Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Men hvordan klarer du det. legger du bare tlf? Til meg går det nemlig ikke

Gå inn på Settings->Sound & display . Skru på Orientation under Display settings for å få displayet til å automatisk endre seg når du holder telefonen sidelengs.

 

 

Det rare er at den er på.... skjønner ingenting

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har nå kjørt "Helten" i snart 2 uker og blir bare mer og mer fornøyd med den.

 

Fikk mitt 16Gb Class6 minnekort i går og valgte da å "starte på nytt" ved å reflashe telefonen med den originale rom´en slik at den ble "jomfrulig" igjen. Siden telefonen var root´et og trikset med fant jeg ut at det var greit å få en ren start.

 

Jeg partisjonerte så det nye kortet slik at jeg hadde en FAT32 og en EXT3 partisjon.

Kjørte så MoDaCo patchen slik at den ble Root´et +++

 

Fjernet så diverse applikasjoner som jeg ikke bruker som følger med telefonen. (Learn more, Stock, Peep (bruker twidroid))

 

Kjører nå applikasjonene som installeres via minnekortet (ved hjelp av A2SD)

 

Har enablet SWAP vha "Swapper".

 

Flyttet alle cacheområder til minnekortet vha "TA Utility"

 

"Overklokket" den via Overclock widget. Litt drøyt å kalle det overklokking, heller fjerning av begrensningen HTC har satt på CPUen.

 

Har installert 20-25 applikasjoner, inkl. kjøpt CoPilot Live 8 med Skandinaviske kart via Market.

 

Sitter nå med en telefon som sparket SERIØST rumpe.

Den er nå utrolig snappy i bruken, og jeg har batteritid så det holder (lader uansett hver natt). Pushmail, synk, twitter, FB, 3G, Wlan er på konstant.

 

Som eks. iPhonebruker har jeg ingen problemer med å anbefale Hero, noe jeg også har gjort til kollegaer og bekjente, i disse "iPhonetider".

Android kommer til å bli STORT!

 

Ett lite tips til de av dere som opplever browseren på HTCen treg. Bruk "STEEL". Dette er en "tweaket" utgave av browseren som virkelig sparker unna når det gjelder hastighet.

 

"Spare Parts" anbefales også for å tweake hastighet på animasjoner/overganger +++

Endret av DrLaban
Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller er vibreringen litt svak på HTC Hero? Når jeg har mobilen i lomma er det rett som det er at jeg ikke kjenner mobilen vibrere, på min iPhone var aldri det noe problem. Noen som vet om det er mulig å endre styrke/lengde på vibrering?

 

Kommer ann på hvor du vil endre vibreringen. Kjører du "ChompSMS" for sms/mms så kan du enkelt endre vibreringen ved mottak av meldinger. Èn laaaaang, flere laaaange, flere korte osv. osv

 

jeg benytter denne selv og er veldig fornøyd med den i forhold til den innebygde meldings-applikasjonen.

Er bare å installere Chomp via Market og skru av "notifications" for den innebygde applikasjonen så er du good to go.

 

Du har da også mulighet til å få fjernet forhåndsvisninger av meldinger som dukker opp på "lock"skjermen.

Lenke til kommentar

Ser ut til at min Nokia 5800 blir byttet ut med en HTC Hero iløpet av nærmeste fremtid. Liker å ha telefonen i "vesker" så de ikke blir så oppripet, så har leitet litt etter en veske som ligner litt på de som følger med blant annet Nokia E71, synes det er genialt konsept med den åpningen. Noen som vet om det finnes en slik veske som passer til Hero?

 

2728879522_342fcd55a4.jpg

Lenke til kommentar

Da har Zagg invisibleshield ankommet og blitt lagt på.

 

Må si jeg var meget spent etter de tidligere tilbakemeldingene på denne, men jeg må få lov til å si at jeg er meget godt fornøyd med resultatet.

 

Jeg hadde ingen problemer med påføring. Benyttet medfølgende veske på begge sider av filmen samt på fingrene før filmen ble lagt på skjermen. store luftbobler ble forsiktig gnidd ut ved hjelp av fingrene før resterende bobler ble tatt med det medfølgende kortet. Her ble veske påført igjen for å hindre at filmen ble skrapet opp eller flyttet på mens bobler ble fjernet.

 

Filmen fikk deretter lov til å tørke i 24 timer per instruksjonene før telefonen ble slått på å tatt i bruk igjen.

 

Overflaten er som forventet ikke lengre glatt, men mere gummiaktig. Personlig synes jeg dette gjør telefonen bedre og bruke, og jeg synes ikke at følsomheten har gått ned nevneverdig. Men ja, følsomheten går utvilsomt litt ned.

 

Jeg har heller ikke opplevd noe problem med skitt o.l som noen nevnte i en tidligere post og ser heller ingen tendenser til at kantene løsner. Jeg brukte dog en 5-10 minutter med papir og microfiber klut etter fjerning av bobler for å sørge for at filmen ble godt festet til skjermen.

