Gå til innhold

Anmeldelse: Acer Aspire 3810T


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremst, takk for en god omtale og en nyttig tråd. Vært til god hjelp.

 

Jeg har den siste tiden vært på utkikk etter en ny PC. Jeg skal entenn gå for noe veldig lite, veldig lett, og veldig billig, eller noe ganske lite, ganske lett og ganske billig, med mulighet for 1080P. Så vidt jeg ser passer Acer D751 inn i første kategorien, og 3810T inn i andre kategorien.

 

Har lest hele tråden, og noe er delvis besvart, men setter pris på all hjelp jeg kan få.

- Takler SU3500-modellen 1080p x264-videoer?

 

- Takler SU9600-modellen 1080p x264-videoer?

 

- Er det slik at alle SU9600-modeller også har ATI-skjermkortet? Hvordan påvirker det batteritiden? Får man SU3500-modellen med ATI-skjermkortet, og, vil da 1080p fungere?

 

- Finnes det en enkel oversikt over de ulike variantene? Ser både prosessor, skjermkort og harddisk varierer.

 

Så langt ser det ut til å være en jungel av varianter av samme modell. Jeg kan få SU3500-utgaven til 5600 kr, så vurderer om den er bra nok eller om jeg må opp til 7250 kr for å få SU9600-utgave.

 

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Klarer 3810T og kjøre 720p filmer/serier?

 

1080p er ikke så nøye, siden det er serier det går i for min del!

tenker på C2solo 3500.. C2D går jeg ut i fra klarer 1080p greit!

 

JA uten problem.

 

Tusen takk for svar :)

 

Leste i en test av Acer Aspire 3810T(su3500+intel4500) at de testet World of warcraft på maskinen og de sier følgende: Whilst World of Warcraft ran fairly smooth and playable with an average of 32.8 frames per second (minimum 14, maximum 41 fps) in the lowest details!

 

Folk flest kjøper selvsagt ikke denne maskinen for og spille på den, men jeg ble bare litt overrasket over at den klarte og kjøre wow såpass bra.. Kjekt og vite at vist man ønsker og kunne spille eldre spill av og til når man kjeder seg, så klarer den det!

 

Søkte rundt på nettet endel uten og komme frem til noen gode svar, så ser det ut som 3810T med SU3500 ikke klarer og spille av 1080p.. Var værtfall det jeg fikk ut av engelske forumer. Håper noen som har den kan bekrefte eller avbekrefte dette!

Lenke til kommentar
Har lest hele tråden, og noe er delvis besvart, men setter pris på all hjelp jeg kan få.

- Takler SU3500-modellen 1080p x264-videoer?

Den skal visstnok kunne det i noen tilfeller med riktig avspiller, mer info bla her:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=408933

Den klarer ikke Youtube HD/Vimeo HD (som kun går på cpu, ingen hw aksellerasjon).

- Takler SU9600-modellen 1080p x264-videoer?

Ja det gjør den, fungerer i hvertfall fint på min med mpc-hc (ny versjon for et par dager siden).

 

- Er det slik at alle SU9600-modeller også har ATI-skjermkortet? Hvordan påvirker det batteritiden? Får man SU3500-modellen med ATI-skjermkortet, og, vil da 1080p fungere?

Nei, min SU9400 er uten ATI. Vet ikke ang batteritid. SU3500 med ATI vil gi enda bedre støtte for hw aksellerasjon kontra Intel 4500 kortet, men det er nok enkelte 1080p den ikke vil takle når en har manglende hw aksellerasjon.

 

- Finnes det en enkel oversikt over de ulike variantene? Ser både prosessor, skjermkort og harddisk varierer.

 

Så langt ser det ut til å være en jungel av varianter av samme modell. Jeg kan få SU3500-utgaven til 5600 kr, så vurderer om den er bra nok eller om jeg må opp til 7250 kr for å få SU9600-utgave.

Har ikke sett noen god oversikt, har lurt litt på det samme selv. De som har G i navnet (3810TG) har såvidt jeg har forstått ATI kortet. Vet ikke hva det betyr når det er en Z i navnet (3810TZ).

Lenke til kommentar

Med min 4810 (som jeg elsker!) så er det en knapp som du kan skru av dvd-spilleren og ATI skjermkortet. Da sparer man batteriet. Når man trykker på knappen så blir skjermen svart et halvt sekund. Men strømspareren påskrudd funker det ikke å se 1080p filmer da skjermkortet er deaktivert...

