Gå til innhold

Akam tur til Runde '11?


Anbefalte innlegg

Heeeeeeeey. En anledning til å møte akam'ere fra langt og nær, evt alle som har bil/mulighet for å ta turen til runde for at alle skal få helt identiske bilder av lundefugl mens vi (som er over 18) drikker oss drita?

wiki om runde

wiki om lundefugl

 

Høres dette interessant ut?

 

Her kan vi lufte tanker om når og hvor mange som er interessert, evt om noen må sitte på med andre osv osv.

For min del må det være i en ferie eller når oss skoleelever har langhelg.

Endret av herp derp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å svare på spørsmlet ditt i chattetråden, så kan man fotografer lunde på Runde sånn omtrent fra siste halvdel av april til nærmere overgangen juni/juli. Kanskje lenger og, avhengig av næringstilgangen. Er det rikelig med næring, er gjerne sesongen kortere.

 

Ellers så handler Runde om mye mer enn lundefugl. For det første er det mange andre arter der. Videre er det et flott landskap, om været slår til er lyset svært interesant, det er et yrende blomsterliv osv.

 

Overnattingsmuligheter er det plenty av, se chattetråden.

Lenke til kommentar

Joda, kan gå med på at Runde er mer enn lundefugl, men mange av de andre fuglene er litt mer kamerasky og man trenger mer tele enn 200mm på fullformat, så jeg kommer ihvertfall til å konsentrere meg mest om lunde. Men klarer vi å få igang ett skikkelig treff så kan vi jo f.eks ha forskjellige grupper som går forskjellige plasser.

Lenke til kommentar
Kunne vært gøyalt med en tur over vann også,har noen kjente der så muligheten for lån av båt er kanskje til stede.grottene i Branden og alle jettegrytene er også en "fotografisk" opplevelse.
Det er organiserte båtturer, både med koselig dunkdunk fiskebåt, og havraftingsafari for de mer utålmodige.

Man kan satse på å bare hive seg med, men det er ofte en fordel å bestille på forhånd. Det hender forresten at turene blir avlyst pga dårlig vær.

Lenke til kommentar

Vi har vært inne på tanken å invitere et tjuetalls brukere til en slags offisiell Rundetur med Akam. Vi har vært i dialog med diverse folk og firmaer om å få til låneutstyr, foredragsholdere og kurs av kjente naturfotografer på turen. Det hadde selvsagt ikke vært gratis, om det ble gjennomført, men jeg er overbevist om at det hadde blitt bra. Det er ikke sikkert det blir noe av i 2010, gitt at det ville kostet en del arbeid som vi kanskje ikke har kapasitet til å dekke inn rent redaksjonelt, men jeg er veldig tent på ideen, så jeg vil gjerne holde liv i den.

Lenke til kommentar
Vi har vært inne på tanken å invitere et tjuetalls brukere til en slags offisiell Rundetur med Akam. Vi har vært i dialog med diverse folk og firmaer om å få til låneutstyr, foredragsholdere og kurs av kjente naturfotografer på turen. Det hadde selvsagt ikke vært gratis, om det ble gjennomført, men jeg er overbevist om at det hadde blitt bra. Det er ikke sikkert det blir noe av i 2010, gitt at det ville kostet en del arbeid som vi kanskje ikke har kapasitet til å dekke inn rent redaksjonelt, men jeg er veldig tent på ideen, så jeg vil gjerne holde liv i den.

 

Hadde det vært bare canon da, eller andre merker også?

Forøvrig er ikke økonomien min på topp, så blir nok bare en uoffisiell tur på meg uansett :p

Lenke til kommentar
Hadde det vært bare canon da, eller andre merker også?

Forøvrig er ikke økonomien min på topp, så blir nok bare en uoffisiell tur på meg uansett :p

 

Nevnte jeg et produsentnavn? ;) Vi har diskutert det uformelt med flere, og alle har vist interesse uten at det har på noen måte vært forpliktende.

Lenke til kommentar
Nevnte jeg et produsentnavn? ;) Vi har diskutert det uformelt med flere, og alle har vist interesse uten at det har på noen måte vært forpliktende.

 

Nei, men dere testet ikke annet enn Canon når dere var der selv ;)

 

Det var fordi det egentlig startet som en kompistur som så utartet til jobbtur. Vi bruker tilfeldigvis Canon på privaten, og da ble det Canon denne gangen. Det er slettes ikke sikkert det blir Canon på neste tur, dersom det også blir en eller annen form for jobbtur (det være seg med eller uten lesere).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...