 

Det eneste som er litt plagsomt, selv om jeg ikke merker det nevneverdig med unntak av mot lyse bakgrunner (meldinger o.l) er at man mister litt klarhet i skjermen. Man får vertikale nesten usynlige svarte striper ved bruk av denne filmen. Dette gjør også at skjermen framstår som litt mørkere.

 

Men jeg er veldig godt fornøyd med denne skjerm beskytteren og synes resultatet ble meget godt. Dette vil dog være litt smak og behag for den enkelte.

 

Ellers vil jeg bare kommentere batteri tid.

 

Som forventet var batterilevetiden på de første 3-4 oppladingene noe skuffende. Men etter 5-6 runder med lading har kapasiteten økt betraktelig. Telefonen klarer glatt 1-2 dagers bruk med Wifi og GPS påslått til enhver tid. I tillegg kjører full google sync, facebook og flickr kontinuerlig. Lytter til musikk en time eller to hver dag og merker ikke noe til høyt batteri forbruk ved samtaler som varer i opp mot en time.

 

Forøvrig takk til DrLaban for informativ og nyttig post :)

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg skal kjøpe Hero, men jeg er ikke helt sikker på hvilken farge jeg skal ha. Kan noen poste bilder av den brune versjonen? Tåler skjermen mye, eller må jeg ha en skjermbeskytter?

Jeg har den hvite, og den ser fresh ut. Dersom jeg skulle valgt igjen hadde jeg imidlertid gått for den brune som også ser bra ut, og som sannsynligvis aldri vil bli synlig skitten (ikke at min har blitt det så langt, men jeg antar at den kan bli det).

 

Synes den hvite er finest jeg, men vil anbefale deg den brune/sorte. Etter å ha lagt fra meg telefonen i går på en rosa post-it.. er baksia blitt ganske rosa. Gnikket som bare det men ser du godt etter er den enda smårosa noen plasser :((( noen tips til hva man kan vaske telefonen med?

Lenke til kommentar
Synes den hvite er finest jeg, men vil anbefale deg den brune/sorte. Etter å ha lagt fra meg telefonen i går på en rosa post-it.. er baksia blitt ganske rosa. Gnikket som bare det men ser du godt etter er den enda smårosa noen plasser :((( noen tips til hva man kan vaske telefonen med?

 

På apoteket får du kjøpt Antibac vipes, er egentlig ment for å fjerne bakterier på hendene (så er altså en god innvestering i disse svineinfluensa tider) men fungerer fint til å vaske bort flekker og skitt. Vaska selv samboerns hvite Mac med en slik idag, fungerer knall.

Lenke til kommentar
Ja, har nå kjørt "Helten" i snart 2 uker og blir bare mer og mer fornøyd med den.

 

Fikk mitt 16Gb Class6 minnekort i går og valgte da å "starte på nytt" ved å reflashe telefonen med den originale rom´en slik at den ble "jomfrulig" igjen. Siden telefonen var root´et og trikset med fant jeg ut at det var greit å få en ren start.

 

Jeg partisjonerte så det nye kortet slik at jeg hadde en FAT32 og en EXT3 partisjon.

Kjørte så MoDaCo patchen slik at den ble Root´et +++

 

Fjernet så diverse applikasjoner som jeg ikke bruker som følger med telefonen. (Learn more, Stock, Peep (bruker twidroid))

 

Kjører nå applikasjonene som installeres via minnekortet (ved hjelp av A2SD)

 

Har enablet SWAP vha "Swapper".

 

Flyttet alle cacheområder til minnekortet vha "TA Utility"

 

"Overklokket" den via Overclock widget. Litt drøyt å kalle det overklokking, heller fjerning av begrensningen HTC har satt på CPUen.

 

Har installert 20-25 applikasjoner, inkl. kjøpt CoPilot Live 8 med Skandinaviske kart via Market.

 

Sitter nå med en telefon som sparket SERIØST rumpe.

Den er nå utrolig snappy i bruken, og jeg har batteritid så det holder (lader uansett hver natt). Pushmail, synk, twitter, FB, 3G, Wlan er på konstant.

 

Som eks. iPhonebruker har jeg ingen problemer med å anbefale Hero, noe jeg også har gjort til kollegaer og bekjente, i disse "iPhonetider".

Android kommer til å bli STORT!

 

Ett lite tips til de av dere som opplever browseren på HTCen treg. Bruk "STEEL". Dette er en "tweaket" utgave av browseren som virkelig sparker unna når det gjelder hastighet.

 

"Spare Parts" anbefales også for å tweake hastighet på animasjoner/overganger +++

 

Hvor kjøpte du minnekortet fra? Jeg sliter med å finne ett sted jeg stoler på, med en leveransetid som er någenlunde godtatt.

 

Hvor lang tid brukte du på dette?

Kan du si noe "ca" prosent kjappere telefonen ble?

Hvor lang tid brukte du totalt på dette?

Lenke til kommentar
Ja, har nå kjørt "Helten" i snart 2 uker og blir bare mer og mer fornøyd med den.

 

Fikk mitt 16Gb Class6 minnekort i går og valgte da å "starte på nytt" ved å reflashe telefonen med den originale rom´en slik at den ble "jomfrulig" igjen. Siden telefonen var root´et og trikset med fant jeg ut at det var greit å få en ren start.

