Gå til innhold

Slik blir Firefox 4.0


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hva folk skal med hele menylinjen framme hele tiden. De funksjonene man bruker mest kan man jo enten

A: Lage en hot-key til

B: Legge opp et ikon til

eller C: Akseptere det ekstra klikket for å åpne menymenyen... eh ja...

 

Selv er det første jeg gjør når jeg reinstallerer Firefox å flytte alle ikonene fra navigasjonsmenyen og opp i meny-linja, for deretter å installere en eller annen form for kompakt meny knapp.

Irriterer meg at jeg ikke kan få tabbene opp i tittellinja, men det får evt vente til FF4. Jeg vil ha mest mulig nettside og minst mulig chrome (som i GUI, ikke Google Chrome).

 

Hadde en stund bare et mappe-ikon for bokmerke-menyen også, men etter noen resizer av vinduet så forsvinner hele ikonet og blir et sånt "det er flere knapper på denne menyen"-tegn. Så nå har jeg faktisk en egen bokmerke-linje :)

 

-C-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser mange savner menylinjen, stikk motsatt av meg. Irriterer meg at jeg ikke i det minste kan slå den av i FF3.5. Statuslinjen kan være grei å ha da, ev. om det ligger en lastings-indikasjon i adresselinjen. Kjekt å ha det.

Ser du fikk svar tidligere, men et annet alternativ for menyen kan være:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1455

 

For statuslinjen:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1530

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Ta no for H å endre artikkeloverskriften. Å kalle dette "slik blir Firefox 4.0" er ikke bare misledende, det er regelrett feil og irriterende. Dette er fortsatt "i arbeid"!

Lenke til kommentar
hehe den hvite der var jo helt krise, snøblind på to minutter,
Kan jeg da foreslå at du tar deg 3 sekunder på å stille inn skjermen din til noe annet enn "flombelysning-på-Elkjøp"-modus...

 

har ganske mørk skjerm egentlig, men hvit er nå en gang hvitt, og ikke digg å stirre på.

Lenke til kommentar
Selv liker jeg særlig godt det kompakte designet "Tabs-on-Top", slik det er på Chrome. Vinduer skal ta minst mulig plass, og nå som skjermer blir lavere og lavere, er vertikal slanking en god ting.
Eller så kan skjerm-fabrikantene begynne å gi oss 4:3 til en fornuftig pris igjen. Ikke widescreen-formater som bare blir mer og mer homsete. Først var det 16:10, nå begynner 16:9 å komme, og jammen så jeg ikke reklame for en 21:9-TV på TV'en forleden dag.
Lenke til kommentar

rolig nå tiger :p

 

Det ideelle skal vel være det gylne snitt, altså 16:9,8885438184698108959193192819882 som vi da runder av til 16:10. Hvorfor 16:9 har blitt så populært? vet ikke jeg, men det er det som har blitt brukt til film, og 16:10 på pc. Men nå er film på pc blitt så populært at de likevel bøyer seg etter med 16:9 tenker jeg...

 

21:9 er gammelt nytt, men det kommer jo fra kinosalen, tviler på at det noen gang blir godt egnet på pc. 16:10 er vel det som dekker synsfeltet best tror jeg...

Lenke til kommentar
Selv liker jeg særlig godt det kompakte designet "Tabs-on-Top", slik det er på Chrome. Vinduer skal ta minst mulig plass, og nå som skjermer blir lavere og lavere, er vertikal slanking en god ting.
Eller så kan skjerm-fabrikantene begynne å gi oss 4:3 til en fornuftig pris igjen. Ikke widescreen-formater som bare blir mer og mer homsete. Først var det 16:10, nå begynner 16:9 å komme, og jammen så jeg ikke reklame for en 21:9-TV på TV'en forleden dag.

21:9 er ingenting sammenliknet med Steven Seagal's Letterbox 2000:

:p

 

(beklager den kjipe finske underteksten)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...