Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Starte opp Windows fra harddisk som er eksternt tilkoblet PC som allerede har OS?


Anbefalte innlegg

Strømforsyninga på PC'en konka, så jeg plukket ut harddisken og kasserte resten siden det var noe billig drit jeg kjøpte for lenge siden. Men trenger å komme inn på harddisken og hente ut epostene mine fra Outlook. Hvis jeg kobler disken til laptopen min via USB med en adapter, går det an å velge hvilken disk jeg skal starte opp Windows fra når jeg skrur på maskinen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Strømforsyninga på PC'en konka, så jeg plukket ut harddisken og kasserte resten siden det var noe billig drit jeg kjøpte for lenge siden. Men trenger å komme inn på harddisken og hente ut epostene mine fra Outlook. Hvis jeg kobler disken til laptopen min via USB med en adapter, går det an å velge hvilken disk jeg skal starte opp Windows fra når jeg skrur på maskinen?

 

Det er mulig å starte opp den disken ja, hvis du har mulighet til å velge hva du skal boote fra i BIOS.

Men er ikke sikkert alt kommer til å fungere som det skal da..

Siden driverne som er på disken ikke stemmer med de du bruker på den andre maskinen!

Lenke til kommentar
Det går fint å koble disken med USB adapter. Men du skal jo ikke boote fra den disken, det blir bare en lagringsdisk.

Det er dessuten ikke mulig å boote Windows fra en USB disk.

 

Det går fint an å boote windows fra USB-disk eller minnepinne.

Kan være man trenger en BIOS-oppdatering på PC-er eldre enn 2-3år.

Lenke til kommentar

Problemet med å boote Windows fra USB er oppsummert her:

I tried to install Windows XP on a external usb hdd. The first part of installation (copy files form cd,...) was ok.

After that, when windows try to boot first time from usb hdd, in the loading drivers process, a blue screen appears, with error 7b.

http://www.experts-exchange.com/Operating_...Q_20983648.html

 

At det går an å få til på en annen måte er så, jeg skulle føyd til "på vanlig måte". Men å si at "Det går fint an" er vel heller ikke riktig.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt det problemet, men vet at en USB-pinne kan være problematisk å boote med på enkelte PC-er(stort sett har det gått helt fint for meg, da).

Uansett så er jeg forsåvidt enig med deg, og trådstarter trenger ikke, og bør ikke boote fra den disken, men kjøre den som lagringsenhet:)

 

Edit: Dette ble bare rot.

Endret av negnirty
Lenke til kommentar

Men han trenger heller ikke boote fra den disken for å få tak i eposten i Outlook.

 

Emailene finnes i .pst/.ost filer på disken. Mest sannsynlig under \Documents and Settings\Bruker\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Outlook\outlook.pst

 

Det er kurant å koble denne fila til ny installasjon av Outlook, eventuelt kopiere denne over til ny disk og bruke den som standard fil for Outlook. Microsoft har selv laget en brukerveiledning på dette.

 

Man kan også bruke MailStore Home til å sjekke innholdet i .pst filer. En glimrende løsning til å arkivere epost med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...