Gå til innhold

«Dette er en muslimsk bydel» i Oslo, til et homofilt par.


fox

Anbefalte innlegg

Er ikke så sikker på at flesteparten av de praktiserende kristne er veldig begeistret for homofile. Ser heller ikke linken mot rasisme, da denne mannen sannsynligvis hadde gjort det samme med et homofilt muslimsk par.

1. Kristne er også svært homofobe, ja. Nettopp på grunn av slikt tull bør religion bekjempes.

 

2. Jo, det er nettopp "rasisme" det har noe med å gjøre. På den måten at det er nøyaktig det samme konseptet som rasisme.

 

3. Religion har ikke noe med rasisme å gjøre.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[uakseptabelt uansett. Dessuten er jo nordmenn stort sett lovlydige.

Pakistanere også. Unntatt de som kjører drosje, tydeligvis. Men det er en annen diskusjon, som vi har hatt mange ganger før. Vi kjenner statisikkene: Av 1000 nordmenn er 997 lovlydige, av 1000 pakistanere 993. (Alvorlig kriminalitet da, ikke fartsbøter...)

 

Geir :)

 

Velkommen til Samfunnskategorien. Skal jeg være helt korrekt, så er det tallet for "ikke-vestlige innvandrere", ikke for pakistanere spesielt.

 

 

Antar at statestikken din er riktig, har sett den i en annen tråd også.

 

Ja og etter min mening er det 7 av1000 ikke vestlige innvandrere for mye. Da kan vi bygge fengsel for 3 av1000 nordmenn og deportere 7 alvorlig kriminelle ikke vestlige innvandrere, mens de 993 ikke vestlige innvandrere og de 977 nordmennene lever side om side med like rettigheteter med et felles mål om et bedre Norge.

 

Det er faktisk en rate som er dobbelt så stor, selv om tallene hver for seg ser små ut, så gir de mer mening i forhold til hverandre. 7/3 = 2.33 ganger så mange kriminelle ikke vestlige innvandrere som nordmenn (relativt til det totale antallet nordmenn og ikke vestlige innvandrere selvsagt).

 

 

Angående saken, så blir jeg bare provosert av slike holdninger, det burde ikke eksisterer muslimske bydeler i norge, i norge burde det bare eksistere norske bydeler, og bare for å gjøre det klinkende klart så betyr ikke "norske bydeler" "hvite eller kristne bydeler". Det betyr at alle bydeler er like, der norske verdier, loverk og holdninger sier hvordan en kan ytre seg og oppføre seg.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Ja men innvandrere flest i NORGE tror jeg er OK med homifili, uansett hvor de kommer på. I hvert fall 2. generasjonsinnvandrere. Det er min erfaring med innvandrere som jeg kjenner. Det gjelder å bare ikke la denne ene galningen få snakke for hele minoriteten.

Er dette troende og praktiserende muslimer?

Dog ut i fra min egne lille erfaring kan jeg forsåvidt til dels være enig med deg. Jo mer integrerte de blir, jo mer tolerante også, hvertfal utad. Tolerante dog, ikke akeptable. Men nå skal det sies at jeg ikke akuratt har vært i moskeen å loddet stemningen der. Forstander i Det islamske forbundet (islam.no) har vel uttalt at homofili praksis er synd, ikke selve legningen. Så er det vel spørsmålet om hvordan de skal dømmes for denne synden da.. Iran f.ex. sender til galgen. Abid Raja hadde foresten en fin kronikk i Aftenposten for en stund siden.

 

 

Du vil ikke finne mange homofile, eller iallefall som står frem, i Jerusalem

Det er faktisk mange flere åpne homofile i Jerusalem, enn det man skulle tro. Egne homseklubber, homseparadade med mange tusen deltagende, har hatt verdensparade, etc. Men så blir de jo rakket ned på og skutt litt på til tider også da.

Lenke til kommentar
Hva med alle de innvandrerne som er uten identitet?

Arbeidsleir på svalbard dersom de blir tatt for kriminalitet som gir over 1 år i fengsel? (det er ganske alvorlige ting i norge... dersom de har hjemland å bli deportert til) Eller muligens permanent omlokalisering til svalbard? Alså av de som ikke har identitet som kan verifiseres.

Lenke til kommentar
Hva med alle de innvandrerne som er uten identitet?

 

Syntes egentlig ikke vi burde slippe inn innvandrere uten identitet i det hele tatt. Det er slik lykkejegerene kommer inn, de som verken kan verifiseres at trenger asyl eller verifiseres at de har grunnlag for å være her. Også er det umulig å vite om vi tar inn folk som har vært innvolvert i alvorlige kriminelle lovbrudd.

