Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

sliter med å få skjeggg hva skal jeg gjøre?


Gjest gutt 19...

Anbefalte innlegg

Gjest gutt 19...

jeg sliter med å få noe skjeggvekst...er 19 år, og føler jeg er den eneste uten noe skjegg..har forsøkt å barbert meg til tider men hjelper ikke..er det noe jeg kan gjøre for å få det fram i lyset? blir på en måte bare "dun"..:(/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å barber deg hver dag, selv om det bare er dun som du sier, så merker du etterhvert at det vokser tettere og fortere.

 

Jeg er selv 17 år, og gikk over fra "dun" til skjeggvekst når jeg var 15-16 år.

Jeg barberte meg hver dag, selv om det bare var litt dun, og det hjalp!

 

Husk også å smøre deg inn med smør og egg (pisket sammen) 3 ganger om dagen.

 

EDIT: Hold deg unna erter på ukedagene óg. It really works, guys!!

 

Ahem.. Jeg er 19, og mange av mine jevnaldrende venner har bare fått dun til nå. Det er helt normalt :) Det kommer sannsynligvis innen kort tid, men desverre er det ikke alle som får ordentlig skjeggvekst.

Endret av mathos
Lenke til kommentar

Snart 22. Knapt nok skjeggvekst noen plasser i ansiktet.

Tror aldri noen har fått mer skjegg av barbering. Min mening er at den myten har oppstått fordi folk begynner å barbere seg i puberten, når man uansett begynner å gro mer og mer skjegg. Det eneste du kan gjøre er å kikke på far eller besteforeldre og håpe det kommer noe med tiden. Hvis ikke får du bare leve med liten skjeggvekst, personlig syns jeg det er helt ok. For å se ut som en barnerumpe i ansiktet trenger jeg kun barbere meg annenhver dag og det er unnagjort på 2-3 minutter.

Lenke til kommentar

Det er bare å smøre seg med tålmodighet, og som sagt se på foreldre blant annet. Det er ikke mye du selv kan gjøre for å fremskynde dette. Noen har fullskjegg når de er 15, mens andre aldri får det. Hvor ofte du høvler trynet har ingenting å si på hvor fort skjegget vokser.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Du kan alltids begynne med anabole steroider. Det er jo kjent at testosteron øker hårveksten. :p men jeg vill ikke anbefale det.

 

er det ikke sånt at ølgjær øker skjeggvekts?

 

men smør deg med tålmodihet, det er vell det beste tipse. er helt normalt og ikke ha skjeggvekts når du er 19.

 

eller du kan barbere deg oftere med barberhøvel, helst ikke elektrisk:P

Lenke til kommentar

Hva er poenget?

Det er veldig mange som ikke har sjegg, de fleste (inkludert meg) barberer det vek.

 

Det er noen som lar det vær, men det er helt normalt å fjerne sjegget, så jeg ser ikke hvorfor du TS er så opptatt av å få sjegg, de fleste vil ikke ha det og barberer det dermed vekk.

Lenke til kommentar

Jeg er 17, har bare dun, får en liten dunbart etter hvert om jeg ikke barberer. Min far har masse skjegg, og min mor har da virkelig antydninger til ansiktshår hun også. Så jeg har håp!

 

Poenget med dette tilsynelatende meningsløse bidraget var; det er ikke sikkert man får skjegg selv om foreldre osv har det. (så det var en som sa man skulle se på sine foreldre og besteforeldre). Ellers synes jeg ikke det er noe galt med å ikke ha skjegg TS!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...