Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Solgt] Hyundai Coupè RD 1,6 FX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånt utstyr har jeg ikke og har heller ingen planer om det. Håpet på å eventuelt få en bedrift til å gjøre det. Eventuelt en privatperson som kan det (så om det er noen som har utstyr og egenskaper får gjerne kontakte meg). :)

 

Ellers så har bilen hvert på verksted igjen. Ilje, oljefilter, ryggelys, instrumentlys er fikset. Venter fortsatt på låsekasse da leverandør hadde sendt feil del.

 

Finn en feil :whistle: :

200909161229_075.jpg

 

Har sendt klage til bsbildeler.

Lenke til kommentar

Var det jeg fikk vite av forhandler også. Skal nok byttes på samme reperasjon som låsekassa som er forhåpentligvis denne uka eller neste.

 

Men fem spørsmål:

- Når jeg tar på karroseriet i nærheten av antenna så forsvinner signalet. Og uansett hvor bilen er i verden, mens den står stille eller er i fart så er det utrolig dårlig signal. (i tillegg funker ikke cd- spilleren på den heller :roll: ). Hva er galt? Har sjekket både ved spilleren og der antenna er koblet på og ingen dårlig kobling. Det første jeg prøver er å kjøpe en cd spiller som funker ordentlig når jeg får penger. Deretter så er vel eventuelt ny antenne- kabel neste steg.

- Vurder å kjøpe bare enkle AngelEyes istedenfor å kjøpe hele lykter. Men da trenger jeg varmepistol. Hvor får man de billigst?

- Hvis dere skulle kjøpt et Xenon- kit. Hvor vile dere hatt de? Nærlys, parklys(?), fjernlys eller tåkelys?

- Noen innvendiger mot denne? Det er jo pioneer, og den har det jeg er ute etter - minnekort og usb. Samt radio/cd.

- Frontruta (spesielt) er veldig slitt og har masse slike småriper. Hvordan få fikset det? Har noe glasspolish... Sliter faktisk med å se når ruta er våt, selvom det er slitte viskere også, som jeg skal bytte snart.

 

Var foresten borde i en side idag, og jeg ble inspirert til å lake interiøret slikt, bare i rødt. Kanskje til helga? Men da bør jeg kanskje ha lik farge som det er på utsida av bilen, ikke sant? Får vel kjøprt en sprayflaske eller to hos hyundai- fohandler vel? Men skal det være noe klarlakk- opplegg?

Lenke til kommentar

Hvor skal du eventuelt ha disse angeleysene? Om du skal ha de inne i lykta er det en ganske omfattende prosess. Varmepistol får du kjøpt på Biltema f.eks.

 

Xenon kittet ville definitivt gått rett i nærlys. Du kan ikke ha Xenon i parklys, om du ikke har veldig spesielt heftige parklys.

 

Frontruta kan du bytte med forsikringa di. Sjekk forsikringspapirene, og finn ut hva egenandelen er på. Vanligvis 1000-1500kr. Dette er det VERDT om den ser helt jævlig ut!

Lenke til kommentar

Inne i lyktene ja. Men er det så stor jobb? Det meste av jobben er vel gjort når glasset er av? Og så må vel sikkert lyktene av bilen og det er nok litt job. Fant ingen varmepistoler på hjemmesidene. Jeg bare søkte...

 

Tenkte meg det, og nærlys var vel det jeg regnet med folk ville svare.

 

Skal sjekke opp med forsikringsselskapet.

 

Link til AngelEyes.

Endret av mx1000
Lenke til kommentar

Hehe, tråden min funker som oppskrift også den vett! :D Anbefaler det ihvertfall på det varmeste. Prøvde med damppistol først, men det er jo håpløst å få glasset til å holde på varmen. Det er nemlig ikke mange minuttene det tar før limet er blitt så hardt igjen at du ikke får åpna lengre. Kanskje 1-2min!

 

Så finn deg en diger kjele som lyktene får plass i, lemp oppi litt vann og og kok det opp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...