Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Solgt] Hyundai Coupè RD 1,6 FX


Anbefalte innlegg

DSC02078.jpg

 

Hei, alle sammen. Da har jeg endelig fått skaffet meg min første bil. En 1999 Hyundai Coupé RD med 1,6 liters motor på 114 hester. Den har kjørt ca 111 355 kilometer. Bilen sto på finn.no til 65 000,- og jeg tror den hadde stått en liten stund før jeg kjøpte den. Hvor mye tror dere jeg betalte for den? :)

 

Bilen ble hentet på Skullerud i Oslo i dag, fredag 14.08.09.

 

Feil fikset:

  • Trenger nytt låsekasse på førerdør. Slik kommer jeg meg ut av bilen nå: Parkerer med vinduet oppe. Ut med nøkkelen å vrir nøkkelen samtidig som jeg åpner håndtaket. Inn med nøkkelen igjen og stenger vinduet. Dette vil koste ca 3000,- inkl. arbeid hos merkeverksted.
  • Ryggelysbryter. Må byttes da ryggelysene ikke fungerer. Forrige eier slapp utrolig nok unna med dette på forrige EU- godkjenning.
  • Ser at noen pærer har gått, inne i bilen. Blant annet venstre blinklys og dashbord.
  • Tåkelysene har forskjellige pærer på hver side. En er mye mer gulaktig en den andre. Så at det lå et par H1- pærer inni bilen som sikkert er til det ene tåkelyset.
  • Bulk på førersiden er fjernet
  • Oljefilter og diverse småting

Stereo

  • Spiller: Pioneer DEH-P4100SD
  • Frontsett: Rockford Fosgate 'Prime' R1653
  • Baksett: Kicker KS6930

Andre ting som er gjort

  • Ny antenne
  • Lakkert interiør i samme farge som bilen
  • GPS: TomTom XL, IQ Routes
  • Nye instrumentskiver
  • Nye instrumentskiver igjen, Plasma
  • Nye sommerfelger
  • Nye sommerdekk
  • Klare blinklys på sidene

Historie

3 eiere før meg. Første gang kjøpt av et litt eldre par i 99. De hadde den ca 4 år. Etter det var det ei ung jente som hadde den i ca 8 måneder før hun ble gravid og solgte bilen videre. Nå var det også en ung jente som eide den. Men etter 5 år så ble hun også gravid. Ungen hennes var nå 8 måneder tror jeg det var. Bilen har av den grunn av at den ikke er så veldig barnesete- vennlig, på grunn av at det er 3- dørs, ikke blitt brukt så mye de siste 2 år.

 

Bilens stand

Virker å være i fin stand. Null rust. Fulgt noen servicer og mye ble gjort på 60 000 kilometer- service. Registerreim ble skiftet på 95 000 km. Trenger en skikkelig vask merker jeg. Både innvendig og utvendig. Skulle iallefall tro at setene har samlet alt støv sine ti leveår. Har aldri sett så mye støv! Har nettopp fått nye bremser og bremseskiver bak av forrige eier. Nye brekk- vaiere, oppheng av vindusviskere og batteri også.

 

Planer

  • Ny/sveise manifold
  • Interiør hentet fra andre utgave av Hyundai Coupe (RD2/MK2)
  • Fikse lys til viserne på instrumentpanel
  • Bruker mye olje. Finne ut problemet av det.
  • Klare blinklyspærer foran og bak (Philips SilverVision)
  • Sportspedaler
  • Ønske: Sports- luftfilter
  • Ønske: Trekke om seter eller hente skinnseter fra RD2/MK2
  • Ønske: Shallow (slank) subwoofer
  • Ønske/Mulig: Lakkere hele eller deler av bilen
  • Mulig: Fjernkontroll (rattmontert) til stereo

Bilder

Bildene er tatt med et billig Hitachi HDC-761E kamera på 7,1 mpx eller HTC Diamond på 3,2mpx. Er visst ikke så stø på lanken. Kommer til å skalere ned alle bilder til 1024*768, men om ønsket kan bilder lastes opp i full størrelse. Bilder blir lagt i spoilere.

 

 

 

PICT0137.jpg

Front med tåkelys på.

 

PICT0128.jpg

Front.

 

PICT0129.jpg

Min bil foran foreldrene mine sine biler. '08 Honda CR-V og bil nr. 2 '97 Toyota Starlet.

 

PICT0127.jpg

Begynt litt arbeid på dør og vasking.

 

PICT0133.jpg

Tatt av panelet for å se på låsen.

 

 

 

Diskuter i vei!

