Gå til innhold

[Løst]Trykkluft på boks :hrm:


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg og ikke kjøpe hama sinn trykkluft, den dør fort ute etter førstegangs bruk. Belkin sin er mye bedre. Bedre trykk og vare mye lenger.

 

Belkin sin har jeg brukt og kjøpe på komplett men fås også på elkjøp de fører også hama sin.

 

biltema før også. husker ikke helt hva den heter. Men tror det er biltema sitt eget merke. Den er også helt grei.

Endret av EX-adrin
Lenke til kommentar

Bare pass på å ikke spraye for mye i ett kjør. Når gassen kommer ut fra boksen ekspanderer den og kjøles ned. Sprayer man mye på komponentene i et kjør kan disse bli veldig kalde og skape kondens. Dette kan igjen føre til kortslutning. Sprayer du i korte intervall med noen sekunders mellomrom, så burde det gå bra. :)

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe meg kompressor etterhvert til nettopp å blåse ren datamaskiner. Men jeg må ha både oljefilter og vannfilter, har jeg fått beskjed av folk som driver litt med kompressorer. Så det blir ingen billig affære, selv om jeg kjøper en til under 1000,-. Men i lengden sparer man selvfølgelig enormt på en kompressor. Jeg har sikkert brukt dobbelt så mye på luft på boks allerede...

Lenke til kommentar
ja, kanskje det, men jeg har ikke akkurat mye penger, så en boks med luft holder, uansett trenger jeg bare og rense den av og til, men er det noen tips for når jeg skal blåse? noen ekstra ting og tenke på?

 

Da holder det sikkert med en slik boks som det tidligere har vært snakk om, ja.

 

Ta av sidepanelet, blås i korte støt. Gjør det helst utendørs. Husk alle vifter og kjøleribber. Ikke la viftene snurre når du bruker vifta på dem, da de kan få en enorm fart av lufta - mer fart enn det som er bra for dem. Husk også større overflater som oppe harddisker o.l. Hvis ikke støvet forsvinner ut av bunnen på kabinettet, så ta det vekk derfra til slutt.

Lenke til kommentar

Sikkert ikke noe galt med trykkluften til Teknikkmagasinet. Men koster den 99 kroner selger de den med et gedigent tap, eller så har de lurt seg unna miljøavgiften. Trykkluft på boks er jo egentlig bare lønnsomt for de som jobber ute i felten, som må ha med seg noe i verktøykassa, eller skal jobbe der det ikke er tilgang på strøm. Til annet bruk finnes jo kompressorer der ute som er latterlig billige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...