 

Den har overhodet ingen problem å spille av de tyngste 1080p filmene jeg har servert den (big buck bunny osv). Den fungerer greit til spill som Halo f.eks..

 

Noen flere som kjøpte denne i går eller? Det er så digg med dvd-spiller, så jeg gikk for det. Stor flott skjerm også.

Lenke til kommentar
Har ikke sett noen god oversikt, har lurt litt på det samme selv. De som har G i navnet (3810TG) har såvidt jeg har forstått ATI kortet. Vet ikke hva det betyr når det er en Z i navnet (3810TZ).

 

Om jeg ikke tar helt feil har Z-variantene av disse maskinene en SU4100-prosessor i stedet for SU3500/SU9400. :)

 

Og et lite spørsmål; Kjæresten er meget fornøyd med 4810T som hun skaffet seg i forrige uke, men, uten å ha lest så mye om det, kan skjermen plutselig begynne å pulsere i lysstyrke på "økonomisk" strømsparing. Er dette en funksjon for å spare på batterikapasiteten? :)

Lenke til kommentar
Har ikke sett noen god oversikt, har lurt litt på det samme selv. De som har G i navnet (3810TG) har såvidt jeg har forstått ATI kortet. Vet ikke hva det betyr når det er en Z i navnet (3810TZ).

 

Om jeg ikke tar helt feil har Z-variantene av disse maskinene en SU4100-prosessor i stedet for SU3500/SU9400. :)

 

Og et lite spørsmål; Kjæresten er meget fornøyd med 4810T som hun skaffet seg i forrige uke, men, uten å ha lest så mye om det, kan skjermen plutselig begynne å pulsere i lysstyrke på "økonomisk" strømsparing. Er dette en funksjon for å spare på batterikapasiteten? :)

 

TZ utgavene har vel en dual core prosessor i seg? Av typen SU4100 ja =) OT: Skulle gjerne ha likt å visst hvordan den prosessoren er i ytelse!

Endret av Skitongen
Lenke til kommentar

Er berre litt nysgjerrig. Kvifor er Timeline-serien så fantastisk? Er det ingen som har fått auge på Asus u80-serien? Utrulig rart at ikkje variantane med betre/meir strømsparande cpu er komen til Noreg, men uansett, så eiger den Timeline'en i ytelse, og batteritida vil vel gå ned over tid med timeline'en uansett..

 

Eller.. Den er jo ikkje på lager nokon plass, så den er ganske populær likavel, men rart eg ikkje har lest om den i det heile her på forumet.

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

En grunn er nok at prisen på u80 har vært fra 7500,- siden release.

Timeline serien lå jo i prishakket under med priser ned i 5000.

Grunnet popularitet og gode tester har jo faktisk prisene steget siden release.

 

Tror nok det kommer mange bærbare med lavt strømbruk og mobilitet i nærmeste fremtid.

En tynn 12-13.3 tommer med lav vekt, greie spekifikasjoner og god batteritid. En videreutvikling av netbook konseptet.

 

Har vurdert en timeline pc selv en stund til studiebruk, men savner en skjerm med høyere oppløsning. Liker også å holde meg til bedriftsmodeller grunnet matt skjerm og bedre holdbarhet.

 

Holder nok an en liten stund til om det ikke blir en Lenovo 400t 14 tommer.

Lenke til kommentar
Har vurdert en timeline pc selv en stund til studiebruk, men savner en skjerm med høyere oppløsning. Liker også å holde meg til bedriftsmodeller grunnet matt skjerm og bedre holdbarhet.

 

Timeline finnes også i business-versjoner med matt skjerm.

 

F.eks. 8371 som er nesten samme som 3810T, men har matt skjerm, matte taster, fingeravtrykksleser + både Vista og XP med. 8371 er på en måte business-versjonen av 3810T.

 

Ellers finnes også 8471 som er 14"-versjonen (4810T).

 

Prisguide 8371:

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=111641

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=111640

 

Test av 8371:

 

http://www.trustedreviews.com/laptops/revi...3-3in-Laptop/p1

Lenke til kommentar

Har lest litt tester på nettet om Lenovo u350 og syntes ikke den har kommet så positivt ut på tester når det kommer til ytelse, fått ett bedre inntrykk av Acer faktisk.

 

Men U350 med Core 2 Solo SU3500 / 1.4 GHz, 4gb ram og Intel GMA 4500M burde da yte like bra som tilsvarende timeline modell fra Acer(må bare få det bekreftet, så jeg ikke driter meg der).

