Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har et lite problem med vekkerklokken min. Det ser ut til at når telefonen går i stand by så gjør klokken det samme, og ikke oppdaterer seg før jeg tar av tastelåsen. dermed vil ikke alarmen gå av før jeg "åpner" telefonen, og det kan jeg jo ikke gjøre i søvne. har forsovet meg allerede etpar ganger på grunn av dette problemet.

 

Noen som har løsninger?;)

 

Du bruker ikke tilfeldigvis TasKiller?

Hvis man går inn i TasKiller og stenger programmet Clock vil nemlig ikke alarmen gå...

Da var ikke tilfeldigvis i går og i dag du forsov deg? Isåfall kan grunnen være at du ikke har valgt alarm lørdager og søndager, dette ligger nemlig ikke inne som standard :)

 

Har samme problem, og forsov meg idag på grunn av det. :p Visste ikke at det var et problem. Bruker ikke Taskiller og har ikke installert stort på tlf enda da den er helt ny.

Den stod i laderen i natt og da jeg våknet av meg selv, så hadde ikke tlf gitt fra seg en lyd og alarmen var fortsatt satt til 07:30. Ikke noe beskjeder på skjermen eller noe..

 

Når dere går inn for å sette på alarmen, prøv å trykk inn volumtastene på sidene mens dere er i menyen til alarmen, mulig dere har lyden av :p dette skjedde med noen tidligere i denne tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg vurderer nå å gå til anskaffelse av en HTC telefon, der valget står mellom HTC Touch HD og HTC Hero. Ett lite spørsmål: På amobils anmeldelse av Touch HD sier de at kvaliteten på Mp3-filene var laber. Noen som har samme mening som de?

 

Jo, nå skal du høre. Hero har helt grei lydkvalitet men ikke stort mer. I likhet med HTC Magic så er lyden svært god når det gjelder støynivå og dynamisk spenn men resten er litt under par.

 

Den litt ustødige frekvensresponsen indikerer at maskinvaren fortsatt har noe potensiale. Distortion-nivået som er mange ganger høyere enn på iPhone 3GS for eksempel bekrefter også dette.

 

Lyden i Hero er faktisk overraskende god, ja den har bedre dynamikk og spekter enn iPhone. De medfølgende hodetelefonene er dog ikke noe å skryte av, men innvesterer man i skikkelige hodetelefoner vil Hero gi deg en fin lydopplevelse. Jeg testet den selv opp mot iPhone, iPod Nano og min gammle LG Prada (som forøvrig har meget god lydkvalitet). Jeg benyttet klokker fra AKG og Hero leverte definitivt best lyd, både hva anngår bassgjenngivelse, dynamikk i musikken og spekter i lydbildet. Det skal også nevnes at jeg synes Nano leverte dårligst lyd, LG Prada mest lyd i form av volum og iPhone endte på en fin andreplass.

Endret av mobifil
Lenke til kommentar
Noen som vet om denne telefonen kan kjøpes med djuice abn?

Står Djuice utenpå esken min kom i, så regner med at det ikke er noe problem :)

 

Hei! Jeg vurderer nå å gå til anskaffelse av en HTC telefon, der valget står mellom HTC Touch HD og HTC Hero. Ett lite spørsmål: På amobils anmeldelse av Touch HD sier de at kvaliteten på Mp3-filene var laber. Noen som har samme mening som de?

Bruker ikke musikk-spilleren noe særlig (venter på spotify).

Men jeg har hatt QTEK 8310 (WM), HTC S710 (WM), HTC Touch HD (WM) og nå Heroen.. Savner ikke windows mobile i det hele tatt, er utrolig godt fornøyd, digger market, synes den er kjappere, har smartere løsninger, telefondelen virker bedre. Mye lettere å finne skikkelige programmer. HD'en har en tendens til å stoppe musikkavspillingen når skjermen sluknet hos meg, men jeg brukte win mobile 6.5-ROM fra XDA (jævla bra)

 

Du vet ikke om det følger med noe etui som det gjør til Htc Magic?

Null etui. :)

 

Er nesten litt godt å høre at det ikke bare er jeg som har problemer med vekkerklokken på Hero. Er ufattelig frustrerende at jeg må mekke egen vekkerklokke fordi mobilen sin ikke fungerer som den skal. Bare flaks at jeg idag våknet av meg selv 15 minutter ettar at klokken skulle har gitt lyd ifra seg. :p

Virker fint her, ikke forsovet meg ennå :)

 

Når dere går inn for å sette på alarmen, prøv å trykk inn volumtastene på sidene mens dere er i menyen til alarmen, mulig dere har lyden av :p dette skjedde med noen tidligere i denne tråden.

