Gå til innhold

Anmeldelse: Arma II (PC)


Anbefalte innlegg

Leste en guide til dette spillet for multiplayer, det skremmer meg hvor mye av det som er veldig forsvarsrelatert.

 

Til dere som har vært inne i forsvaret og prøvd spillet, hvordan funker kontaktdriller som veidrill og slik her? Ser for meg at det er endel SOP'er som kan veldig aktuelle i dette spillet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ArmA 2 har et enormt potensiale.

 

Single-player kampanjen som følger med spillet suger og er forferdelig dårlig laget. Dersom du spiller ArmA 2 er sjansene større for at du opplever game-breaking bugs enn de er for at du ikke gjør det. Det offisielle forumet er fult av klager. For min del er det ikke spillbart, selv etter patching. Mine soldater står helt stille i oppdraget "Badlands". I tillegg til denne game-breaking buggen er det utallige småbugs som gjør at man må starte oppdrag om igjen. På oppdraget "Manhattan" måtte jeg faktisk bruke juksekode for å hoppe over siste del av oppdraget da det ikke var mulig å fullføre.

 

Men, selv etter full stans i single-player kampanjen valgte jeg å kjøpe spillet pga fantastisk map editor og multiplayer. Dette alene gjør ArmA 2 verdt å kjøpe. I multiplayer spiller du maps lagd av communitiet, og disse blir i motsetning til Bohemias single-player kampanje spilltestet før de utgis.

 

Gå inn på en server, kart lastes ned automatisk. Herlig å ta del i 20-manns paradrop fra 200 meters høyde!

 

Editoren er kraftig og enkel å bruke, samtidig som de mer avanserte funksjonene som f.eks. scripting gjør at man kan bruke timesvis på å lære seg å lage gode maps.

Lenke til kommentar
Operation Flashpoint 2 kan da desidert IKKE gå til arkade, da er det en skam for den 1'rn som var og fortsatt er brilliant på realisme.

Og her skal det visst følges i samme fotspor, noe annet betyr katastrofe og er helt annet enn markedsføringen de har holdt.

 

Antar de skal dele motor med ARMA da, men så langt har ikke ARMA imponert hverken på LAN eller singleplayer til og med i patchet variant, Flashpoint er bare bedre på de fleste punkt enda.

 

OF2 er et nytt spill. Codemasters kjøpte navnet og de lager et nytt spill fra bunnen av. Det blir ikke noe som ligner på OF1. Arma serien er oppfølgerne til OF1, dessverre skulle dem hatt litt mer penger slik at de kunne teste skikkelig før de gir ut spill. Konseptet er genialt men spillet skulle vært pussa på isåfall 1/2 års tid til.

Lenke til kommentar
ergo tar jeg ladegrep på min trofaste M14 og hiver meg i et helikopter

 

Er det her jeg avslører min indre våpennerd og sier at det ikke er en M14 i Arma 2? :p

 

Det er derimot en DMR, en oppgradert skarpskytterversjon av førstnevnte.

 

Men det kommer garantert en mod med m14 snart.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
ergo tar jeg ladegrep på min trofaste M14 og hiver meg i et helikopter

 

Er det her jeg avslører min indre våpennerd og sier at det ikke er en M14 i Arma 2? :p

 

Det er derimot en DMR, en oppgradert skarpskytterversjon av førstnevnte.

 

Men det kommer garantert en mod med m14 snart.

 

 

Da heter den antagelig M21, hvilket er en DRM :p

Lenke til kommentar

Etter å ha lekt meg et par timer med ARma II kan jeg bekrefte at spillet er minst like bugga som sin forgjenger.

Realismen har helt klart gått på bekostning av spillbarhet ( kan man ikke lage en mellomting mellom arma 2 og BF2??)

Men nå til det STORE plusset med dette spillet; støtte for trackir.

Det gir rett og slett spillet en helt ny dimensjon, man skulle tro at det var kun når man brukte helikopter eller fly at dette kom til sin rett, men det er minst like genialt når man spiller som vanlig infanterist. Det å kunne se seg rund uten å rette våpenet fra et spesifikt punkt må rett og slett bare prøves.

Det finnes et par kule demoer på youtube.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Du har glemt: Bedre grafikk, nye våpen og fartøy, bedre optimalisert(ihvertfall for min del) og man kan velge kommandoer med venstreklikk nå.

Lenke til kommentar
Er bare å holde inne Alt, så kan vi se rundt uten å rette våpenet fra et spesifikt punkt uten TrackIr

Selvfølgelig, men med trackir så blir det mere naturlig OG enklere.

 

Og for å ikke snakke om alle gangene jeg har holdt inne ALT samtidig som jeg skal velge team member 4...

 

Om det kommer en patch som retter i de værste feila snart så kommer jeg til å bestille en trackir selv.

Det er sjelden jeg er så entusiastisk for noe skarve spillutstyr, men trackir har virkelig gitt spillene som støtter det en ny dimensjon, det må nesten prøves for at man skal skjønne hvor mye mer "I" spillet man er.

Spiller man fly og bil sim i tillegg så er det en no brainer.

Håper virkelig på at BF3 får trackir støtte

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...