Gå til innhold

Nokia E52. Noen som venter på den ?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg levert tilbake E52.

 

Selgeren sa at det var levert inn et par andre E52 og en del E55. De er derfor klar over problemer med disse modellene. Så da får jeg gå for noe annet. Men jeg vet ikke helt hva. Kandidater er HTC Hero, iPhone 3GS og nokiamodellene 6710 Navigator, E52, N97 Mini og N900. Helst vil jeg ha Nokia, blant annet pga. Active Standby (vising av kalenderoppføringer mm i standby). Ikke alle de nevnte modellene er tilgjengelige ennå, men jeg har det ikke så travelt.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg levert tilbake E52.

 

Selgeren sa at det var levert inn et par andre E52 og en del E55. De er derfor klar over problemer med disse modellene.

Hva slags problemer?

 

 

Dårlig antennefølsomhet og ustabilitet hadde gått igjen.

 

Jeg erfarte selv 1-2 streker dårligere antenneutslag, også på stedet med normalt god dekning. Har faste steder jeg sjekker. Dessuten slo E55 seg av ved et par anledninger den korte tiden jeg hadde den. Den låste seg også, eller at skjermen gikk blank, for å starte opp igjen. Dette kom trolig av at jeg skiftet til et større minnekort. Jeg formaterte først kortet i telefonen. Deretter la jeg inn dataene som var på det medfølgende kortet, etter først å ha tatt backup av dem på PCen. Har gjort dette på en rekke telefoner, uten at det har blitt problemer.

 

På E52 merket jeg samme dårlige antennefølsomhet, men bestemte meg deretter å levere telefonen tilbake. Dermed ble det ikke byttet til noe større minnekort i denne telefonen, og jeg merket ikke noe til ustabilitet de få dagene jeg hadde den.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
-Hvordan er samtalekvaliteten for deg og den du snakker med? Ser mange erfaringer begynner å dukke opp der det er mye klaging på at lyden hos mottaker dempes kraftig pga. støyreduksjonen i tlf.

 

Noen som har et greit svar på dette? Jeg var svært glad i min E51 som jeg hadde en tid tilbake, men (i hvertfall etter litt tid) var det svært dårlig lydkvalitet på samtaler. Om E52/55 er like svake på dette området må jeg dessverre lete etter noe annet. Har gledet meg til disse skulle komme.. (Er møkklei av iPhone'n jeg ble prakka på for noen måneder siden)

 

Og er det samme type bakdeksel som det var på E51? Jeg syntes aldri det virket billig eller skrøpelig, som noen mener her.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

E52/E55 har en ny støyfjerningsmetode som skal sikre strålende lydkvalitet for begge parter. Det er denne som også har vært litt i ustand på enkelte av de modellene som var først i butikken, men den feilen skal nå være rettet.

 

Så altså, en E52 uten defekt har strålende lydkvalitet.

 

Ikke helt samme type deksel nei. Det er nå aluminium fremfor stål, og festemekanismen er noe annerledes. Den er nå så tynn at den kan virke noe mer skrøpelig, men byggekvaliteten er fortsatt veldig god.

 

Konklusjon: Ta deg en tur i butikken og se på mobilen :)

Lenke til kommentar
Som eier av e51, er jeg veldig begeistret for det lille lyset som lyser når man feks har fått en melding\mail\ubesvart anrop osv...

 

Er det en slik lampe på denne telefonen også?

Hei

Ja det er sånn lys på denne også.Det skulle vært flerer tlf som hadde slik lys.

Slipper og starte opp tlf for og se om du har tapt anrop eller sms.

Smart

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
genser(eller andre): har du kontakter i Nokia som kan svare på om det jobbast med ny firmware til E52? Håper for all del dei er klar over alle problema med telefonen, og særleg signaltrøbbelet.

Så det var ny firmware ute idag. Har nettopp oppdatert telefonen men ikke sjekket om GPS og div er forbedret.

Lenke til kommentar
genser(eller andre): har du kontakter i Nokia som kan svare på om det jobbast med ny firmware til E52? Håper for all del dei er klar over alle problema med telefonen, og særleg signaltrøbbelet.

Så det var ny firmware ute idag. Har nettopp oppdatert telefonen men ikke sjekket om GPS og div er forbedret.

Til dere som har E52 med problemer:

Løser firmwaren problemene med signalstyrke og samtalekvalitet?

Har veldig lyst på denne telefonen, men har valg å vente til Nokia kom

med firmware oppdatering. Det ser det ut til at de, endelig (etter 3 mnd),

har lagt ut nå.

 

Edit: Ser ingen nyheter om den nye firmwaren på Nokia sitt forum.

Er den ikke offisiell ennå da?

Endret av Tor Haakon
Lenke til kommentar

Eg returnerte min E52. Oppdaga etter ein halv dags bruk at der var seriøse signalproblem, og nytta meg av angreretten mens eg fortsatt hadde sjansen.

 

Anbefalar folk til å vente med å kjøpe til det er bekrefta at den nye firmwaren faktisk rettar opp i desse elementære tinga.

 

Å følgje med på trådane om E52 som dukkar opp her kan vere nyttig.

Lenke til kommentar
genser(eller andre): har du kontakter i Nokia som kan svare på om det jobbast med ny firmware til E52? Håper for all del dei er klar over alle problema med telefonen, og særleg signaltrøbbelet.

Så det var ny firmware ute idag. Har nettopp oppdatert telefonen men ikke sjekket om GPS og div er forbedret.

Til dere som har E52 med problemer:

Løser firmwaren problemene med signalstyrke og samtalekvalitet?

Har veldig lyst på denne telefonen, men har valg å vente til Nokia kom

med firmware oppdatering. Det ser det ut til at de, endelig (etter 3 mnd),

har lagt ut nå.

 

Edit: Ser ingen nyheter om den nye firmwaren på Nokia sitt forum.

Er den ikke offisiell ennå da?

Fikk den gjennom Nokia Software Updater, en ting jeg har merket er at GPS'en er mye kjappere nå. Ang de andre spørsmålene dine, så vet jeg ikke om det har blitt bedre eller verre siden jeg ikke har lagt merke til disse problemene før oppdatering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...