Gå til innhold

Flashforward - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte virkelig dagens episode, for å være en episode med lite action synes jeg den var grei nok for det. Det med kråkene på slutten fikk meg til å tenke på Hitchcock og The Birds.

 

Par greie gjesteskuespillere denne episoden og. Gabrielle Union fra Life. Gina Torres fra Firefly. Å det jeg likte var Kim Dickens, garantert en av de bra skuespillerne på Deadwood dog det vises ikke akkurat i denne serien og Lost synes nå jeg. Forresten nok en skuespiller Flashforward og Lost har sammen.

 

Han nynazisten ble spilt også veldig troverdig, kan nesten sammenlignes med Edward Asner sin rolle i CSI New York(som han fikk Emmy-nominasjon for), som kanskje er den eneste CSI New York-episoden jeg synes er bra per dags dato.

Lenke til kommentar

Jeg lar meg irritere litt over detaljer. I denne episoden var det scenen hvor de skulle sjekke det med kråkene. Et par tasteklikk så får de frem en graf som viser hvor mange kråker som eksisterer(!). De har nettopp stått ovenfor det som kanskje er menneskelighetens største katastrofe, og de har allerede hatt tid til å telle kråkene...? Også klikk klikk så fant de ut at det også var et fall i kråkeantallet i Somalia i 1991.

 

Man kan forsøke å rasjonalisere slikt, men det forblir idiotisk.

Lenke til kommentar

Jepp, dette er bra. :) Jeg begynner å bli skikkelig hekta nå, og spesielt slutten var veldig spennende i denne episoden (selv om jeg støtter kommentaren til at det blir litt for dumt at de allerede har telt kråkene).

Kim Dickens, nok en Lost-skuespiller, veldig bra. Men vi savner fortsatt Dominic Monaghan (som forhåpentligvis dukker opp i neste episode :))

Lenke til kommentar

Hahaha. Til og med kona lo når de gikk inn på den ornitolog sida eller ka det var.

 

Kem svarte teller alle kråkene i verden til enhver tid? Og ikke minst i en krisetid? :)

Litt enig også i den kommentaren om at alle ulykkene som fulgte blackouten omtrent er glemt. Nå ser vi jo stadig oversiktsbilder av byer og flyplasser som ser skikkelig herjet ut, men er ikke mye man opplever av krisestemningen.

 

Men alt kan ikke være perfekt heller! Digger serien åkke som!

 

Kråkene var forøvrig skikkelig 386 grafikk :D

Lenke til kommentar
greia med at det skjedde på dyrene først er at "dem som står bak dette" har prøvd det ut på kråker først eller??? for å sjekke om det fungerer...

 

er vel som regel slik at ting blir prøvd ut på dyr før det blir gjort på mennesker...

Godt tenkt! :D

 

Jeg tror at mannen som gikk ifra baseballstadiumet under blackouten er faren til den lille gutten på Sykehuset. Konens død var vel noe uforventet, så kanskje han forlot de han jobbet med, også nå er de etter han?

 

En annen ting er jo disse klovnemaskerte personene som tydeligvis letet etter Mark. Det første som slo meg, som også er ganske åpenlyst, er at det må være et folkehav av disse maskerte mennene. De som står bak det hele er neppe dum nok til å angripe et av FBIs hovedkvarterer, så de har nok mange som jobber for seg. I tillegg bruker de jo klovnemasker/teatermasker, så de symboliserer nok noe ifra en eldre tid.

 

Og en annen ting jeg kom til å tenke på... I Mark's flashforward er det mørkt i hele FBI bygget, så hvorfor i all verden er det mørkt i ett FBI hovedkvarter? Det er ALLTID flere folk som jobber på slikt et viktig sted, uansett tid. Så dermed kan vi nok nesten fastslå at det hovedkvarteret blir lagt ned, og at Mark har sneket seg inn på sene nattetider. Så om han har mistet jobben er vel irrelevant. Dermed kan det være Olivia som har avslørt, uviten om at personen(e) var en av "Klovnene", at Mark var på kontoret sitt for å hente saker og ting. Da vil jeg tippe at Lloyd (jupp, fant ut 'Mannen's navn) finner dette ut via. Olivia da de er samboere, og tipser sine (tidligere) medpartnere. Kan være grunnen til at han tok en haste-telefon i Olivia's flashforward.

 

 

-----

 

Det var idéer jeg hadde as of now! :D

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar
Syntes det er spennende men lurer fælt på hvordan de skal forklare dette (samme som med Lost)

De har for lenge siden gått ut av vitenskapens baner så det må jo bli en supernaturlig forklaring, og er det da like tilfredsstillende?

 

Heh, jeg veit ihvertfall ikke om noe vitenskapelig som kan gi hele menneskeheten blackout, og samtidig sende deres bevisshet mange måneder frem i tid. Så hvis du i det hele tatt skal like denne serien må du godta en sci/fi eller overnaturlig forklaring.

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om det vitenskapelige :wee:

 

Akkurat som i Lost er det mye snakk om tro.

 

Det jeg lurer på er hvilken store WTF-øyeblikk som kommer. Et eller annet "utenkelig" skjer alltid i slike serier. Spesielt i første sesong, hvor vi vet fint lite om karakterene. Alle kan være bad-guys, hvorfor Mark blir jaget kan være fordi han kanskje er en "bad-guy". Noe sjokkerende vil i hvert fall komme, spesielt mot sesongslutt, spørsmålet blir bare hva :)

Lenke til kommentar
Hvordan blir det forresten med flashforwardet til Aron Stark, når det viser seg at det er datteren som er i graven? Og Agent Noh, når fremtidig-kona så han i bryllupet? Det må jo bety at synene ikke er det som kommer til å skje, og kan endres.

 

Når det gjelder kjæresten til Agent Noh så sa hun at hun så et bryllup, og vi så presten, forloveden og noen venner vente på henne, men det er ikke sikkert hun SÅ han, hun bare så en mann som hun skulle gifte seg med og hun antok jo naturligvis at det er han og ingen andre. Hun stod jo langt unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...