Gjør det der man velger alarmtone, det er viktig (kun da det står alarm volume på baren)

 

Edit: la til enda flere svar :)

Endret av sveintore78
Lenke til kommentar
Med "Windows phone" mener du vel Windows Mobile?

 

Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Windows Mobile har en del funksjonalitet du ikke finner i Android (ennå). Men etter å ha vært WinMo bruker i 7 år må jeg inrømme at Windows Mobile er alt for plaget av det faktum at det til syvende sist er akkurat det samme operativsystemet som Windows PocketPC 2002 var i sin tid. Det er gammelt og utdatert, desverre. Det er et operativsystem som i utgangspunktet ikke var designet for bruk med fingeren og man har da prøvd å tweake det i den retningen med blandet hell. Til syvende sist er det fortsatt stylusen som gjelder.

 

Android føler jeg tar det beste fra Windows Mobile og bringer det opptil en standard verdig i 2009 ;)

Windows Phone er etter hva jeg vet det nye ofisielle navnet .... :thumbup:

Jeg var aldri plaget av at WM skulle være gammelt og utdatert, snarere tvert om. Jeg opplever platformen som velfungerende og så fleksibel at "hvem som helst kan gjore hva som helst", og derfor er den ikke utdatert!

 

Jeg har benyttet Windows-platfomen til stor tilfredstillse på mine berbare dingser lenge før vi drømte om å ha dingser som vi også kunne ringe med (les Windows CE og minst 10 år!)

 

Dette med nødvendigheten av stylus i Windows Phone kjenner jeg heller ikke igjen. Jeg synes ikke Hero/Android er så utrolig fantastisk når det gjelder å UI. Jeg synes at det er noe herk å måtte klemme på de harde HW-knappene hele tiden, og jeg mener at Hero kunne behøvd en stylus av og til (f.eks. i kalenderen), men det er ikke mulig med Heros skjermteknologi - desverre.

 

Det største problemet med Hero er lagging. Jeg har forsøkt alle triks på alverdens formum, men jeg sliter fremdeles med dette - noe som ikke plaget meg med Windows Phone ...

 

Til sist er jeg heller ikke imponert over følsomheten på skjermen. Jeg synnes slett ikke at den er så fantastisk mye bedre enne min gammeldagse HTC Touch fra våren 2007!

 

Nå-ja! Nå er det nok syting! Hero/Android er spennede, og som litt "tekno-nerd" - gleder jeg med til å knote med min Hero de neste par årene!

Lenke til kommentar
Med "Windows phone" mener du vel Windows Mobile?

 

Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Windows Mobile har en del funksjonalitet du ikke finner i Android (ennå). Men etter å ha vært WinMo bruker i 7 år må jeg inrømme at Windows Mobile er alt for plaget av det faktum at det til syvende sist er akkurat det samme operativsystemet som Windows PocketPC 2002 var i sin tid. Det er gammelt og utdatert, desverre. Det er et operativsystem som i utgangspunktet ikke var designet for bruk med fingeren og man har da prøvd å tweake det i den retningen med blandet hell. Til syvende sist er det fortsatt stylusen som gjelder.

 

Android føler jeg tar det beste fra Windows Mobile og bringer det opptil en standard verdig i 2009 ;)

Windows Phone er etter hva jeg vet det nye ofisielle navnet .... :thumbup:

:thumbdown:

Windows Phone er navnet på en versjon som ikke er sluppet enda. Windows Mobile, Windows CE er navn på forskjellige eldre versjoner av samme OS.

Jeg var aldri plaget av at WM skulle være gammelt og utdatert, snarere tvert om. Jeg opplever platformen som velfungerende og så fleksibel at "hvem som helst kan gjore hva som helst", og derfor er den ikke utdatert!

 

Jeg har benyttet Windows-platfomen til stor tilfredstillse på mine berbare dingser lenge før vi drømte om å ha dingser som vi også kunne ringe med (les Windows CE og minst 10 år!)

 

Dette med nødvendigheten av stylus i Windows Phone kjenner jeg heller ikke igjen. Jeg synes ikke Hero/Android er så utrolig fantastisk når det gjelder å UI. Jeg synes at det er noe herk å måtte klemme på de harde HW-knappene hele tiden, og jeg mener at Hero kunne behøvd en stylus av og til (f.eks. i kalenderen), men det er ikke mulig med Heros skjermteknologi - desverre.

 

Det største problemet med Hero er lagging. Jeg har forsøkt alle triks på alverdens formum, men jeg sliter fremdeles med dette - noe som ikke plaget meg med Windows Phone ...

 

Til sist er jeg heller ikke imponert over følsomheten på skjermen. Jeg synnes slett ikke at den er så fantastisk mye bedre enne min gammeldagse HTC Touch fra våren 2007!

 

Nå-ja! Nå er det nok syting! Hero/Android er spennede, og som litt "tekno-nerd" - gleder jeg med til å knote med min Hero de neste par årene!

