Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Solgt] Hyundai Coupè RD 1,6 FX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg hadde min tvil jeg også. Syntes også sort er tøfft nok, men den rødfargen ble fresh. Må få tatt noen bilder til søndag og lastet opp. :p

 

Bilen er vel snart ferdig på verksted for gått håper jeg. Svært lite har gått etter planen og det er vel nå 5 gangen siden jeg fikk den at den er på samme verksted med gamle og nye feil. Problemet med gasspedalen er der fortsatt og problemet ser ut til å være verre enn bare gasswire. Problemet er sannsynligvis gasspjeldet. Ellers så funker heller ikke sentallåsen (ikke så farlig) men heldigvis er låsekassa igang igjen. :) I tillegg kommer det ulyder når jeg svinger når bilen er kald - sannsynligvis litt slakk servoreim.

 

Har forøvrig bestemt meg for at jeg ikke kommer til å gjøre noen store forbedringer eller oppgraderinger på bilen. Det blir kanskje å oppgradere lyd- anlegg, full lakkrens/poelering/etc og muligens luftfilter. Har bestemt meg å heller spare litt til en bedre bil når den tid kommer og heller gjøre mer med den. Coupé er en fin bil men var egentlig ikke noe førstevalg for meg, og så har det vært litt flere verkstedutgifter nå enn jeg så for meg. Tror ikke jeg ville få så mye tilbake av å style/tune denne i forhold til "bedre" biler som MR2, Celica, 200SX og andre.

 

EDIT. Og itilleg tror jeg at jeg må ha nye vinterfelger. Har bare noe forferdlige stygge stålfelger med rust på. Tenkte å kasnkje sette vinterdekkene (som er psse gode) på sommerfelgene (som er ok) også kjøpe nye sommerdekk og felger til våren.

Endret av mx1000
Lenke til kommentar
Ja jeg hadde min tvil jeg også. Syntes også sort er tøfft nok, men den rødfargen ble fresh. Må få tatt noen bilder til søndag og lastet opp. :p

 

Bilen er vel snart ferdig på verksted for gått håper jeg. Svært lite har gått etter planen og det er vel nå 5 gangen siden jeg fikk den at den er på samme verksted med gamle og nye feil. Problemet med gasspedalen er der fortsatt og problemet ser ut til å være verre enn bare gasswire. Problemet er sannsynligvis gasspjeldet. Ellers så funker heller ikke sentallåsen (ikke så farlig) men heldigvis er låsekassa igang igjen. :) I tillegg kommer det ulyder når jeg svinger når bilen er kald - sannsynligvis litt slakk servoreim.

 

Har forøvrig bestemt meg for at jeg ikke kommer til å gjøre noen store forbedringer eller oppgraderinger på bilen. Det blir kanskje å oppgradere lyd- anlegg, full lakkrens/poelering/etc og muligens luftfilter. Har bestemt meg å heller spare litt til en bedre bil når den tid kommer og heller gjøre mer med den. Coupé er en fin bil men var egentlig ikke noe førstevalg for meg, og så har det vært litt flere verkstedutgifter nå enn jeg så for meg. Tror ikke jeg ville få så mye tilbake av å style/tune denne i forhold til "bedre" biler som MR2, Celica, 200SX og andre.

 

EDIT. Og itilleg tror jeg at jeg må ha nye vinterfelger. Har bare noe forferdlige stygge stålfelger med rust på. Tenkte å kasnkje sette vinterdekkene (som er psse gode) på sommerfelgene (som er ok) også kjøpe nye sommerdekk og felger til våren.

 

 

Hmm, for å gjøre det litt enklere for deg:

 

Body kit er ikke så dyrt, bs solgte ut endel for kort tid siden til veldig billig pris..

 

Ryggelys trenger du IKKE for å få godkjent Eu-godkjenning.

 

E-merkede Ferdig sotet el lexus type skal du kunne få bestilt fra utlandet.

 

Xenon lys kit er ikke å anbefale da du må installere viskere samt spylere på lysa, noe som medfører mer jobb.

 

Billige vinterdekker er jo ikke vanskelig å komme over bare du går for kjipe merker/billigmerke..

 

Sommerdekk får du kjøpt for en god pakke med felg om sommern :)

 

Toyota celica er ikke en bedre bil en hyundai coupe, det er bare lettere å få tak i aftermarket deler Da coupen er mer populær roundt asia.

 

Hvilket verksted bruker du ? Da det er mye hubbabubba rundtomkring.. Og jeg vet om et par du bør unngå..

 

Om du trenger deler kan du bare spørre da jeg har noe liggende..

 

Er som oftest dyrere å holde bilen i gang å godkjent en det er å modifisere den... Desverre..

