Gå til innhold

Anmeldelse: Acer Aspire 3810T


Anbefalte innlegg

Vista rapporterer at jeg har 4GB på 32bit, det finnes måter å omgå grensa på 4GB på 32bit systemer, men de er ikke så veldig aktuelle. Uansett får du utnyttet mesteparten av det, selv om det bare blir marginalt bedre enn å ha 3GB minne. Men minne er billig om dagen så..

 

Jeg har selv bestilt oppgradering til W7, og fikk beskjed om at jeg hadde 32bit windows, at lisensen min gav meg tilgang til W7 Home Premium 32bit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vista rapporterer at jeg har 4GB på 32bit, det finnes måter å omgå grensa på 4GB på 32bit systemer, men de er ikke så veldig aktuelle. Uansett får du utnyttet mesteparten av det, selv om det bare blir marginalt bedre enn å ha 3GB minne. Men minne er billig om dagen så..

 

Jeg har selv bestilt oppgradering til W7, og fikk beskjed om at jeg hadde 32bit windows, at lisensen min gav meg tilgang til W7 Home Premium 32bit.

 

Hvordan får man oppgraderingen? Sendes den fra Acer kommer den da på Dvd eller er det Microsoft som sender dette ut? Og hvordan får man innstalert dette hvis den blir sendt som Dvd? Man kan ikke regne med at alle er int å invistere i en ekstern Dvd brenner...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Hei.

Takk for en meget god anmeldelse.

Jeg holder på å overbevise meg selv om at dette er en meget god student-pc til min kjære

.

Ser at Elkjop.no har denne til 4995,-, mens den ligger til 6995,- på komplett.

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...er-aspire-3810t

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=47951...led#ProductTabs

 

Hva skyldes denne forskjellen på 2000,-?

Ser at det er forskjellig varenummer, LX.PCR0X.052 hos Komplett, LXPCR0X058 hos Elkjøp, men klarer ikke å finne noen forskjeller i spesifikasjonene.

 

På forhånd takk!

N.

 

---

Edit:

Leste hele tråden, og oppdaget at det er superhelg hos Elkjop som er forskjellen.

Da blir det nok maskin på min kjære....

Endret av Nicon
Lenke til kommentar
Takler maskinen elkjøp selger noen spill som for.eks bf2/cod4 ?

 

Denne maskinen er ikke laget med tanke på spill overhodet den har helt andre formål så jeg skal tørre å svare nei på ditt spørsmål selv om jeg verken kjenner spillene du nevner eller skjermkortet, den har heller ikke Dvd drev men dette kan selvsagt løses med ekstern Dvd brenner...

 

Jeg vil kalle maskinen råbillig med tanke på vekt, kvalitet, batteritid, design, spesefikk og jeg ser ingen som kan konkurere mot denne (jeg gleder meg) bestilte den selv i dag. Jeg trenger på død og liv ikke en laptop til men av og til så blir 17 tommern for stor å drasse på selv her i huset og fristelsene for store :D

Lenke til kommentar

heisann lurer på denne selv. Bruker pcen til 2 ting film og poker, film vet jeg den klarer, men er det noen som har spilt online poker på den? Jeg spiller på ladbrokes/ microgaming. En ting til ved opgradering til win7, har tidligere lest de sender cd i posten. Hva gjør de i dette tilfellet siden maskinen ikke har en dvd cd rom, noen som vet? MVH

Endret av V82
Lenke til kommentar
Hei.

Takk for en meget god anmeldelse.

Jeg holder på å overbevise meg selv om at dette er en meget god student-pc til min kjære

.

Ser at Elkjop.no har denne til 4995,-, mens den ligger til 6995,- på komplett.

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...er-aspire-3810t

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=47951...led#ProductTabs

 

Hva skyldes denne forskjellen på 2000,-?

Ser at det er forskjellig varenummer, LX.PCR0X.052 hos Komplett, LXPCR0X058 hos Elkjøp, men klarer ikke å finne noen forskjeller i spesifikasjonene.

 

På forhånd takk!

N.

 

---

Edit:

Leste hele tråden, og oppdaget at det er superhelg hos Elkjop som er forskjellen.

Da blir det nok maskin på min kjære....

 

Fikk min fra Elkjøp i går. Lurte også på hva forskjellen var og for meg så det ut som om dette er modellen som selges i Danmark. Fant i alle fall denne modellen bare i nettbutikker i Danmark. Det eneste jeg har sett av forskjell foreløpig er tastaturet. Det er ikke norsk tastatur! Dansk? Ø og Æ må man i alle fall bruke shift for å skrive.

