg vant også førstepremie. Fikk som premie DVD'er Hjortejegeren, Hitman og Shooter, mens sistemann fikk The Last Shot samt Dum og Dummere. :D

 

Ny runde kommer straks! :)

Lenke til kommentar
Øyh! Kan man selv delta, selv om man vinner? Dang - får passe på det i neste runde! :D

 

Takke takk til alle som har stemt på meg - det er (som dere kanskje så) meg selv på bildet, tatt av en kollega på lerdueskyting. Hadde klargjort kamera og poserte under skytingen, og ja - jeg vant også førstepremie. Fikk som premie DVD'er Hjortejegeren, Hitman og Shooter, mens sistemann fikk The Last Shot samt Dum og Dummere. :D

 

Ny runde kommer straks! :)

Photo by proxy ... Det er vel strengt tatt diskvalifiserende? Ref. reglene:

 

1. Du kan kun benytte ett bilde i konkurransen. Du må være fotografen bak bildet og det må være tatt i den aktuelle tidsperioden.

 

Tom

Lenke til kommentar
1. Du kan kun benytte ett bilde i konkurransen. Du må være fotografen bak bildet og det må være tatt i den aktuelle tidsperioden.

Ja, jo, men det var meg som hadde satt opp kameraet i manuell modus, instruerte, poserte, utvalgte, beskar, behandlet, etc.

Tolket dette som at jeg da var "fotografen bak bildet", selv om jeg ikke nødvendigvis teknisk sett var bak kameraet da utløseren ble utløst. :)

 

Edit: ..Hvis dette diskvalifiserer bildet dropper jeg selvfølgelig alle krav på seier og poeng.. :)

Kom fram til at det ville være teit å diskutere dette under konkurransen, ettersom jeg det da ville være veldig åpenbart hvilket bilde det ville være snakk om..

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...