Gå til innhold

Akam tur til Runde '11?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er eit innslag som vart sent på NRK for ei tid tilbake i Ut i naturen om Runde.. http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/475007

Det klippet funka ikke hos meg. Forresten for noen flotte bilder du har tatt der ute. Hvorfor har du ikke delt de med oss før? :)

 

Takker, Er nok litt beskjeden av meg :blush:

Prøv å høgreklikk på filmen og "vis full skjerm" eller noko i den dur, virker ialle fall hos meg.

Lenke til kommentar
Mulig det hadde vært gøy å vært der når været ikke er det beste?

...høststorm?

Høststorm kan være artig. Jeg skal forresten ut til Kråkenes fyr til høsten i skikkelig ruskevær. Ser fram til det.

Men det er dårlig med lunder på Runde om høsten, er i det hele tatt veldig mange arter som forsvinner om høsten.

Lenke til kommentar

Når hadde dere tenkt å dra?

 

Er ikke det litt seint nå på høsten?

 

 

Tur til Runde er eg med på om det passer..Har vore der 4 turer i år, og enn finn stadig nye motiver..

Her er frå en at turane der eg var i lag med bla. anna Fototim, alunfoto. Mesteparten av bilda er tatt rundt fyret, og resten frå lundeura..

 

Herlige bilder. :thumbup:

 

Lurer på om 300mm f/5.6 på 2xcrop kommer til å bli for mørkt og kort?

 

 

Her er eit innslag som vart sent på NRK for ei tid tilbake i Ut i naturen om Runde.. http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/475007

 

Kjempebra program. Jeg blir så sint når jeg ser forliste skip som tømmer tonnevis med olje utover norskekysten :angry:

Lenke til kommentar
Lurer på om 300mm f/5.6 på 2xcrop kommer til å bli for mørkt og kort?
Det avhenger av hva slags bilder du ønsker å ta.

På havørna blir det litt i minste laget, uten en god porsjon flaks.

 

Men ellers holder det i massevis med litt fantasi og litt dyktighet så lenge motivet er i ro. På de siste turene har jeg brukt 300/4 og hatt 1,7x i reserve. Konverteren har nesten ikke vært opp av sekken.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke spesielt interessert i å ta tusenvis av bilder av samme skapning. Jeg vil ha ett bra bilde som jeg synes er pent nok til å henge på veggen i størrelsen 60*40cm e.l.

Når folk kommer på besøk og sier; "kjempefint/kult bilde". Da kan jeg si at jeg tok det bilde istedet for å si; "Jeg kjøpte det på IKEA".

 

Vurderer faktisk å kjøpe noe slikt som dette:

Link1

Link2

Link3

Link4

 

Jeg skal prøve å ikke bruke noe sånt under jaktsesongen :p

Lenke til kommentar

@ Ildhode og andre "jegere"

 

Jeg kjøpte meg nettopp en myggdrakt med kamumønster på Intersport for 299. Har prøvd den på et par turer. Den er egentlig lagd for fiskere, men kan funke bra for fotografer med kamubehov. Den er lett og kompakt, så du kan ha den i sekken, sånn for i tilfelle det dukker opp noe spennende.

Den er delvis gjennomsiktig, så det forutsetter at du ikke har signalfarger under. Unngår du det, er den forbausende effektiv. siden den bryter opp konturene dine.

 

Og den holder myggen vekk. Har du mygg surrende i øra, så hjelper det ikke å være kamuflert, for da skremmer du alt og alle ;)

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Jeg er ikke spesielt interessert i å ta tusenvis av bilder av samme skapning. Jeg vil ha ett bra bilde som jeg synes er pent nok til å henge på veggen i størrelsen 60*40cm e.l.

Når folk kommer på besøk og sier; "kjempefint/kult bilde". Da kan jeg si at jeg tok det bilde istedet for å si; "Jeg kjøpte det på IKEA".

 

Vurderer faktisk å kjøpe noe slikt som dette:

Link1

Link2

Link3

Link4

 

Jeg skal prøve å ikke bruke noe sånt under jaktsesongen :p

 

Treng nok ikkje Kamo på runde, om du ikkje planlegger å få Havørna på kort hold. :hmm:

Har du sett denne foresten? http://www.norteamengros.no/shop/bilder%5C...%20av%20941.jpg grei å ha om du ikkje har Sunnmørsbunad (Lokal betegning på Regndress)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...