Lenke til kommentar
Er det egentlig ikke en skremmende utvikling? Desto en god grunn til å stemme på FRP :(

Hvorfor det? Ikke fått med deg hvordan Frp har myglet seg inn med kristenbevegelsen siste tiden? Siv Jensen har jo deltatt på samme møter som anti-homo predikanten Jan-Aage Torp

 

Forøvrig;

 

Sogneprest Helge Hartberg: > hadde det ikke vært for de homofile, hadde hiv og aids vært unngått.

 

Jan Aage Torp: > For Guds navns skyld. For Norges fremtids skyld.

 

Lurer på hvordan det hadde blitt "mottatt" hvis en Imam eller noen fra Muslimsk Råd hadde gått ut offentlig og sagt noe lignende? Man kan jo gjette..

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar
Du vil ikke finne mange homofile, eller iallefall som står frem, i Jerusalem

Det er faktisk mange flere åpne homofile i Jerusalem, enn det man skulle tro. Egne homseklubber, homseparadade med mange tusen deltagende, har hatt verdensparade, etc. Men så blir de jo rakket ned på og skutt litt på til tider også da.

 

Really. Kanksje forstå hvor alle komme fra når det er parade der. Så nei, det er ikke så mange homser i Yerushalayim. For, som alle andre som har nok av religiøst galskap, gjør som alle andre og flytter til kysten.

Lenke til kommentar
Lurer på hvordan det hadde blitt "mottatt" hvis en Imam eller noen fra Muslimsk Råd hadde gått ut offentlig og sagt noe lignende? Man kan jo gjette..

 

Det hadde vel blitt full fest her på forumet i alle fall. Det er slike tråder som dette, som får mange sider. Det er alltid mer bekvemmelig å bekrefte sine fordommer enn å la dem utfordre.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Regjeringen kan ikke endre loven. Kun et Stortingsflertall kan det.

Dagens regjering har flertall. Og de endret loven etter eget forgodtbefinnende for at Kilengreen skulle kunne bli værende politimester noen år til.

 

 

FrP vil ikke få noe flertall for å endre loven slik Siv Jensen vil - det kom klart fram fra bl.a. Erna Solberg i ovennevnte Dagsrevysending.

 

Men neste uke er det ikke sikkert FrP vil kaste ut Krekar allikevel - vi får vente og se.

Blir det blokkert, så er ikke det Frp sin skyld.

Lenke til kommentar

JBlack sa det jeg skulle si. Det er ille å delta på samme møte?!

 

Lurer på hvordan det hadde blitt "mottatt" hvis en Imam eller noen fra Muslimsk Råd hadde gått ut offentlig og sagt noe lignende? Man kan jo gjette..

Det hadde vel blitt full fest her på forumet i alle fall. Det er slike tråder som dette, som får mange sider. Det er alltid mer bekvemmelig å bekrefte sine fordommer enn å la dem utfordre.

Nå er IRN representanter for MANGE muslimer i Norge. Men de kristne skrullingene dere viser til er på ingen måte sentrale i norsk kristenliv.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Men de kristne skrullingene dere viser til er på ingen måte sentrale i norsk kristenliv.

Jeg tror at det anti-homo budskapet som tidvis blir spredt fra enkelte kristene miljøer nok har større "stille aksept" en det du/vi liker å tro.

 

Nordmenn er etterhvert så veloppdragne og "smarte" at få selvsagt offentlig vil støtte anti-homo strømninger, men at det ligger under overflaten i brede lag er jeg overbevist om.

 

Sies vel i bibelen noe sånt som at "ord kan være skarpere enn et tvegget sverd", sånt sett tror jeg den verbale homo-hetsen man ser kan være verre (for usikre homofile) enn at det finns enslige skrullinger der ute som tyr til fysisk vold.

Lenke til kommentar
Nå er IRN representanter for MANGE muslimer i Norge. Men de kristne skrullingene dere viser til er på ingen måte sentrale i norsk kristenliv.

Og tidligere leder for Islamsk Råd Norge sa på direkten i Dagsrevyen følgende til muslimsk TV (Al Jazeera):

Dessverre er det slik i Norge at ytringsfriheten står over profeten.

 

Det som gjør dette utsagnet grovt er at han brukte ordet "dessverre" i denne settingen. Og det som uroer meg er at dette var lederen for Islamsk Råd Norge. Det viser at vi må stå på for å bevare demokratiet her i landet. Hvis vi ikke er årvåkne kan vi om 50 år våkne opp til at demokratiet er borte.

 

Annengenerasjons imamer kveler alle forsøk på debatt, ifølge Shakil Rehman. Nok et eksempel på at islam har sterke anitidemokratiske holdninger, og ikke akkurat tolererer "uønskede" elementer. Dette er bevis på at Siv Jensen har helt rett med tanke på at det foregår en form for snikislamisering, som må stoppes.