 

Jeg partisjonerte så det nye kortet slik at jeg hadde en FAT32 og en EXT3 partisjon.

Kjørte så MoDaCo patchen slik at den ble Root´et +++

 

Fjernet så diverse applikasjoner som jeg ikke bruker som følger med telefonen. (Learn more, Stock, Peep (bruker twidroid))

 

Kjører nå applikasjonene som installeres via minnekortet (ved hjelp av A2SD)

 

Har enablet SWAP vha "Swapper".

 

Flyttet alle cacheområder til minnekortet vha "TA Utility"

 

"Overklokket" den via Overclock widget. Litt drøyt å kalle det overklokking, heller fjerning av begrensningen HTC har satt på CPUen.

 

Har installert 20-25 applikasjoner, inkl. kjøpt CoPilot Live 8 med Skandinaviske kart via Market.

 

Sitter nå med en telefon som sparket SERIØST rumpe.

Den er nå utrolig snappy i bruken, og jeg har batteritid så det holder (lader uansett hver natt). Pushmail, synk, twitter, FB, 3G, Wlan er på konstant.

 

Som eks. iPhonebruker har jeg ingen problemer med å anbefale Hero, noe jeg også har gjort til kollegaer og bekjente, i disse "iPhonetider".

Android kommer til å bli STORT!

 

Ett lite tips til de av dere som opplever browseren på HTCen treg. Bruk "STEEL". Dette er en "tweaket" utgave av browseren som virkelig sparker unna når det gjelder hastighet.

 

"Spare Parts" anbefales også for å tweake hastighet på animasjoner/overganger +++

 

Hvor kjøpte du minnekortet fra? Jeg sliter med å finne ett sted jeg stoler på, med en leveransetid som er någenlunde godtatt.

 

Hvor lang tid brukte du på dette?

Kan du si noe "ca" prosent kjappere telefonen ble?

Hvor lang tid brukte du totalt på dette?

Dette høres jo genialt ut..

Du har ikke en kort forklaring på hvordan alt dette ble gjort?

Eventuelt linker til de forskjellige forklaringene..

Spesielt det med å fjerne programmer som følger med men som ikke blir brukt høres interessant ut.

 

Jeg kjøpte 16gb class6 minne fra cdon.com.. Leverte på ca en uke..

Endret av masterj
Lenke til kommentar

Til personen som slet litt med å få telefonen over i landskapsmodus kan jeg si at jeg nå også har vært borti dette. Lastet ned applikasjonen Buddy runner og tok meg en liten gåtur for å teste det ut, men når jeg deretter skulle skrive en melding ville ikke telefonen over i landskapsmodus. brukte Taskiller for å drepe nevnte applikasjon og da var det i orden igjen.

Har ikke gjort noen videre research utover dette, men det viste seg i alle fall å hjelpe ved denne anledningen.

Lenke til kommentar
Ja, har nå kjørt "Helten" i snart 2 uker og blir bare mer og mer fornøyd med den.

 

Fikk mitt 16Gb Class6 minnekort i går og valgte da å "starte på nytt" ved å reflashe telefonen med den originale rom´en slik at den ble "jomfrulig" igjen. Siden telefonen var root´et og trikset med fant jeg ut at det var greit å få en ren start.

 

Jeg partisjonerte så det nye kortet slik at jeg hadde en FAT32 og en EXT3 partisjon.

Kjørte så MoDaCo patchen slik at den ble Root´et +++

 

Fjernet så diverse applikasjoner som jeg ikke bruker som følger med telefonen. (Learn more, Stock, Peep (bruker twidroid))

 

Kjører nå applikasjonene som installeres via minnekortet (ved hjelp av A2SD)

 

Har enablet SWAP vha "Swapper".

 

Flyttet alle cacheområder til minnekortet vha "TA Utility"

 

"Overklokket" den via Overclock widget. Litt drøyt å kalle det overklokking, heller fjerning av begrensningen HTC har satt på CPUen.

 

Har installert 20-25 applikasjoner, inkl. kjøpt CoPilot Live 8 med Skandinaviske kart via Market.

 

Sitter nå med en telefon som sparket SERIØST rumpe.

Den er nå utrolig snappy i bruken, og jeg har batteritid så det holder (lader uansett hver natt). Pushmail, synk, twitter, FB, 3G, Wlan er på konstant.

 

Som eks. iPhonebruker har jeg ingen problemer med å anbefale Hero, noe jeg også har gjort til kollegaer og bekjente, i disse "iPhonetider".

Android kommer til å bli STORT!

 

Ett lite tips til de av dere som opplever browseren på HTCen treg. Bruk "STEEL". Dette er en "tweaket" utgave av browseren som virkelig sparker unna når det gjelder hastighet.

 

"Spare Parts" anbefales også for å tweake hastighet på animasjoner/overganger +++

 

Har du lyst å dele noen linker til oppskrifter...skulle likt å vite mer om dette :) vurdere å prøve nemlig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...