Gå til innhold

Hvorfor ødelegger Norsk Tipping?


Goliath

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nesebrus: Hvorfor skal det være lettere å overbevise vinneren at han har vunnet, ved å ringe før sendingen? Sier seg selv at det er lettere etter at vinneren har sett på tv at han vant.

 

la meg illustrere:

 

(la oss si at det er løken som har vunnet)

 

Ring ring

Løken: ja det er løken

Norsk tipping: hei vi ringer før sendingen for å fortelle hva som skjer (og du har vunnet)

Løken: hvorfor det? da kan dere ikke overbevise meg (sendingen har ikke vært)

Norsk tipping: ups det har vi ikke tenkt på, det var tåpelig av oss i tillegg til vi ødelegger spenningen for de som ser på

Løken: ok

 

Som dere ser så sparer dette kundebehandlerne på norsk tipping for masse arbeid med å overbevise den vinnende spiller om at han faktisk har vunnet.

Endret av Nesebrus
Lenke til kommentar

Vil bare tilføye en morsom effekt av dette ringefeonomenet. Siden alle vet at Norsk tipping ringer de som har 7 rette før sendingen så ser vi et kjempemessig frafall av tvtittere rett etter den 6 ballen/tallet er trukket:

 

471310.jpeg

 

 

Tvtitterantallet holder seg relativt stabilt frem mot den 6 ballen (siden det er det som er spennende for tvtipperne), har du ikke fått en telefon er det bare 6 riktige du kan oppnå. Effekten av dette er tydelig. Etter det 6 tallet skrur så og si alle av (noen switcher dog tilbake for å se på tilleggsballtallene)

Lenke til kommentar
Vil bare tilføye en morsom effekt av dette ringefeonomenet. Siden alle vet at Norsk tipping ringer de som har 7 rette før sendingen så ser vi et kjempemessig frafall av tvtittere rett etter den 6 ballen/tallet er trukket:

 

471310.jpeg

 

 

Tvtitterantallet holder seg relativt stabilt frem mot den 6 ballen (siden det er det som er spennende for tvtipperne), har du ikke fått en telefon er det bare 6 riktige du kan oppnå. Effekten av dette er tydelig. Etter det 6 tallet skrur så og si alle av (noen switcher dog tilbake for å se på tilleggsballtallene)

M.a.o. Alle som har seks rette, har de seks første tallene, altså den samme rekka. Er det samme med de som har fem rette? At de alle har de fem første tallene? Hva med fire pluss en. Fire første tallene samt første tillegg? Da trenger dem jo strengt tatt ikke trekke flere enn ett tillegg.

 

Interessant dette...

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1, påpekes det at innleggets art ikke skal inneholde overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er da dette er forbudt. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes ved grove tilfeller. I henhold til retningslinjene ble '3' innlegg slettet fra tråden.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
Vinner(ene) med 7 rette i Lotto blir ringt opp før trekningen vises på TV

 

Det er fysisk umulig mtp at sendingen vises direkte.

 

 

La meg illustrere hvordan norsk tipping (lottoavdelingen)

 

http://www.break.com/usercontent/2009/8/no...ng-1037295.html

 

 

Som dere ser så sparer dette kundebehandlerne på norsk tipping for masse arbeid med å overbevise den vinnende spiller om at han faktisk har vunnet.

Lenke til kommentar

Nesebrus: Hva er det egentlig du prøver å si? Lottotrekningen sendes direkte utenom joker.

 

Hvorfor tror du vinneren skal trenge å overbevises når dem sitter å ser hvilke tall som blir plukket ut direkte, med lottokupongen i hånden. Når dem ser at de har vunnet, så vet dem jo at de har vunnet, de trenger ikke ¨bli overbevist om noe.

Lenke til kommentar

Jeg spurte moderator og han sa at vinner med 7 rette i Lotto blir ringt opp før trekningen vises på TV. Grunnen til at de ringer før er fordi det er lettere å overbevise +(pluss) kundebehandlerne i Norsk Tipping sparer mye arbeid på denne måten.

 

Vent litt så skal jeg illustrere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Vil bare tilføye en morsom effekt av dette ringefeonomenet. Siden alle vet at Norsk tipping ringer de som har 7 rette før sendingen så ser vi et kjempemessig frafall av tvtittere rett etter den 6 ballen/tallet er trukket:

 

471310.jpeg

 

 

Tvtitterantallet holder seg relativt stabilt frem mot den 6 ballen (siden det er det som er spennende for tvtipperne), har du ikke fått en telefon er det bare 6 riktige du kan oppnå. Effekten av dette er tydelig. Etter det 6 tallet skrur så og si alle av (noen switcher dog tilbake for å se på tilleggsballtallene)

M.a.o. Alle som har seks rette, har de seks første tallene, altså den samme rekka. Er det samme med de som har fem rette? At de alle har de fem første tallene? Hva med fire pluss en. Fire første tallene samt første tillegg? Da trenger dem jo strengt tatt ikke trekke flere enn ett tillegg.

 

Interessant dette...

Svar på den, Nesebrus. Bra poeng forresten.

Lenke til kommentar
Jeg spurte moderator og han sa at vinner med 7 rette i Lotto blir ringt opp før trekningen vises på TV. Grunnen til at de ringer før er fordi det er lettere å overbevise +(pluss) kundebehandlerne i Norsk Tipping sparer mye arbeid på denne måten.

 

Vent litt så skal jeg illustrere.

Nei ikke lag flere av de tullete illustrasjonene dine, finn heller kilder på det du sier.

En moderator er ingen gud som vet mye mer en andre.

 

Grunnen til at de isåfall ringer før sending er fordi når det dreier seg om så store beløp må kontrollører være tilstede og godkjenne alt. Og nokk en gang: Det virker bare idotisk at de skulle ringe før fordi det er lettere å overbevise. Hvis du hadde sittet med vinnerkupongen i hånden og sett lottosendingen på tv, der de trekke ut dine tall. Hvordan i helvete skal du ikke tro dine egne øyne?

 

Og uansett, hvordan kan de ringe noen når de ikke alltid vet hvem som har vunnet?

Endret av maxxi
Lenke til kommentar
Jeg spurte moderator og han sa at vinner med 7 rette i Lotto blir ringt opp før trekningen vises på TV. Grunnen til at de ringer før er fordi det er lettere å overbevise +(pluss) kundebehandlerne i Norsk Tipping sparer mye arbeid på denne måten.

 

Vent litt så skal jeg illustrere.

Nei ikke lag flere av de tullete illustrasjonene dine, finn heller kilder på det du sier.

En moderator er ingen gud som vet mye mer en andre.

 

 

 

til dere som sier jeg skal ha på kilder sier jeg en ting til dere:

 

buy buy! (hade bra)

 

jeg har illustrert eksemplene mine med logikk som tilsier at det er sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...