Bare se på meg selv, har ikke nok til å bli ferdig med mine prosjekter.. Har en coupe selv.. Men nå har ikke jeg noen hast overhode å få den ferdig. Å en turbo konvertering i min egen en eller annen gang når ALT annet er ferdig.

Endret av blade_slayer
Lenke til kommentar

For en student som venter på studielån enda så kan det være litt dyrt. :p

 

Det ligger vel på 3000,- på front- og bakfanger + 2000,- for sideskjørt det jeg har sett på.

 

Har sett slik et par steder ja, men jeg kan ikke si jeg syntes soting på baklyktene er noe fint.

 

Er du sikker på dette med viskerre/spylere? Det har jeg aldri hørt noe om...

 

Dekkplanen ( :p ) som jeg har skrevet tror jeg funker. Neon som egentlig vet hvor mye det koster å ta av vinterdekkene av vinterfelgene og så ta av sommerdekkene av sommerfelgene og sette på vinterdekkene på sommerfelgene?

 

Om Celica er bedre eller dårligere har jeg egentlig ingen formening om. Men det jeg tror er at om jeg hadde puttet et komplett bodykitt på Coupe eller Celica så tror jeg at jeg hadde fått mest igjen for om jeg solgte Celica'en. Du skjønner pointet? Og ja jeg vet at styling og bil aldri blir noen innvistering i den forstand. Coupe er en småtøff bil men jeg tror det har noe med å gjøre at Hyundai ikke er like store i Norge som Toyota for eksempel. Så jeg tror jeg skal spare meg opp til en bedre bil før jeg som sagt begynner på noen større prosjekter.

 

Og foresten - turbo- konvertering tror jeg at jeg aldri kommer til å gjøre på en av bilene mine. Mye som skal godkjennes og ditten og datten. Da kjøper jeg heller bil med turbo på. :)

 

Største drømmen nå er egentlig en (rød eller svart) MR2 MK2. Dessverre er jo den litt gammel da. :(

Lenke til kommentar

Jeg kan avkrefte det med viskere på lyktene om du skal ha Xenon. Skjønner ikke hvor mannen tok det fra!

 

Det som sies, er at man skal ha lyktespylere og automatisk høyderegulering av lyktene. Desverre er ikke dette godt nok i det heletatt, da en lykt MÅ være godkjent for bruk av Xenon. (Noe svært, svært få originale halogenlykter er(om det i det heletatt finnes noen))

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Tillegg til AnaXyd´s post over: Nei, det finnes ikke lykter som er laget for både xenon og halogen :)

 

Til alle "bedrevitere": Ikke kom å si at det er det fordi du har xenon i kjørelysa og halogen i fjernlysa på bilen din originalt..

Dere skjønner hva det er snakk om ;) (Om ikke så send en PM til gxi eller Rebel-Rider)

Lenke til kommentar

Å bytte om gummi på et felgsett koster ikke mye, sjekk med din lokale dekkpusher.

Jobbener jo ikke stor, er bare å bytte gummi og balansere, samt montering selvsagt.

 

Når det gjelder lyspærer anbefaler jeg Biltema sine MegaBlue, bruker de i både nær-, fjern- og tåkelys på min bil.

Sammen med parklys fra Philips blir det match på farge :)

Lenke til kommentar

Tenkte å oppgradere hele lyd anlegget nå som det snart er 30 000 på vei i lån. :D

Har ikke tenkt å bruke all verdens så det er sagt. I første omgang så er det spiller, front- og bakhøytalere som skal oppgraderes. Jeg har 6,5" forann og 6x9 bak.

 

Spiller - Pioneer DEH-P4100SD.

Front - BM Audio's toppserie 'JX-S Series - 6,5 (6,75?)

Bak - BM Audio's toppserie 'JX-S Series - 6x9

 

Ut ifra bildet ser det ut som det er med kabler. Spørsmålene er om dette er passe bra? Er det noe mer jeg trenger? Delefilter? Forsterker? Som sagt kommer eventuell bass senere. Dempingsmaterielle tenkte jeg å kjøpe senere. Hvordan er det med strøm og kabler? Håper på raskt svar da tilbudet bare gjelder denne helga.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var det på tide med noen bilder :) :

 

 

 

PICT0277.jpg

Midtkonsollen.

 

PICT0276.jpg

Ny farge på interiøret.

 

PICT0272.jpg

Bak.

 

PICT0273.jpg

Ny antenne.

 

PICT0274.jpg

Ny antenne.

 

Diverse:

PICT0219.jpg

Strippet.

 

PICT0212.jpg

Posering.

 

PICT0198.jpg

Dårlig feste på bakfangeren på venstre side.

 

PICT0193.jpg

Arbeid pågår.

 

PICT0195.jpg

Skikkelig rust på det festet!

 

 

 

Vurderer å kjøpe disse herfra om jeg ikke finner et mer kjent sted:

01.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...