Gå til innhold

Geniale programmer for Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har prøvd noen versjoner av Opera på Mac OS X, og det er det absolutt mest ubehagelige jeg har opplevd. Bruker stort sett kun Mozilla på Mac OS X, jeg. Men ellers er Opera virkelig heftig.

 

Jeg synes opera 7.x er veldig bra, men desverre har opera bestemt seg for ikke å gi ut versjoner for OSX lenger... Og det virket forresten som de ikke var 100% motivert for OSX på noen tidspunkt , uansett.

 

Når det gjelder browsere bør folk også sjekke ut Phoenix/MozillaFirebird. Det virker lovende...

Lenke til kommentar
Har prøvd noen versjoner av Opera på Mac OS X, og det er det absolutt mest ubehagelige jeg har opplevd. Bruker stort sett kun Mozilla på Mac OS X, jeg. Men ellers er Opera virkelig heftig.

 

Jeg synes opera 7.x er veldig bra, men desverre har opera bestemt seg for ikke å gi ut versjoner for OSX lenger... Og det virket forresten som de ikke var 100% motivert for OSX på noen tidspunkt , uansett.

 

Når det gjelder browsere bør folk også sjekke ut Phoenix/MozillaFirebird. Det virker lovende...

 

Opera trekker seg ut av MacOSX plattformen etter at Apple fant på å lage sin egen browser, Safari.

Safari er forøvrig basert på KHTML som er rendering motoren i Konqueror. Dette ble ikke spesielt godt mottatt av Mozilla gjengen som mente at det naturlige valget måtte være å basere en browser på gecko (Mozilla's rendering motor).

Men til tross for at mange av Apple's Safariutviklere hadde jobbet på gecko tidligere valgte de KHTML fordi den blant annet bare var en tiendel av kodestørrelsen og dermed et bedre fundament å bygge videre på...

 

Jeg bruker utelukkende Konqueror (med mindre jeg jobber med web-utvikling og tester forskjellige browsere)

 

Har bare prøvd beta 2 av Safari... Og det virka (så langt) ikke så veldig lovende, syns nå jeg. Opera og Mozilla til meg, takk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har prøvd noen versjoner av Opera på Mac OS X, og det er det absolutt mest ubehagelige jeg har opplevd. Bruker stort sett kun Mozilla på Mac OS X, jeg. Men ellers er Opera virkelig heftig.

 

Jeg synes opera 7.x er veldig bra, men desverre har opera bestemt seg for ikke å gi ut versjoner for OSX lenger... Og det virket forresten som de ikke var 100% motivert for OSX på noen tidspunkt , uansett.

Opera 7 for Mac er underutvikling. Først så var opera litt pesimistisk men så ombestemte de seg. De lanserte nylig en ny versjon av Opera 6 for mac.

Lenke til kommentar
Ser ut til at det er det lett å få tak i det meste av programmer til linux... :)  

 

Har litt lyst å prøve meg på linux igjen, sist gang fjerna jeg det, da jeg aldri brukte det og ikke fikk til så mye, alt for tunge og kjedelige manualer :(

 

 

Installer iallefall APT-GET og Synaptic som er under punkt 1 og 2 i orginal posten min .. Har vist det til en del kammerater og dem har blitt hel frelst paa linux etter aa ha proevd det..

 

Dem har proevd linux foer og gaatt seg sure paa dependencies problemer under installasjon av programmer. Med Synaptic slipper du aa tenke paa det..

 

Det er faktisk lettere aa installere programmer enn i Windows..

 

Synaptic/apt-get er VELDIG newbie vennlig og gjoer at nye brukere faar ett godt inntrykk av linux

 

Hvorfor i hel**** ikke heller installere DEBIAN?

1. En av de beste distroene som finnes.

2. Slipper alle iritasjons momentene i MANDRAKE/ REDHAT /SUSE osv.

3. Debian er en stor "dugnad", og tenker sikkerhet og effektivitet og prøver ikke å tene penger, slik som Redhat... (En vesentlig grunn til å velge Debian)

 

Dette innlegget var ikke ment for å lage bråk, men måtte bare uttale meg.

Debian er topp til både server og desktop.

Og det er de som fant opp apt-get :woot:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opera? Spyware spekka møkkabrowser:D neida.. grei nok. men mozilla er da MYE bedre.. ? Eller Firebird hvis du ikke er avhengig av mailklienten i mozilla. Evolution, faktisk bedre enn outlook? oi! det skal da mye til. Outlook suger. Bruk Mozilla eller Minotaur/Thunderbird. Helt genialt... (Men jeg har ikke prøvd Evolution da så jeg kan ikke si at den suger/er bra:P)

Lenke til kommentar
Har prøvd noen versjoner av Opera på Mac OS X, og det er det absolutt mest ubehagelige jeg har opplevd. Bruker stort sett kun Mozilla på Mac OS X, jeg. Men ellers er Opera virkelig heftig.

 

Jeg synes opera 7.x er veldig bra, men desverre har opera bestemt seg for ikke å gi ut versjoner for OSX lenger... Og det virket forresten som de ikke var 100% motivert for OSX på noen tidspunkt , uansett.

Opera 7 for Mac er underutvikling. Først så var opera litt pesimistisk men så ombestemte de seg. De lanserte nylig en ny versjon av Opera 6 for mac.

 

Mindre viktig. Siste versjon (ikke beta) av Opera som jeg prøvde funka som en vill og gal diaré-tøs under OSX, og det opplevde jeg som svært negativt.

Opera ellers er fin ting... (Det kjører blant annet heeelt fint på 486'en min! Yay! Win95 og greier...)

Lenke til kommentar

Hm, må si at jeg finner mozilla som den beste nettleseren for min del ihvertfall. Jeg har lagt til Java/flash (sjelden i bruk, men greit å ha), og flere plugins ++ kan legges til. Popup-stopper, email-klient, osv. Mozilla er fullstappet med fult av gode og greie funksjoner jeg har savnet i andre nettlesere som Opera, konqueror, firebird, etc. (Og nei, jeg sa ikke at de nettleserene er noe dårligere) :-)

 

http://www.mozilla.org (nettopp i versjon 1.4) :D

 

ellers, la meg anbefale gFTP, en utrolig bra grafisk ftp-klient ;)

 

http://www.gftp.org

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...