Gå til innhold

Nokia E52. Noen som venter på den ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg var på Nor - Com Vøyenenga i dag. De hadde E52 og E55 . Det ble en E55 . Likte fargen bedre. Så får jeg prøve meg på det litt rare tastaturet. Tlf virker veldig solid. Vet også at Nokia Store byporten har fått den inn . Så den begynner og komme.

 

Hva synes du så langt?

Lenke til kommentar
Hei

Jeg var på Nor - Com Vøyenenga i dag. De hadde E52 og E55 . Det ble en E55 . Likte fargen bedre. Så får jeg prøve meg på det litt rare tastaturet. Tlf virker veldig solid. Vet også at Nokia Store byporten har fått den inn . Så den begynner og komme.

 

Hva synes du så langt?

Liker denne tlf. God lyd med headsett. Mine egene , ikke Nokia sine. RDS Radio som virker.Synes radio på Nokia har vært dårlig før. Her er det bra mottak. Liker at det blinker på Nav knappen ved tapte anrop. Slank og fast i fisken.Passe stort display.

Batteriet holder garantert ikke i 28 dager. Men 2-3 dager med mitt bruk. Her kan man selvsagt juster lysstyrke og slå av ditt og datt. Da kan man sikkert dra noen timer ekstra.

Kamera kunne vært bedre.

Men dette er en snerten tlf som har alt. ( nesten)

Løp og kjøp

Lenke til kommentar

-Hvordan er samtalekvaliteten for deg og den du snakker med? Ser mange erfaringer begynner å dukke opp der det er mye klaging på at lyden hos mottaker dempes kraftig pga. støyreduksjonen i tlf.

 

-Henger telefonen seg opp/restarter ved aktivt bruk av f.eks. gps/bildegalleri/kamera/epost osv?

 

Her er et lite knippe erfaringer fra det store internettet:

 

http://discussions.europe.nokia.com/discus...thread.id=56314

http://discussions.europe.nokia.com/discus...thread.id=46610

http://forums.hardwarezone.com.sg/showthread.php?p=39587941

 

Det tyder på at en del telefoner har noen barnesykdommer ute og går her, så jeg holder igjen å kjøpe den frem til flere erfaringer kommer ut:)

Lenke til kommentar

Ja, jeg har den. Fikk den for få dager siden. Det er en herlig telefon, men noe irriterer:

 

Antennefølsomheten er dårligere enn normalt hos Nokia. Den viser 1-2 streker mindre på antenneindikatoen enn jeg er vant med. Dette stemmer også med antennefølsomheten. På jobb er dekningen middels til dårlig, og denne telefonen mister rett som det er forbindelsen med mobilnettverket. På de aller fleste nokiamobiler jeg har brukt der, pleier den å holde forbindelsen.

 

Utførelsen på telefonen er fin, men den har ikke samme feelingen som E71. Batteridekselet er av tynt "blikk", og etter noen ganger med åpning og lukking gir det fra seg ulyder når man holder telefonen. Ikke bra!! Man må åpne dekslet for å komme til minnekortet.

 

Tastene sitter meget tett, og det er lett å trykke feil. Unntaket er de alfanumeriske tastene, som er store og lette å forholde seg til. Tastene er generelt behagelige å trykke på, og de er stillegående.

 

Kameraet er ikke mer enn middels, etter hva jeg har lest og sett i tester, men jeg har ikke selv testet det ennå.

 

 

Det er naturligvis positive ting med telefonen:

 

Den er slank og lett. Skjermen er passe stor, men ikke mer heller. Den er klar og skarp. Batteriet er veldimensjonert. Menyene regarer kjapt. Ellers er operativsystemet slik man forventer, med spesiell styrke på kontorfunksjoner. Dersom man forventer at Nokia klarer å ommøblere i menyene fra modell til modell, vil også disse forventingene "innfris". Telefonen scorer godt på utseende. Har ikke prøvd musikkspilleren, men etter hva jeg har lest, skal lyden være god!

