Gå til innhold

Geniale programmer for Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden så mange andre sier sin mening :)

 

ftp klient : yafc (jeg har enda ikke funnet en ftpklient med gui jeg liker)

 

webbrowser: Take your pick, det er en million der ute, selv bruker jeg mozilla, opera, konqueror, lynx og links; og da med hovedvekt på konqueror

 

irc: irssi, kobler opp mot en muh som står lokalt her hos meg (muh'en blir egentlig brukt til å holde orden på kanaler, passord, og annet skrot)

 

im: Gaim, kopete eller centericq, alt ettersom .. centericq er textmode, og kan kjøres over slappe linjer :)

 

cdbrenning: k3b - genialt program

 

... og det var egentlig det jeg kom på i farten over "kjekt å ha" programmer.

 

--

Dozer

 

 

edit: greit å kunne lese det som jeg skriver og ...

Lenke til kommentar
Irssi for IRC :woot:

 

Tar det lang tid å mestre irssi eller? har tenkt å bytte ut Xchat. . .

Hmm, jeg gikk fra mIRC til irssi, og det eneste jeg trengte å lære var åssen jeg bytta mellom kanaler. Mange av kommandoene er like, så har du brukt mIRC så burde det ikke være noe problem. /quit /server /join /part osv.

Lenke til kommentar

Husker en gang Dj_Offset sa at Konqueror var genialt pga kio-slaves. Det må jeg være enig i! Kan gjøre masse kjekt med slike geniale programmer. Det jeg ville fram til denne gangen var fish slaven. Den gjør at du kan drive filbehandling via ssh på samme måte som om du skulle ha sittet i Konqueror på maskinen lokalt. fish er standard i KDE 3.1

fish://bruker@domene

 

Enda en genial ting :woot:

 

hvem sa at windows var brukervennlig?

 

Noen som kan anbefalle flere kio-slaves ?

Lenke til kommentar

Geniale programmer er det mange av, geniale WM'er derimot;

 

Openbox - http://openbox.org/2

 

Openbox 3, første release nå nylig - har ikke prøvd den, men det kan jo hende noen liker den....: http://icculus.org/openbox/

_________

Openbox er minimalistisk, kjapp og liten, men samtidig stor ;)

 

Man kan lett bruke blackbox GUI programmer slik som bbconf, og bbkeys hvis man ikke liker epist som følger med openbox (epist og bbkeys er keyhandlere)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...