Gjest medlem-98070 Skrevet 5. august 2009 Skrevet 5. august 2009 (endret) HVis motorvolum er ca det samme blir jo premien ca like stor. Det er ikke sånn at premien blir dobbelt så stor bare fordi det står BMW på panseret, aner ikke hvor alle tror det... Men selvfølgelig, om du kjøper en 525 med 2,5L så blir det dyrere enn om du kjøper en primera med 1,6 (hvis det finns, hakke no peiling på nissan jeg). Vet ikke hvor mye du har å rutte med jeg, men ville nok gått for 520, det er ingen sportsbil men den går mer enn bra nok til å være førstebil, og den vil nok spare deg for noen utgifter så satser du heller på å få en så ny modell som mulig og i god stand edit: jeg kjøpte meg en 520i, og angrer ikke på at jeg valgte å betatale for så ny modell som mulig i topp stand frmefor en litt eldre modell til samme pris med evt. mangler som har20 hk ekstra Endret 5. august 2009 av medlem-98070
Gavekort Skrevet 5. august 2009 Forfatter Skrevet 5. august 2009 Om det ikke er slik som du sier med ekstra premie kun for BMW-logoen så går jeg for en 520i.
Kekzneb Skrevet 5. august 2009 Skrevet 5. august 2009 Premien blir rekna utifra hvor risikabel bilen er for forsikringselskapet å forsikre, en bil som er statistisk eid av mange ungdommer, og derfra en høy kollisjonstatistikk vil gjøre 2 biler som er like mye effekt i, forskjellige premie.. Det er ingen hemmelighet at BMW er mye kjørt av ungdommer, spesielt e34 og e36. Har e36 320i 94 mod selv og på meg selv ville det koste minimum hos gjensidige 11k i året med BARE ansvarsforsikring, løsning: Sette gamle far som eier å betale 6k i året for full kasko. Jeg er selv 19 år
Gavekort Skrevet 6. august 2009 Forfatter Skrevet 6. august 2009 (endret) Det er jo genialt, men går det virkelig å registrere bilen i hans navn uten å sette bilen som flermanns-bruk? Endret 6. august 2009 av Gavekort
vargaz Skrevet 6. august 2009 Skrevet 6. august 2009 Du må selvsagt si at bilen skal kjøres av folk under en viss alder osv... da vil det bli litt dyrere, men ikke i nærheten av så dyrt som det ville blitt om du skulle forsikret den på deg selv.
Gjest medlem-98070 Skrevet 6. august 2009 Skrevet 6. august 2009 (endret) Premien blir rekna utifra hvor risikabel bilen er for forsikringselskapet å forsikre, en bil som er statistisk eid av mange ungdommer, og derfra en høy kollisjonstatistikk vil gjøre 2 biler som er like mye effekt i, forskjellige premie.. Det er ingen hemmelighet at BMW er mye kjørt av ungdommer, spesielt e34 og e36. Har e36 320i 94 mod selv og på meg selv ville det koste minimum hos gjensidige 11k i året med BARE ansvarsforsikring, løsning: Sette gamle far som eier å betale 6k i året for full kasko. Jeg er selv 19 år Regn ut nøyaktig på gjensidige.no, tviler på at det blir så dyrt. Jeg regnet mye på 5-serie før jeg kjøpte bilen min, og det var aldri snakk om så mye, tror kanskje det var rundt 8000 før jeg hadde noe særlig bonus. Tviler på at 3-serie er så mye dyrere enn 5 serie? Nå skal jo trådstarter uansett ha 5-serie, men likevel... Men trådstarter: regn ut selv på gjensidige.no og ikke baser valget på hva folk her tror. Vær 100% sikker på hva forsikringen koster før du vurderer noe som helst Og ikke sett den på faren din, viktig å spare opp egen bonus hvis du har planer om å ha bil en stund framover Edit: mener å huske gjensidige har en ordning der du får tilbakebetalt ungdomsstillegget for forsikring hvis du kjører skadefritt i 5 år. Sjekk hjemmesiden eller ring og spør... Endret 6. august 2009 av medlem-98070
Gavekort Skrevet 7. august 2009 Forfatter Skrevet 7. august 2009 Jeg er åpen for 3-serier også, om det skulle være veldig relevant på forsikringen. Jeg registrerer den på meg selv da. Jeg er ikke av den "hardcore" råneren, så kanskje jeg får tilbake ungdomsstillegget. Tusen takk for hjelpen hvertfall.
tNy Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 (endret) Det er en helt grei bil dette, har selv en 92" 320i coupe. Hatt den i 4 år nå uten feil. 5 serien kan være veldig fin, holde den strøken med litt størrelse på felgene, så er dette en knall bil edit; Ser her at noen nevner dårlig girkasse og ventiltikk.. Regelmessig oljeskift, av riktig olje så vil ikke dette være noe problem. Girkasse; Noen gang kjørt Peugeot? Da snakker vi dårlig girkasse. Min bil er ikke kjørt spessielt pent, og girkassa er blitt brukt hardt. Fortsatt ingen problemer sammenlignet med mange andre biler. Husk å kjøre motoren varm, da er det bare å kjøre på. Og de eldre BMW'ene er som regel bedre å kjøre enn feks. nyere Opel, toyota osv.. Endret 7. august 2009 av Ziuuung
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå