Gå til innhold

God erstattning for snop/brus?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes nå nøtter er ei aldeles finfin erstatning for potetgull og snop og sukker..

Seff, det er jo ikke det aller sunneste her i verden, og langt fra fettfritt. Men jeg forstår trådstarter slik at dette ikke er et forsøk på å slanke seg, men mer endring av kosthold mot noe litt sunnere med mindre sukker og "feil" fett.

 

Nøtter inneholder endel fett, ja, men det er det "gode" fettet.

Se denne artikkelen hos NRK, feks..

Det fine med nøtter, synes jeg, er at det finnes så veldig masse forskjellig spennende, så man kan variere endel.

 

I tillegg anbefaler jeg også slike poser med "salatmiks" eller liknende du får kjøpt i de fleste matvarebutikker nå, de inneholder endel som pinjekjerner, solsikkekjerner og div slikt, veldig godt som snop! ;)

 

Nå sier det seg vel litt selv, men jeg må si det allikevel, jeg styrer seff unna (i størst mulig grad, ingen er perfekt) ristede og saltede nøtter..

Lenke til kommentar

Vil anbefale Bacongull av Maarud, kanskje ikke så søtt men hver gang jeg får suget etter noe søtt kjøper jeg meg heller en pose Bacongull, pr. 100g inneholder den 64gram protein, 2,5gram karbohydrater og 33,5gram fett, mye mindre "usunt" enn potetgull, nøtter osv

61883.gif

Lenke til kommentar

Juice er ihvertfall ikke bra for tennene.

Prøver selv å spise mest mulig frukt/grønnsaker.

Det er masse som er godt feks: agurk, blomkål, kål, epler, druer, appelsiner, gulrøtter osv

Oppskåret på ett fat blir dette like godt som allverdens snop

 

Cluet er å få lagd det, når det er så mye enklere å gå i skapet å finne noe som ligger ferdig i en pose :p

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Nå gafler jeg i meg alt jeg har lyst på, (selv om det er ikke er så mye usunt) så jeg vet ikke om det funker på "sug" - men jeg drikker mye te. Ikke kjip, tam te, men god te med smak som lakris, sjokolade, mint o.l når jeg har lyst på noe godt men ikke vil/kan. Kan anbefale Yogi Tea for slike smaker! :yes: Jeg synes ikke disse trenger sukker.

 

Ellers er jo diverse grønnsaker med dip nevnt - det er kos! Og fruktsalat - selv om jeg slenger på litt pisket krem og et liiiite dryss mørk sjokolade. Ellers liker jeg Cottage cheese som snack, enten med bær (usukret, jeg plukker selv), syltetøy eller frø og nøtter.

 

Edit; jeg har også erfart at å drikke mye vann demper "sug". Etter at jeg begynte å sykle aktivt og derav drakk mye vann har behovet for søtt sunket betraktelig. Jeg har alltid en flaske med meg, gjerne med isbiter/agurk/sitron/lime! :)

Endret av Penance
Lenke til kommentar
f. eks. go erstatning for cola, er cola zero bedre. :D

jeg er begynt m cola zero :D

 

Er jo fortsatt sånn der syre greier i Colaen, som da etser opp beskyttelses greiene som er rundt tennene dine. (Ikke sikkert på hva det heter...) Det var det tannlegen sa til meg. :p

syre, pluss masse kunstige stoffer som egenlig er like ille som sukker.

Lenke til kommentar
f. eks. go erstatning for cola, er cola zero bedre. :D

jeg er begynt m cola zero :D

 

Er jo fortsatt sånn der syre greier i Colaen, som da etser opp beskyttelses greiene som er rundt tennene dine. (Ikke sikkert på hva det heter...) Det var det tannlegen sa til meg. :p

syre, pluss masse kunstige stoffer som egenlig er like ille som sukker.

 

Så, frøken dings. Forklar nøyaktig hvorfor disse "kunstige stoffene" egentlig er like ille som sukker. Hvilke "kunstige stoffer" er det egentlig snakk om, sånn nå vi er inne på det?

Lenke til kommentar
f. eks. go erstatning for cola, er cola zero bedre. :D

jeg er begynt m cola zero :D

 

Er jo fortsatt sånn der syre greier i Colaen, som da etser opp beskyttelses greiene som er rundt tennene dine. (Ikke sikkert på hva det heter...) Det var det tannlegen sa til meg. :p

syre, pluss masse kunstige stoffer som egenlig er like ille som sukker.

 

Så, frøken dings. Forklar nøyaktig hvorfor disse "kunstige stoffene" egentlig er like ille som sukker. Hvilke "kunstige stoffer" er det egentlig snakk om, sånn nå vi er inne på det?

Aspartam

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...