Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Plutselig skjermtrøbbel - hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Tidligere i dag forlot jeg PC-en i 15-20 min mens jeg skulle ut å spille badminton. Den sto på på bordet slik som den pleier å stå når jeg bruker den. Da jeg kom inn igjen var det noe galt med PC-en, skjermbildet så ødelagt ut og bildet hadde fryst seg. Jeg skrudde av og regnet med at det skulle ordne seg, men da jeg skrudde på igjen på ble skjermen fylt med streker i alle regnbuens farger, før den sakte, men sikkert, ble svart. Etter dette skjedde det ikke noe. Neste gang jeg prøvde gikk det helt fint, men bare i noen få minutter, før det samme skjedde igjen. Jeg har prøvd og prøvd, noen ganger har det gått fint (men kun i et par minutter før bildet fryser seg og maskinen skrur seg av), noen ganger har den begynt å feilsøke og de aller fleste gangene har blir skjermen først full av farger før den blir svart.

PC-en er snart to år gammel.

Noen idé om hva som er galt?

Takker for all mulig hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bærbar pc? Vet du om det er skjermkortet eller selve skjermen som har tatt kvelden? Hvis det bare er skjermen, kan du jo alltids koble på en ekstern skjerm, da bør du få kunne kopiert over det du vil ta vare på.

Eventuelt kan du jo høre med butikken der du kjøpte pc'en om du kan plukke ut harddisken før du sender den inn. Er vel heller tvilsomt, men du kan alltids høre.

Skrevet

En bærbar Acer Aspire 7520g. Jeg tror nok faktisk ikke det er skjermen i det hele tatt lenger, siden den faktisk fungerer helt fint til tider, før bildet fryser etter et par minutter.

Ringer service-telefonen deres etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...