 

På grunn av den dårlige antennefølsomheten, lurer jeg på om jeg skal/kan levere den tilbake. Telefonen fungerer bra i seg selv, men jeg vil få problemer med den på jobb, siden dekningen der som nevnt er middels til dårlig. Surt når man har kjøpt ny telefon!

 

Vet ikke om en firmwareoppdatering er på trappene, men når den kommer, vil tiden for DOA-reklamasjon uansett være ute (innen 1 uke fra kjøp).

Lenke til kommentar
Noen flere som har kjøpt denne? Om noen kunne ha lagt ut flere personlige erfaringer, hadde det vært topp.

Hei

Tlf er bra. En ting som irriterer meg. Det er fargen. Grått deksel/skriveplate og hvite tall. Ser jo ikke tall/bokstaver i sterkt lys. Ønsket at denne kommer i sort.Da er det ok med hvit skrift på sort bunn. I mørket når taste lyset kommer på så er alt ok.

Den kommer nok i sort Men når.De skal vel selge noen grå først.

Lenke til kommentar

Jeg har lekt med mobilen noen dager nå, og det er den beste jeg har hatt! Alt av teknologi, bra design, fantastiske knapper og herlig menysystem. Jeg ble også overasket av den gode musikkspilleren, lyden og det gode kameraet. Jeg trodde dette var en helbarka buisness mobil, men den var utrolig god på underholdningsfronten også! Og batteriet bare varer og varer.. Skulle det være noe negativt, er det at den fungerer dårlig med mac. Nokia pcsuite finnes bare på pc, og det er heller ikke lagt ut noen offisielle isync pluginer enda til denne telefonen. Men jeg har en imidlertidig isync plugin som en random har laga. Men alt i alt. En fabelaktiv telefon! Løp og kjøp :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt e55 i noen dager nå. Etter en del triksing og miksing med ventemodusen er jeg veldig fornøyd. Telefonen er akkurat som forventet.

 

Stikkord for min opplevelse av telefonen:

 

-Tynn (gikk tilbake til N95 en kveld. Herre for en forskjell)

-Føles solid, selv om den kunne hatt mer metall på baksiden i stedet for plastikk.

-S60 som S60 pleier å være. Solid, trygt og godt, men ikke fryktelig spennende.

-Rask.

-Tastaturet er bra. Jeg skriver litt fortere enn med vanlig, spesielt når jeg skal taste inn én og én bokstav. Passer kanskje ikke for folk med tykke fingre. Opera Mini er ikke tilpasset for tastaturet, så her kreves det litt omveier for å skrive inn adresser og slike ting. Heldigvis er standardnettleseren oppgradert siden N95.

-Batteriet er meget bra.

 

Jeg kranglet litt med epost-funksjonen. Krevde litt fiksing for å få det slik jeg ville, men fortsatt går den default inn på den første epostinnboksen når jeg trykker på epostknappen, i stedet for å gå til oversiktsbildet.

 

Programmer som bør lastes ned:

-Jbaktaskman (for bedre behandling av programmer som kjører, samt ekstra snarveier til programmer ettersom ventemodusen har begrenset plass).

-Opera Mini (Som nevnt liker det imidlertid ikke tastaturet)

-Youtube player. Funker veldig godt til lett underholdning. Mye bedre videokvalitet enn i nettleser.

-DivX-player med drDivX for encoding på PCen. (Hvis man vil lagre serier o.l på telefonen. Enklere i bruk enn det vanlige videoprogrammet.)

-En stoppeklokke av noe slag.

Endret av Slikape
Lenke til kommentar

Lurer på om det er bare meg, men når jeg spiller musikk og så skal tilbake til lista over musikken jeg har, så stopper noen ganger sangene som jeg spiller. Har også hatt noen problemer med å søke etter musikk, begynner bare å skrive mens lista over musikken vises, men kan være helt tilfeldig om den vil søke eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...