 

Så valget for min del er kvaliteten fra lenovo, u350 ser litt bedre ut(selvsagt en smakssak) eller velge Acer som har over dobbelt så bra batteritid!

 

Syntex, fant dette på nettet:

 

Games I play on my GMA 4500.

 

all games are 1280x800 medium to high settings

 

(average fps)

Battlefield 2: 30+ fps

warcraft 3: 30+fps

CS:S: 50-60 fps

HL2: 30+fps

 

Dette er med en litt bedre CPU enn Acer Aspire har, men får ett inntrykk av skjermkortet og siden ATI4330 er mye bedre en GMA 4500, så vil det dermed dra windows og CS:S perfekt!

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
Kjem det noko ut september/hausten som er verdt å vente på? Då tenker eg på 13-14", som er i samme klasse som timeline/ Asus u80 o.l

 

Det lurer jeg også på. Trenger selv en slik en til skolebruk, men det er jo dumt å kjøpe nå hvis det kommer noe enda bedre innen utgangen av oktober. Kan det være at man lanserer nye PC'er samtidig med w7?

 

Per nå står det mellom Asus u80v og Timeline 4810 med SU9400 og ATI. Sistnevnte er faktisk dyrere, men lettere og med langt bedre batteritid. Mens Asus nok er en del raskere, og har vel bedre grafikkort, så jevnt over en bedre maskin vil jeg tro.

 

Hardware har jo denne lanseringsguiden. Tidslinja der, som riktignok ikke ser ut til å være oppdatert for oktober, ser ikke ut til å indikere noe interessant på 13-14" fronten i September iallfall.

Endret av Trillian
Lenke til kommentar

Mener dere at vi skal spå fremtid her?

 

Det kommer da stadig nye maskiner og tenker man slikt så får man aldri kjøpt noe...

 

Spørsmålet om hvorfor Timeline serien er så bra som ble stilt tidligere er vel i bunn og grunn at hele maskinen oser av kvalitet og da spesielt på byggesiden, den er lekker og man føler en høy kvalitetsfølelse på hele maskinen samt det neppe er tilfeldig at den får seksere i stort sett alle tester...

 

Jeg har en et år gammel HP DV9525 samt dette er min 3 Acer men jeg må si at jeg aldri har vært i nærheten av og være så fornøyd med en laptop.

 

Skjermen på min hp maskin er jo nå bare latterlig dårlig i forhold, og går man på tastatur og kvalitetsfølelse så er den rett og slett ikke i nærheten.

 

De som lurer på spill og ytelse så drar min 3810T med minste prosessor og skjermkort f.eks. Medal of Honor med alt på high helt supert, denne testen ble gjort med batteristrøm og eksternt Dvd rom (tidligere skrevet).

 

Poenget er vel også at dette ikke er en maskin som er beregnet som en spillemaskin/server selv om den klarer alle mine behov mer en bra selv lettere spill og det imponerer meg.

 

Man får selvsagt alltid andre maskiner i denne kategori med mulig noe bedre ytelse men da må man bestemme seg da om den ekstra ytelsen betyr alfa eller om man vil ha et rått kvalitetsprodukt som Timelineserien er for det er i bunn og grunn hele forskjellen.

Lenke til kommentar
Syntex, fant dette på nettet:

 

Games I play on my GMA 4500.

 

all games are 1280x800 medium to high settings

 

(average fps)

Battlefield 2: 30+ fps

warcraft 3: 30+fps

CS:S: 50-60 fps

HL2: 30+fps

 

Dette er med en litt bedre CPU enn Acer Aspire har, men får ett inntrykk av skjermkortet og siden ATI4330 er mye bedre en GMA 4500, så vil det dermed dra windows og CS:S perfekt!

 

Takk for svar! Blir vel en 4810T med su9400 og 4330 på meg da. Er jo en perfekt pc når den takler HD, spill som css, har god batterilevetid, pent design ooog DVD rom!

Lenke til kommentar

Spå framtid? Det er vel mange som lansera/lekker ut nye laptopar, som kanskje ikkje vi hadde fått med oss. Eg har ikkje u80v sjølv, men kvaliteten "osar" vel like mykje der som på 4810t. Ellers har multicom ein fin 14" med p8700 i samme/billigare prisklasse. Er vel ikkje så mykje du får for pengane for timeline-ane? Eg ser kun batteritida. At den ser fin ut er ein smaksak. Eg føler at for 7500kr +/- så får du betre maskiner. Då tenker eg "overall", ikkje kun ytinga.

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...