Gå til innhold

Prosessor til Socket A (462) hvilke passer?

Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ok, men hvor finner man dem? Hos nettbutikkene ser jeg bare socket AM2 og AM3.

Først bør vi vite mer om HK, ikke alle som takler FSB-en opp til 200MHz(400), noen bare 133(266) og 166(333).

Skrevet

Først bør vi vite mer om HK, ikke alle som takler FSB-en opp til 200MHz(400), noen bare 133(266) og 166(333).

Javel. Jo hovedkortet er dette MSI MS-6716 VIA-KT400

Skrevet

Javel. Jo hovedkortet er dette MSI MS-6716 VIA-KT400

Ser ut til å takle opp til XP 3000 med 333 FSB. Dog med riktig BIOS-versjon.

Skrevet

Det burde vel funke .

Men husk at

The Board is an OEM Version from MSI with no support.The Name is "MS - 6716"

Det vil si at det er blitt brukt av andre som f.eks HP , Medion , DELL etc. Og har således "egen" BIOS fra en av disse.

Så det går ikke å lete etter og/eller bruke BIOS fra MSI sin site il å flashe kortet.

Skrevet (endret)

Athlon XP 2500+ Barton var en finfin CPU, og kunne ofte klokkes rett opp til XP3200+ uten større problemer.

Men du bør søke deg litt videre på hovedkortet ditt; er BIOS for gammel eller chipset for gammelt, støtter det ikke Barton-kjernen korrekt. Den eldre kjernen Thoroughbred støttes helt sikkert.

Om jeg husker riktig, måtte Barton-CPUer stilles inn med riktige CPU-settings i BIOS hvis hovedkortet offisielt ikke støttet Barton, bare Thoroughbred. Altså måtte FSB og multiplier settes manuelt; henholdsvis 166MHz og 11x.

Edit: De som lot seg klokkes opp til XP3200-nivå, ble som oftest gjort ved å sette FSB til 200MHz, og beholde standard multiplier på 11x.

Endret av Playmofetish

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...