Gå til innhold

Toshiba lanserer verdens første SDXC-kort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den nye standarden, SDXC støtter opp til to terrabytes.

Det skal være terabyte, med en r, og uten s-endelse. Å skrive "to terrabytes" er like feil som å skrive "to killometers".

Slå opp i ordboka på terra, så finner du følgende:

terra (lat.) jord t- incognita ukjent land, område der en ikke føler seg hjemme

Jeg føler det blir slappere og slappere i media angående rettskriving. Tall og enheter synes jeg journalister gjør feil med oftere enn de gjør riktig :roll: . Nå er kanskje ikke tek.no de verste på akkurat det, men det er dumt hvis dere også går i den retningen.

Skrevet

Så, hva er galt med NTFS? Hvorfor man bruke exFAT på disse brikkene? Er det faktisk ikke mulig å bruke andre filsystem eller er det andre grunner til at kortet ikke er bakoverkompatibelt? Virker heller som om det er sistnevnte.

Skrevet (endret)
Den nye standarden, SDXC støtter opp til to terrabytes.

Det skal være terabyte, med en r, og uten s-endelse. Å skrive "to terrabytes" er like feil som å skrive "to killometers".

Slå opp i ordboka på terra, så finner du følgende:

terra (lat.) jord t- incognita ukjent land, område der en ikke føler seg hjemme

Jeg føler det blir slappere og slappere i media angående rettskriving. Tall og enheter synes jeg journalister gjør feil med oftere enn de gjør riktig :roll: . Nå er kanskje ikke tek.no de verste på akkurat det, men det er dumt hvis dere også går i den retningen.

Nå ser jeg det er rettet til

Den nye standarden, SDXC støtter opp til to terabytes.

Ble det for tungt å rette begge de påpekte feilene samtidig? :tease:

Hvis det blir for vanskelig, kan det forenkles ved å skrive 2 TB.

Endret av Roadrunner7
Skrevet

@GCardinal: Såklart. Jeg glemte helt bort dette med kameraer og støtte for NTFS. Jeg var mest fokusert på det med å bruke den som en lagringsenhet. Og da har det vel ingenting å si hva den er formatert som, på en mac vil man f.eks bare kunne formatere den som en HFS-disk, eller hva?

Skrevet
Sistnevnte er nok en skrivefeil. Det skal sikkert være 64 Gibabyte (GB) og ikke Gigabit (Gb).
*knis* :grin2:

ckl77: Veldig få (om noen) er vel svaret. Vi vil nok se noen enheter i løpet av året, men så langt er det meg bekjent ingen. Jeg var litt overrasket over at D300s tilsynelatende ikke har støtte for det (står i hvert fall bare SD og SDHC på Nikons websider).

Skrevet

Fy søren, så bra. Håper brikken er like liten som en SDHC-brikke, eller hva sies om det?

Har en liten 8 Gigabyte hengende på nøkkelknippe, med en knøttliten USB-plugg. Sandisk sin. (Jeg har i lengre tid skrevet Gigabyte og Megabyte fullt ut, det er gjerne det enkleste for å ikke klusse ting til for seg selv, hehe).

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...