Gå til innhold

PS3 Slim (Vi følger prisutviklingen på Phat og Slim PS3)


Dragonlove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MS og Sony har jo solgt konsoller med tap eller null-fortjeneste siden tidenes morgen. (mulig de begynner å få litt fortjeneste nå) Samme med butikkene, det har ikke vært mye fortjenste ute og finne. Det var billigere for meg å kjøpe for butikkpris enn for ansatt rabatt (innkjøpspris + moms) når jeg jobbet i butikk for nesten 2 år siden.

Lenke til kommentar
MS og Sony har jo solgt konsoller med tap eller null-fortjeneste siden tidenes morgen. (mulig de begynner å få litt fortjeneste nå) Samme med butikkene, det har ikke vært mye fortjenste ute og finne. Det var billigere for meg å kjøpe for butikkpris enn for ansatt rabatt (innkjøpspris + moms) når jeg jobbet i butikk for nesten 2 år siden.

 

vi har likevel alltid betalt mye mer enn amerikanerne og japanerne for ps3 (og wii). og gjør det den dag i dag. 360 derimot har alltid kostet nesten det samme her som ellers i verden.

 

360 elite og ps3 koster begge 299 dollar i amerika, men vi betaler altså rundt 2000 for 360 og 3000 for ps3. altså tusen kroner differanse enda de koster det samme i amerika.

Lenke til kommentar
Nordisk Film (som importerer og markedsfører Playstation i Norge) sier at priskuttet er "forskuttert" i Norge gjennom priskrig som dro prisen ned til 2995,- Noen større kutt er dermed ikke i vente men vi får håpe prisen kanskje kan falle ned til 2590? med gode juletilbud.

 

Stemmer det, men det var likevel slik at prisen var lavere i andre vesteuropeiske land før priskuttet også, til tross for den påståtte priskrigen i Norge. (Dog har det variert noe det siste året i og med den inntil nylig svake kronen, slik at prisnivået har vært omtrent likt her som i utlandet.) At prisen er lavere i andre vesteuropeiske land er generelt greit nok, selv om den også var lavere i både Sveits og England hvor lønningene er høyere enn her og skattene lavere.

 

I tillegg er det ytterst sjelden jeg har sett en pris på 3000 kroner utover kortvarige spesialtilbud nå og da. De fleste holdt seg på 3300 kroner så langt jeg så.

 

Poenget mitt, med andre ord, er at om det nå var rom for prisnedgang i Sveits, England og andre vesteuropeiske land, med allerede lavere priser enn i Norge, da måtte det da også være mulig i Norge? Bare synd produsentstyrt makspris er ulovlig her...

 

 

-foudre

...som synes arbeidsdagen går ALT for sakte!

Lenke til kommentar
MS og Sony har jo solgt konsoller med tap eller null-fortjeneste siden tidenes morgen. (mulig de begynner å få litt fortjeneste nå) Samme med butikkene, det har ikke vært mye fortjenste ute og finne. Det var billigere for meg å kjøpe for butikkpris enn for ansatt rabatt (innkjøpspris + moms) når jeg jobbet i butikk for nesten 2 år siden.

 

vi har likevel alltid betalt mye mer enn amerikanerne og japanerne for ps3 (og wii). og gjør det den dag i dag. 360 derimot har alltid kostet nesten det samme her som ellers i verden.

 

360 elite og ps3 koster begge 299 dollar i amerika, men vi betaler altså rundt 2000 for 360 og 3000 for ps3. altså tusen kroner differanse enda de koster det samme i amerika.

 

 

 

Og så tjener da en vanlig Amerikaner MYE mindre enn nordmenn

Lenke til kommentar
MS og Sony har jo solgt konsoller med tap eller null-fortjeneste siden tidenes morgen. (mulig de begynner å få litt fortjeneste nå) Samme med butikkene, det har ikke vært mye fortjenste ute og finne. Det var billigere for meg å kjøpe for butikkpris enn for ansatt rabatt (innkjøpspris + moms) når jeg jobbet i butikk for nesten 2 år siden.

 

 

Sony har solgt med tap fram til PS3 Slim kom, 360en har MS solgt med profitt siden 2006 (pr konsoll ihvertfall, så spørs det jo hva 3RLOD-katastrofen har kostet dem...), Wii har vært i pluss hele tiden.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
MS og Sony har jo solgt konsoller med tap eller null-fortjeneste siden tidenes morgen. (mulig de begynner å få litt fortjeneste nå) Samme med butikkene, det har ikke vært mye fortjenste ute og finne. Det var billigere for meg å kjøpe for butikkpris enn for ansatt rabatt (innkjøpspris + moms) når jeg jobbet i butikk for nesten 2 år siden.

 

vi har likevel alltid betalt mye mer enn amerikanerne og japanerne for ps3 (og wii). og gjør det den dag i dag. 360 derimot har alltid kostet nesten det samme her som ellers i verden.

 

360 elite og ps3 koster begge 299 dollar i amerika, men vi betaler altså rundt 2000 for 360 og 3000 for ps3. altså tusen kroner differanse enda de koster det samme i amerika.

 

 

 

Og så tjener da en vanlig Amerikaner MYE mindre enn nordmenn

 

hva har det med saken å gjøre? de gjør forresten ikke det. usa og norge ligger faktisk gansje likt når det gjelder gjennomsnittsinntekt. de skatter også mye mindre så de har vel faktisk mer overall.

Lenke til kommentar

Det står sikkert en plass i denne tråden, men jeg har ikke tid til å bla gjennom alle sidene. Jeg har to spørsmål ang. kjøp av PS3;

 

1) Hva er forskjellen på PS3 slim og orginalen? (Bortsett fra utseende, da dette ikke interreserer meg så veldig mye. Maskinen står jo bare under TV'en?!)

 

2) Jeg skal kjøpe meg PS3 innen Fifa 2010 release (1.oktober). Er det vits å vente på et priskutt innen den tiden, eller er det bare for meg å kjøpe PS3 med en gang?

Lenke til kommentar

Nettopp kjøpt min på Elkjøp. De krever 2995,-, selv om nettprisen er 2795,- og selv om de har prisgaranti, men karen var grei, så det ordnet seg...

 

Fikk inntrykk av at det kommer bedre priser i butikk i løpet av den neste måneden, men det må man i så fall ta som en meget tynn påstand. Det er lov å håpe!

 

 

-foudre

...som nå blir utilgjengelig en stund... :grin: :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...