Gå til innhold

Er dette riktig om ND-filter?


Anbefalte innlegg

Frå Teknofil.no:

 

"Et ND-filter (Neutral density), eller gråfilter som det også kalles, skal begrense mengden av lys som når fram til bildebrikken. Da kan man ta bilder med kortere lukkertid eller mindre blenderåpning. Det betyr at man for eksempel enklere kan få uklare bakgrunner med mindre dybdeskarphet."

 

Når ein avgrensar mengda lys så må ein vel ha lengre lukkartid og ikkje kortare? Eg trudde poenget med eit gråfilter var om ein for eksempel ville ha lang lukkertid i dagslys (f.eks om eit tar bilete av ein rennande foss).

 

Dessutan skriv dei at mindre blendaråpning gjer at ein kan redusere djupneskarpleiken. Dette er vel i alle fall direkte feil?

 

Link til artikkelen: http://www.teknofil.no/wip4/detail.epl?id=...0a5c80aa499530a

 

Edit: La til link

Endret av Strange_quark
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det går selvfølgelig an å ta bilder med kortere lukkertid når du bruker ND filter, men det er ikke nødvendigvis riktig bruk av ND filteret. Jeg bruker ND filter for å få lengre lukkertider, slik at man kan få slør på vannet osv. Ja de tar feil når de sier at mindre blenderåpning reduserer dybdeskarpheten.

 

Ja, var det eg trudde. Eg er fersk som hobbyfotograf å byrja og lure på om eg hadde misforstått totalt.

 

Eit spørsmål:

Om eg tar eit bilete med til dømes 1/60 sek lukkartid med og utan ND-filter. Då vil vel biletet med ND-filter bli mørkare?

Lenke til kommentar
Sålenge blender og ISO er den samme så vil bildet bli mørkere, ja.

 

Ja, eg meinte sjølvsagt at den einaste forskjellen var filteret. :)

Slik eg oppfatta det frå Teknofil sin artikkel, så ville eit ND-filter ha motsett effekt. Logikken min tilsa at det var feil og det ser ut som logikken min fortsatt verkar. :cool:

 

Takk for svar. Godt å vite at eg ikkje har misforstått alt.

Lenke til kommentar
ND filter finnes i mange grader og typer.

Typisk fra 1. blendertrinn til 9 blendertrinn. (tror jeg)

 

B+W ND110 er ihvertfall 10 trinn, så man får tydeligvis mer enn det også. Hva man trenger mer enn det til, er en annen sak. Hoya sitt NDx400 filter er 9 stop og ga meg 20-30sek eksponering i sterkt sollys midt på dagen..

Lenke til kommentar
B+W ND110 er ihvertfall 10 trinn, så man får tydeligvis mer enn det også. Hva man trenger mer enn det til, er en annen sak. Hoya sitt NDx400 filter er 9 stop og ga meg 20-30sek eksponering i sterkt sollys midt på dagen..

 

Ein seljar på Photo Hall i Geneve snakka om nesten heilt svarte ND-filter (trur det var Cokin-fliter, eller Cocain filter som han kalla det) som kunne gi opptil 30 min eksponering i dagslys. Slik kunne ein ta bilete av plassar med folk og likevel få sjå plassen ut til å sjå tom ut.

 

Om nokon nokon gong er i Geneve, så vil eg forresten tilrå Photo Hall. Godt utval! Kjøpte Hoya polarisasjonsfilter og Cokin gradfilter der. (Kor får eg kjøpt Cokin-filter i Noreg forresten?)

Lenke til kommentar

Det finnes også variable ND filter.

Jeg har et slikt som varierer i styrke fra "lyse solbriller" til "sveisebriller"

Fordelen med det, er at en kan fokusere i lys tilstand, for så å trekke ned gardinene.

 

Hvordan det er oppbygd vet jeg ikke, men mener å huske at en noenlunde lignende effekt kunne fåes ved å sette 2 polariseringsfilter utenpå hverandre (ikke sirkulære - tror jeg).

Endret av arela
Lenke til kommentar
Ein seljar på Photo Hall i Geneve snakka om nesten heilt svarte ND-filter (trur det var Cokin-fliter, eller Cocain filter som han kalla det) som kunne gi opptil 30 min eksponering i dagslys. Slik kunne ein ta bilete av plassar med folk og likevel få sjå plassen ut til å sjå tom ut.

 

Helt klin umulig å se noe igjennom 9stop ND filter, så helt svarte filter kan bety så mangt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...