Gå til innhold

Hvilken søkemotor foretrekker du?


Anbefalte innlegg

Har brukt Google såpass mye at selv om jeg søkte på noe som jeg aldri har søkt på før skjønte jeg lett hvilke av de 3 som var Google :p Men må si jeg foretrakk resultatet fra Bing de fleste gangene.

Men når jeg derimot prøve samme søkeord fra google.com og bing.com så er det resultatet jeg får fra google jeg foretrekker, søkte f.eks på HTC Magic, og Bing ga en del HTC linker men amobil test på bunnen av side 1, mens Google ga amobil linken ganske høyt oppe. Google's layout er jo og mye bedre å se på, og Google.com tastes automatisk inn når det skal søkes :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok noen tester og Google kom opp som den sterkeste kandidaten, også den som har renest uteseende og loader raskest og minst krasj og fanteri med.

Bing har jeg aldri brukt faktisk.

 

Men i allefall når jeg søkte så fikk jeg opp faktasidene jeg var ute etter i best rekkefølge med Google.

Bing var derimot helt på jordet mens Yahoo gjorde det relativt bra.

Men men, hva kan man forvente av MS? For en stund siden hevdet de jo at raskeste ruten fra Ålesund til Oslo var via England, innom Frankrike, via Tyskland og så på båt til Oslo...

Lenke til kommentar
Det er Microsoft-ansatt Michael Kordahi som står bak blindtesten

Microsoft har slitt med å få markedsandeler med sin Bing (tidligere kalt Live Search). Selv om det satt blinde apekatter ved tastaturene så ville Bing statistisk sett fått ~33,3% av stemmene. Langt mer enn den markedsandelen de har i dag. Med mindre Bing ser katastrofalt dårlig ut i testen vil de få høyere oppslutning etter en sånn test enn om folk fortsetter med sine søkevaner.

 

Hos meg:

Google 5

Bing 4

Yahoo 1

Lenke til kommentar

Når jeg søkte etter tilfeldigere ord så var det ganske like resultater blandt alle de 3 søkemotorene. Prøvde å finne svaret på et problem, så jeg søkte på navnet på nettverkskortet mitt + driver problem. Da var det lett å se hvilken som var google. Google linket til diverse sider med løsninger på svaret, forum's osv, mens bing og yahoo linket bare til sider hvor man kunne kjøpe nettverkskortet.

 

Google er best.

Lenke til kommentar

Det som har vært problemet for mange nordmenn som har testet dette har vært det som er nevnt flere ganger, at google tilpasser søket til der man befinner seg.

 

Det betyr at så lenge man søker på norske ord så vil det sammenligningssøket alltid returnere et dårligere resultat enn man får om man søker på www.google.no selv.

 

I tillegg så har flere rapportert at de får forskjellig resultat når de søker manuelt på google.com og i testen selv om de bruker en proxy som teoretisk skal ligge nær til den som blir brukt på testen.

 

Det betyr med andre ord at man bør ta denne siden med en særdeles stor klype salt. (Skulle gjerne sett koden bak, slik at man kunne verifisert om det var noen forsøk på å "vri" resultatene...)

Lenke til kommentar

Eg tok ein kjapp test på denne når eg var på jobb. Då søkte eg på diverse ord og uttrykk i den testen for deretter å søke etter det same i Bing.com og Google.com. Resultata var ikkje dei same.

 

Det var bare snakk om litt forskjellege sideplasseringar, men akkurat nok til at det hadde endra utfallet av testen for mi skuld.

Lenke til kommentar

Når jeg går til "google.com" blir jeg henvist til "google.no", og det er med browser ID satt til engelsk (amerikansk) til og med. Se ikke bort ifra at du også bruker den "lokale" google når du går til google.com, og at det av den grunn er en kjent feilkilde.

Endret av jonnor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...