Endret av iHouse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har begynt å rive interiøret nå. Eller kanskje ikke rive da... Har tatt ut begge stoler og tatt ut midtkonsoll. Den ene stolen har jeg renset med et skum (skal oppgi navnet på produktet om noen er interesserte, men jeg husker det ikke akkurat nå). Den andre taes i morgen. Midtkonsollen er vasket og sprayet med en lakk, Turtle Cockpit Mat. Den hjelper altså. Har ingen bilder av det enda dessverre. Håper på å bli ferdig innvendig på søndagen, selv om 2 timer går unna til United- kamp. :)

 

Har tatt noen bilder, selv om det kunne vært flere og i bedre kvalitet.

 

Bilder

 

 

PICT0144.jpg

Ratt og dashbord.

 

PICT0140.jpg

Første sete ute.

 

PICT0151.jpg

Arbeid pågår.

 

PICT0150.jpg

Dashbord.

 

PICT0143.jpg

Rot!

 

PICT0149.jpg

Begge seter ute.

 

 

 

Om noen vet, så svar gjerne på mitt forrige innlegg. :)

Endret av mx1000
Lenke til kommentar

Planen er for pærer/lys er:

 

- Sorte baklykter, tror sort er litt bedre enn chrome.

- Hvite instrumenter, med blått og litt rødt bakgrunnslys

- Xenon i tåkelys/spredere

- Frontlykter med AngelEyes (sansynligvis chrome)

- Klare blinkere.

- Sideblinkere ala dette.

- Ikke sikker men det blir vel noe xenon i hovedlysene også forhåpentligvis.

Endret av mx1000
Lenke til kommentar

Se her ja! :) Anbefaler deg å bruke noen renseprodukter på tepper og seter med en god og frisk duft. Da slipper du den "gubbelukta", som er en blanding av svette, støv, og dritt fra 10 år bakover.

 

Om du skal ha sorte baklykter, så bør du også ha sorte frontlykter. Kjøre en helhetlig stil! :)

 

Skal følge med her!

 

EDIT: Ser ut som du har renset tepper og seter med et slikt produkt allerede! My wrong! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Var på vei å bestille litt i stad, men ombestemte meg i siste liten. Første steg på veien er å få den klar til EU- kotroll. Lys, låsekasse og ryggelysbryter.

 

Tenkte at siden jeg må bytte ut lys til instrumentene så kanskje jeg kjøper denne med en gang. Noen som vet hvor mange pærer det er til instrumentene? Fant ikke noe på nett eller google. Og type. Jeg gjetter T5.

 

Spoiler, fullt bodykitt, lys (se lenger opp), kortere antenne, drømmemaskin ala dette, nye skilter, soting, felger, luftfilter, eksosanlegg, girkule, håndbrekk, høytalere + bass, matter, pedalsett, (neon).

 

Noe litt mindre prioritert er; større bremseskiver/klosser/kalippere, stabstang, kanskje senk, shortshifter, lambo- dører, nye sidespeil, innstegslister, seter, ny farge på bilen (sannynlig noe litt mer rødt), cruise- kontroll.

 

Tror det var det meste.

 

I første omgang blir det nok skilter, lås, ryggelys, lys og så ta EU- kontroll. Kan jo fort dukke opp noe der. Ikke det at jeg regner med det, men å blakke seg på stylig før EU- kontroll er ikke mye smart. Har på følelsen at forstillingen må sjekkes da bilen drar litt til sidene.

 

Bilder

 

 

PICT0159.jpg

Front.

 

PICT0157.jpg

Eksospotte.

 

PICT0156.jpg

Høyre bak.

 

PICT0155.jpg

Bak.

 

PICT0154.jpg

Venstre bak.

 

PICT0152.jpg

Venstre front.

 

 

 

Fikset parklys i dag. Er også ferdig med vask/rens av interiør, men glemte bilder av det. Skal ta noen i morgen.

Endret av mx1000
Lenke til kommentar

Nye lykter er ikke så høyt prioritert så jeg får iallefall god tid til å tenke på det. Er enig i at det ikke er de værste baklyktene jeg har sett på en bil, men jeg tror sorte lykter (ikke sotet) ville heve finishen et lite hakk. Frontlyktene er derimot veldig fine de som er, men hadde vært enda tøffere med AngelEyes og som dere sier så er helheten viktig og derfor kanskje også sorte hovedlykter. :)

Lenke til kommentar

Må vente til iallefall jeg er ferdig med EU- kontroll før jeg begynner med litt mer "avansert"/dyrere stylig som lykter.

 

Bestillingen fra i natt holdes foreløpig skjult for omverdnen. :devil:

 

Men jeg kan si så mye at utstyret ikke ble klart til i dag selvom alt var på lager... Drar på den nye hybelen i løpet av et par timer og det tar nok litt tid å sette alt på plass. I tillegg starter skolen i morgen. :) / :(

 

Men jeg kan si at jeg bestilte en ny oppgradering i dag. Dere får følge med. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...