Gå til innhold

Anmeldelse: Acer Aspire 3810T


Anbefalte innlegg

Har Office 2007 på DVD. Må jeg virkelig kjøpe en ekstern DVD-brenner/leser for å få installert dette på pc'n?

 

Hvis du har tilgang på en annen PC med DVD-leser:

 

Tipper det vil gå greit om du kopierer alle filene fra DVD-platen til en egen mappe på din 3810T og så installerer derfra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har Office 2007 på DVD. Må jeg virkelig kjøpe en ekstern DVD-brenner/leser for å få installert dette på pc'n?

 

Hvis du har tilgang på en annen PC med DVD-leser:

 

Tipper det vil gå greit om du kopierer alle filene fra DVD-platen til en egen mappe på din 3810T og så installerer derfra.

 

Det er vel i grunn bare å krype til korset med en gang og invistere i en Dvd Brenner, jeg regner med at de fleste vil ha med seg Win7 gratis og da må du ha Dvd rom da den kommer på Dvd fra Acer/Windows...

 

Dette er den billigste slim versonen jeg har funnet, finner noen andre en som er rimligere så si i fra.

 

Eks 2 er en slik murstein av en brenner den gjør selvsagt jobben men bare en 100 lapp billigere og da er vel valget neppe vanskelig.

 

http://www.netonnet.no/index.asp?tracker=p...&iid=122619

 

http://www.netonnet.no/index.asp?tracker=p...&iid=122619

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Noen som har denne maskinen som kan svare meg på hvilken modell det er som har 3G kort innebygd ? Det står på acer sine sider at maskinene har dette.

 

http://www.acer.no/acer/product.do?link=ol...wrAjaxHistory=0

 

Er det ? eller er det ikke ?

Det står "for 3G models". De på Elkjøp er nok ikke det, men et par nettbutikker har det iflg prisguiden. Ligger på rundt 8000,- og oppover.

Lenke til kommentar

Kudos for knall omtale! :)

 

Har gjennom helgen fristet til et kjøp av en 38-/48-/5810T, og har lest spesifikasjoner og omtaler til den store gullmedalje uten å bli totalt overbevist. Av flere engelske tester jeg har lest, sies det at SU3500-prosessoren ikke holder mål med tanke på hva Vista krever, hvor man her kan lese motsetningen om at alt går smertefritt.

 

Ut i fra et spekter av nettbutikker er det kun Netshop (Av hva jeg har sett) som fører disse maskinene med SU9400-prosessoren. Om jeg i tillegg vil ha med et integrert optisk drev og versjonen med saftigere skjermkort, begynner utvalget å bli smått og godt, ja jeg har faktisk ikke funnet en plass hvor det står i klartekst at maskinen inneholder alt dette, men begynner det da å egentlig være verdt 9k?

 

I tillegg må jeg legge et lite spørsmålstegn rundt Komplett sin prising: 3810T - 6995,-, mens 4810T - 6490,-. Hvor er logikken når 4810T inneholder det optiske drevet, mens 3810T ikke gjør det, og er dyrere? :ermm:

 

Derfor; som en liten oppsummering - Er det noen som vet om det er noen vesentlig stor forskjell på SU3500 og SU9400, og eventuelt er det da mulig å få tak i en maskin med SU9400, optisk drev og Radeon-kortet som spesifikasjoner?

 

Takker for alle henvendelser. :)

Lenke til kommentar
Kudos for knall omtale! :)

 

Har gjennom helgen fristet til et kjøp av en 38-/48-/5810T, og har lest spesifikasjoner og omtaler til den store gullmedalje uten å bli totalt overbevist. Av flere engelske tester jeg har lest, sies det at SU3500-prosessoren ikke holder mål med tanke på hva Vista krever, hvor man her kan lese motsetningen om at alt går smertefritt.

 

Ut i fra et spekter av nettbutikker er det kun Netshop (Av hva jeg har sett) som fører disse maskinene med SU9400-prosessoren. Om jeg i tillegg vil ha med et integrert optisk drev og versjonen med saftigere skjermkort, begynner utvalget å bli smått og godt, ja jeg har faktisk ikke funnet en plass hvor det står i klartekst at maskinen inneholder alt dette, men begynner det da å egentlig være verdt 9k?