 

?

Jeg fatter ikke hvorfor du har en Hero i det hele tatt. Det er jo helt 110% tydelig at Windows ligger ditt hjerte nærmest og da forstår jeg ikke hvorfor du ikke har det. Det er hvertfall en ganske bisarr opplevelse å lese dine inntrykk sammenliknet med alle andre som kommer fra WM-verdenen (og min egen brukeropplevelse for den sakens skyld.)

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar
noen her som har fått sin fra elkjøp?

 

Håper noen kan bekrefte/avkrefte om det kun er 228mb RAM (og ikke 288) på de telefonen som selges av elkjøp/feilkjøp

Du kan leve i trygg forvissning om at Elkjøps telefon er nøyaktig den samme som alle andre som selges i Norge. Det har vært snakket om Norsk eller Engelsk osv, men alt som selges i Norge er svjv unbranded world wide english versjon. I hvertfall har ingen her kunnet rapportere om noe annet.

At det skulle være annen hardware bestykning på Elkjøps telefoner kan du hvertfall se helt bort fra.

Lenke til kommentar
:thumbdown:

Windows Phone er navnet på en versjon som ikke er sluppet enda. Windows Mobile, Windows CE er navn på forskjellige eldre versjoner av samme OS.

Det har du sikkert rett i :D !

 

?

Jeg fatter ikke hvorfor du har en Hero i det hele tatt. Det er jo helt 110% tydelig at Windows ligger ditt hjerte nærmest og da forstår jeg ikke hvorfor du ikke har det. Det er hvertfall en ganske bisarr opplevelse å lese dine inntrykk sammenliknet med alle andre som kommer fra WM-verdenen (og min egen brukeropplevelse for den sakens skyld.)

He-he, det er ikke alle ting du skal skjønne ser du! Men jeg kjøpte Hero fordi jeg ikke fanatiker, og er åpen for å teste nye ting. At "alle" andre som kommer fra Windows Mobile er helt overforelsket i Android/hero stemmer ikke med mine observasjoner. Jeg har lest 100-vis av innlegg på norske, svenske og amerikanske forum, og opplevelsen av Android/Hero er slettes ikke bare udelt positive.

 

Jeg er klar over at denne tråden heter: Hero - It just makes sense, men tråden er sortert under "Åpen diskusjon om mobil". Derfor synes jeg at meningsdiktaur "makes no sense" Forøvrig forbeholder jeg meg retten til å kjøpe hva jeg vil, og mene hva jeg vil. Den samme retten gir jeg også deg .... :yes:

Lenke til kommentar

har lest alle sidene i tråden her og lurer på en del ting angående den innebygde nettleseren (chrome?)

 

På min mobil (nokia m symbian s60) har jeg installert en nettleser som heter Skyfire som støtter flash. Jeg kan se flash innhold, men virker ikke som det er særlig mer enn det..

 

Feks hvis en prøver å bestille kinobilletter fra filmweb.no får jeg frem seteplanen, men går ikke å klikke for å velge plass. Mulig det kan være problemer med java og ikke flash, men hvordan funker sånt på nettleseren som følger med android (evt opera mini for android når den kommer)?

 

 

En annen ting er lyd og avspilling av media, så en her som skrev han ikke fikk lyd på videoer ifra youtube?. Funker det å spille av lyd hvis en går inn på sånne sider som platekompaniet.no eller amazon.com? eller feks nettradio fra websider? Hadde vært fett hvis slike ting fungerte :D

Lenke til kommentar
Noen som vet om lagerstatusen på nettsidene til Elkjøp er til å stole på? Ingen som har Hero inne???! Får nesten stikke oppom etter jobb - vil ha telefon i dag! :)

 

På min Nokia N95 har jeg en javasak som kjører NRK tekstTV. Vil denne også fungere på Hero?

 

Legg den ut, så kan jeg teste :D

 

Har den ikke som fil, men lastes ned gratis på denne måten:

 

Se NRK Tekst-TV side 440: NRK Tekst-TV - Last ned gratis ved å sende NRK TTV til 1986

 

Fungerer storartet på de fleste telefoner, bør vel gå til Android også?

Lenke til kommentar
Har den ikke som fil, men lastes ned gratis på denne måten:

 

Se NRK Tekst-TV side 440: NRK Tekst-TV - Last ned gratis ved å sende NRK TTV til 1986

 

Fungerer storartet på de fleste telefoner, bør vel gå til Android også?

Ser ikke til å funke rett ut av boksen, men lasta ned en java-app fra market som tar seg av javaapplikasjoner så installerte den seg iallefall. (eller, programmet konverterte pakken sånn at den skulle gå inn).

Installerte den, men den ser ut til å kræsje.. Mulig du får det til med litt mekking..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...