Lenke til kommentar
Nå er IRN representanter for MANGE muslimer i Norge. Men de kristne skrullingene dere viser til er på ingen måte sentrale i norsk kristenliv.

 

Vel, IRN liker å tro at de representerer muslimene. Og mediene og politikerne (fra begge kanter) liker å tro det. Som om IRN er de man skal løpe til for å få en forklaring hvis det skjer noe i det kurdiske miljøet f.eks. Eller enda bedre, fra Iran. Ikke så veldig mange shia i IRN.

Lenke til kommentar
Hva med alle de innvandrerne som er uten identitet?

 

 

Dette gjelder jo alle asylsøkerne, bortsett fra noen ærlige dustete amatører. Ingen identitet = ikke dokumentert tidligere straffet. Passert sikkerhetskontrollen på Gardermoen i det siste? Tror det er sånn de får nok arbeidskraft. ;)

Lenke til kommentar
Men de kristne skrullingene dere viser til er på ingen måte sentrale i norsk kristenliv.

Jeg tror at det anti-homo budskapet som tidvis blir spredt fra enkelte kristene miljøer nok har større "stille aksept" en det du/vi liker å tro.

Det er nok ganske sikkert. Men de holder klokelig kjeft. Og jeg tror at selv disse ville ta automatisk avstand fra dødsstraff for homofile! De er kanskje irrasjonelle, homohatende skrullinger, men de er ikke irrasjonelle, morderiske, homohatende skrullinger.

Lenke til kommentar

Da naive politikere sa ja til å slippe islam inn i landet, så underskrev de samtidig dødsdommen for samfunnet og landet. For at muslimer nå så smått begynner å kreve grønland som muslimsk bydel er bare begynnelsen.

Etter hvert som muslimene blir flere, så vil de også spre seg og gjøre krav på større deler av oslo som "muslimsk område"

Det samme vil skje litt senere i andre byer.

 

De som forsvarer islam kan bare prøve å avlede oppmerksomheten ved å snakke om kristendommen og ande ting så mye de vil, den utviklingen jeg har beskrevet her og i et tidligere innlegg vil skje uansett.

Jeg la merke til at mitt tidligere innlegg ble totalt oversett, det er forsåvidt ok, men det hjelper heller ikke forsvarerne av islam å overse innlegg som påpeker sannheten om islam. For dette vil som sagt skje uansett, hvis da ikke islam blir forbudt i Norge, og de mest ekstreme muslimene inkl islamsk råd og samtlige imamer blir kastet ut av landet.

Lenke til kommentar
Da naive politikere sa ja til å slippe islam inn i landet, så underskrev de samtidig dødsdommen for samfunnet og landet. For at muslimer nå så smått begynner å kreve grønland som muslimsk bydel er bare begynnelsen.

Etter hvert som muslimene blir flere, så vil de også spre seg og gjøre krav på større deler av oslo som "muslimsk område"

Det samme vil skje litt senere i andre byer.

 

De som forsvarer islam kan bare prøve å avlede oppmerksomheten ved å snakke om kristendommen og ande ting så mye de vil, den utviklingen jeg har beskrevet her og i et tidligere innlegg vil skje uansett.

Jeg la merke til at mitt tidligere innlegg ble totalt oversett, det er forsåvidt ok, men det hjelper heller ikke forsvarerne av islam å overse innlegg som påpeker sannheten om islam. For dette vil som sagt skje uansett, hvis da ikke islam blir forbudt i Norge, og de mest ekstreme muslimene inkl islamsk råd og samtlige imamer blir kastet ut av landet.

Da naive politikere sa ja til å slippe kristendommen inn i landet, så underskrev de samtidig dødsdommen for samfunnet og landet. For at kristne har begynt å kreve det ene og det andre som kristent var bare begynnelsen.

Etter hvert som de kristne er blitt flere, så har de også spredd seg og gjort krav på hele Norge som "kristent område".

At muslimene nå sprer seg og har innflytelse på samfunnet er ikke noe nytt. Dette har vi sett før, også med en asiatisk monoteistisk religion som ligner på Islam.

 

De som forsvarer kristendommen kan bare prøve å avlede oppmerksomheten ved å snakke om islam og ande ting så mye de vil, den utviklingen jeg har beskrevet her og mange andre innlegg har skjedd uansett.

Jeg la merke til at mitt tidligere innlegg ble totalt oversett, det er forsåvidt ok, men det hjelper heller ikke forsvarerne av kristendommen å overse innlegg som påpeker sannheten om kristendommen. For dette har som sagt skjedd. Skulle ønske kristendommen ble forbudt i Norge, og de mest ekstreme kristne inkl alle ansatte i statskirken og kongefamilien og samtlige prester blir kastet ut av landet.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...