Gå til innhold

Mislykket forsøk på BIOS-flashing .... svart skjerm


Anbefalte innlegg

Nå har jeg virkelig lagt egget... :-? Prøvde meg på en oppdatering av BIOS med det resultat at jeg nå får svart skjerm ved oppstart og en stemme som sier "system failure + et eller annet uforståelig"

Kjørte prosedyren som jeg fant på asus.com, men et eller har tydeligvis gått galt når jeg kom til selve innlasting av siste rev. BIOS...

Siste meldingen jeg fikk var at eprom var flashed og at jeg måtte restarte og kjøre setup for å restore defaults.

Nå kommer jeg ikke inn i i noe som helst. Har prøvd å starte fra boote disketten som inneholder forrige BIOS, men får bare som sagt svart skjerm + denne hyggelige damestemmen. Hva gjør jeg nå? (Har heldigvis en gammel P1 i tillegg til hoved-PC'en som jeg bruker for å skrive dette innlegget)

Kjempetakknemlig for hurtig svar fra dere der ute...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du brukte den EZ flash funksjonen (jeg har nemlig gjort dette) er det ingen vei å fixe det selv, uten en såkalt Hotflash, der du bytter brikke med en pc gående med et lignende hovedkort, og flasher, og så bytter tilbake. (risky)

 

Det lureste er bare å ta ut bios-brikka, legge den i antistatisk pose, og sende den til komplett for å flashes. Det koster deg 100,-. Enkelt og greit.

 

grunnen til at det har blit fucka hvis du har brukt EZ flash er fordi at det er en feil på den biosen som følger med A7V333 korta som gjør at biosen blir korrupt hvis du flasher på denne måten.

 

Send den inn til komplett, og jeg skal love deg at etter at den har vært der og fått ny bios, vil maskinen din bli dønn stabil!

Lenke til kommentar
hvis du brukte den EZ flash funksjonen (jeg har nemlig gjort dette) er det ingen vei å fixe det selv, uten en såkalt Hotflash, der du bytter brikke med en pc gående med et lignende hovedkort, og flasher, og så bytter tilbake. (risky)

 

Det lureste er bare å  ta ut bios-brikka, legge den i antistatisk pose, og sende den til komplett for å flashes. Det koster deg 100,-. Enkelt og greit.

 

grunnen til at det har blit fucka hvis du har brukt EZ flash er fordi at det er en feil på den biosen som følger med A7V333 korta som gjør at biosen blir korrupt hvis du flasher på denne måten.

 

Send den inn til komplett, og jeg skal love deg at etter at den har vært der og fått ny bios, vil maskinen din bli dønn stabil!

 

hei og takk for svar!

tror ikke jeg kom så langt at jeg fikk lastet inn siste rev. BIOS. Mener jeg fikk en feilmelding om dette. Siden jeg så fikk meldingen om at eprom'en fra flashet, betyr dette at jeg nå ikke har noen BIOS i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen andre forslag. Nå har jeg brukt hele dagen til å lete på nettet, men er like grønn...

Er det ikke mulig å laste ned et eller annet program som gjør det mulig å få liv nok i maskinen til å komme inn og få rullet tilbake til den siste rev. av BIOS som funket? På samme måte som om man starter windows i sikker modus for å komme inn og rette på noe som er feil, bare at her må man gjøre det i BIOS?

Please help me??

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser ut til at ASUS sine BIOSer er dårlige da :lol: Har samma problemet som deg. Har et Asus P4P800 Deluxe som jeg flasha helt etter boka. Fikk til og med at det var OK. Reboota og ble møtt av dama fra hel-vete med "Boot failure due to CPU overclocking" WTF tenkte jeg, da CPU står på standard instillinger (Alt sto fremdeles i Auto pga at maskina er helt ny). Reboota igjen og nå går bare vifter og DVD/HD (Dvs den søker DVD HD som vanlig, men kommer ikke noe videre. Sjekker ikke FDD) og ingen dame fra hel-vete. Bare sort skjerm :shrug:

Lenke til kommentar

det høres ut som at de fleste her har mer enn en pc i huset, det har jeg også, men hvorfor prøver nesten alle å eksprementere med hovedpcene sine? jeg bruker test pc`en min til å teste ting med, men nå har den krasja så, for ikke den opp å gå med det første. hmmmm, bare kom til å lure på hvorfor alle bruker hovedpc`ene sine til å teste alt mulig på. seff det er jo ikke alle som har mer enn en pc i huset da.

Lenke til kommentar
det høres ut som at de fleste her har mer enn en pc i huset, det har jeg også, men hvorfor prøver nesten alle å eksprementere med hovedpcene sine? jeg bruker test pc`en min til å teste ting med, men nå har den krasja så, for ikke den opp å gå med det første. hmmmm, bare kom til å lure på hvorfor alle bruker hovedpc`ene sine til å teste alt mulig på. seff det er jo ikke alle som har mer enn en pc i huset da.

 

Tror du folk flahser bios for å prøve ut nye ting?

Lenke til kommentar

m-kane

Jeg har samme HK som deg, gjorde samme oppgradering av Bios som deg og fikk akkurat samme melding.

 

Jeg gikk inn i bios å så at alle mine personlige innstillinger var gått tilbake til defalt innstilling. Forandret på de igjen, startet maskinen på nytt så var alt OK. Har nå rev 1007.

 

Så gå inn i bios å forandre på de settingene som du har forandret på tidligere så vil PC'en starte som normalt.

 

Håper du får det til, ønsker å høre svaret.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
m-kane

Jeg har samme HK som deg, gjorde samme oppgradering av Bios som deg og fikk akkurat samme melding.

 

Jeg gikk inn i bios å så at alle mine personlige innstillinger var gått tilbake til defalt innstilling. Forandret på de igjen, startet maskinen på nytt så var alt OK. Har nå rev 1007.

 

Så gå inn i bios å forandre på de settingene som du har forandret på tidligere så vil PC'en starte som normalt.

 

Håper du får det til, ønsker å høre svaret.

 

Lykke til

 

Hehe, hvis du leser over EN gang til, så vil du lese at han ikke får noe bilde på skjermen sin....Da er det ikke bare å gå inn i bios.

 

tror han rett og slett har fucka opp biosen sin skikkerlig jeg, som torgeir sa her.

Lenke til kommentar

Dere skjønner, bios er ikke som noen harddisk. Den inneholder alle instruksjonene til hvordan pc`n skal starte opp.(settings, komponenter som starter først, etz)

 

når man først da klarer å ødelegge en bios, blir det det samme som å ødelegge startmotoren i en bil, og den kan ikke bare repareres.

 

skjønner?

Lenke til kommentar

Fikk dritten til å gå igjen (Takk Google :lol: )

 

Alt som måtte til var å ta ut gfx kortet, starte. Vente til den slutta å jobbe, slå av, sette i grafikkortet og så starte igjen. Nå fungerte alt som det skulle, og bios 1007 lå inne. Leste rundt på nettet at AFUDOS.EXE som fulgte med på noen CDer som fulgte HK var defekt, og førte til korrupte BIOS updates?

 

Aner ikke, men nå funkern hvertfall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...