Lenke til kommentar
Hei.

Takk for en meget god anmeldelse.

Jeg holder på å overbevise meg selv om at dette er en meget god student-pc til min kjære

.

Ser at Elkjop.no har denne til 4995,-, mens den ligger til 6995,- på komplett.

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...er-aspire-3810t

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=47951...led#ProductTabs

 

Hva skyldes denne forskjellen på 2000,-?

Ser at det er forskjellig varenummer, LX.PCR0X.052 hos Komplett, LXPCR0X058 hos Elkjøp, men klarer ikke å finne noen forskjeller i spesifikasjonene.

 

På forhånd takk!

N.

 

---

Edit:

Leste hele tråden, og oppdaget at det er superhelg hos Elkjop som er forskjellen.

Da blir det nok maskin på min kjære....

 

Fikk min fra Elkjøp i går. Lurte også på hva forskjellen var og for meg så det ut som om dette er modellen som selges i Danmark. Fant i alle fall denne modellen bare i nettbutikker i Danmark. Det eneste jeg har sett av forskjell foreløpig er tastaturet. Det er ikke norsk tastatur! Dansk? Ø og Æ må man i alle fall bruke shift for å skrive.

 

Merkelig jeg fikk min fra Elkjøp i går jeg også her er da da ø og æ helt normal standar norsk og ved siden av L og man må ikke bruk shift på min maskin...

 

Forøverig så er jeg meget positiv den er bare lekker, oser kvalitet/skikkelig god byggekvalitet, dønn stille, blir ikke varm og for å ikke snakke om batteritiden (rått) Når skjermen og tastatur også er strålende så så vil jeg kalle denne maskine for en skikkelig innetier :thumbup:

 

Edit- Ser at Elkjøp har satt opp prisen på 3810T nå til 6895,- så godt at man har gjort et godt kjøp..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Bruker dere McAfee antivirusprogrammet som fulgte med eller har dere installert noe annet mer egnet?

Er det ellers noe dere har avinstallert av det som var lagt inn på PC'en? Virker som det er en del programmer som ble innstallert ved første oppstart man ikke har brukt for, og som bare tar ytelse og plass.

 

Noen som kan legge ut en "oppskrift" på hva man burde innstallere av programmer og avinnstaller for best mulig drift/ytelse. Sikkert flere som har bruk for dette...?

 

Forresten en knall PC så langt!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Merkelig jeg fikk min fra Elkjøp i går jeg også her er da da ø og æ helt normal standar norsk og ved siden av L og man må ikke bruk shift på min maskin...

 

Forøverig så er jeg meget positiv den er bare lekker, oser kvalitet/skikkelig god byggekvalitet, dønn stille, blir ikke varm og for å ikke snakke om batteritiden (rått) Når skjermen og tastatur også er strålende så så vil jeg kalle denne maskine for en skikkelig innetier :thumbup:

 

Edit- Ser at Elkjøp har satt opp prisen på 3810T nå til 6895,- så godt at man har gjort et godt kjøp..

 

Det er kanskje feil av meg å si at det ikke er Norsk. Etter å ha tatt maskinen i bruk ser jeg nå at tastaturet fungere som om det er norsk. Ø og Æ funker uten å bruke shift. Grunnen til at jeg trodde at man måtte bruke shift er at Ø og Æ ikke er "hovedbokstavene" på tastene. Håper det var forståelig. Beklager om jeg har feilinformert noen med min tidligere post.

 

Uansett svært fornøyd med maskina så langt. Ser forøvrig ut til at det var et bra kjøp mtp på dagens pris :)

 

Hei! Fikk min 3810T fra Elkjøp idag :)

Noen som vet hvordan jeg får Windows 7 upgrade? Var ingen papirer på det i pakken ihvertfall..

 

Så at man kunne bestille dette på Acer sine sider. Tror også det lå en link inne på Elkjøp sine sider.

Lenke til kommentar

Takk, da var oppgradering bestilt :)

 

Men.. maskinen er jo ulidelig treg; nærmere 100% prosessorbruk nesten konstant!

Min lille MSI Wind U100 netbook med 1GB RAM WinXP var mye raskere enn dette o_O

 

Ser i Oppgavebehandling at det er TrustedInstaller.exe som bruker 80-90%, og ved søk på google ser jeg at dette er et vanlig problem :\

Endret av sju4sju
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...