 

I tillegg må jeg legge et lite spørsmålstegn rundt Komplett sin prising: 3810T - 6995,-, mens 4810T - 6490,-. Hvor er logikken når 4810T inneholder det optiske drevet, mens 3810T ikke gjør det, og er dyrere? :ermm:

 

Derfor; som en liten oppsummering - Er det noen som vet om det er noen vesentlig stor forskjell på SU3500 og SU9400, og eventuelt er det da mulig å få tak i en maskin med SU9400, optisk drev og Radeon-kortet som spesifikasjoner?

 

Takker for alle henvendelser. :)

PSdata selger også maskinen med su9400 prossesor. ;P

Lenke til kommentar

 

Ut i fra en rask skumlesning virker det som om denne inneholder alle de spesifikasjonene man kan ønske seg i en slik maskin. Har du den? :p

 

Takk for link forresten ;)

 

Jess :) Tenkte å bestille denne uka her, så blir snart den ;)

 

pixarus: mye dyrere der da :/

 

Ikke for to kjerners-prossesoren vel? :O

Vet ikke hvordan det er med prisen på frakt hos firmaet du linket til. Men eks. frakt koster to-kjerneren 7490 hos ps.no.

Lenke til kommentar

Som Teds påpekte, selges Acer Aspire 4810T til en lavere pris for øyeblikket. Dette tror jeg mest av alt er på grunn av den høye forespørselen på lillebroren 3810T. Med tanke på at den kun veier 0,3 kilo mer, og i tillegg inkluderer et optisk drev (Windows 7 64-bit fungerer kanskje da...), vil jeg si at det absolutt er å foretrekke akkurat nå. :thumbup:

Lenke til kommentar

 

Ut i fra en rask skumlesning virker det som om denne inneholder alle de spesifikasjonene man kan ønske seg i en slik maskin. Har du den? :p

 

Takk for link forresten ;)

 

Jess :) Tenkte å bestille denne uka her, så blir snart den ;)

 

pixarus: mye dyrere der da :/

 

Ikke for to kjerners-prossesoren vel? :O

Vet ikke hvordan det er med prisen på frakt hos firmaet du linket til. Men eks. frakt koster to-kjerneren 7490 hos ps.no.

 

Whaaat? Slenger du ut link? Finner den virkelig ikke til den prisen..

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle slenge meg inn her og si min egen erfaring med maskinen.

 

Lett oppsummert: Lett PC, super batteritid (MEGET fin til studering), godt tastatur, god skjerm, litt sløv prosessor.

 

Denne maskinen er knallgod. Den er sliter litt med noe full-hd video (og noe HD video på nett) og mange tunge applikasjon som kjører samtidig.

 

Anbefales!

Lenke til kommentar

Ser ut til at denne blir det endelige resultatet. Da tror jeg kjæresten blir fornøyd, trenger jo tross alt ikke Radeon-skjermkortet. :)

 

MEN har jeg noe krav på at denne maskinen får gratis oppgradering til Windows 7 når den tid kommer? Det er jo tross alt ikke så mye tid Vista har igjen før W7 tar over. Er jo kjedelig å bruke såpass mye penger på Vista for deretter å kjøpe W7 til et par tusenlapper over nyttår.

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar

 

Ut i fra en rask skumlesning virker det som om denne inneholder alle de spesifikasjonene man kan ønske seg i en slik maskin. Har du den? :p

 

Takk for link forresten ;)

 

Jess :) Tenkte å bestille denne uka her, så blir snart den ;)

 

pixarus: mye dyrere der da :/

 

Ikke for to kjerners-prossesoren vel? :O

Vet ikke hvordan det er med prisen på frakt hos firmaet du linket til. Men eks. frakt koster to-kjerneren 7490 hos ps.no.

 

Whaaat? Slenger du ut link? Finner den virkelig ikke til den prisen..

3810t su9400 hos PSdata, til 7490..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...