Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen liker det enkelt uten valg muligheter mens andre gjerne vil konfigurere til sitt ønske.

 

Kontakt listen sykroniseres enkelt med google og facebook kontakter med bilde og annen info som oppdateres automatisk når informasjonen forandres på internett.

 

Føler Hero er en mye mer personlig mobil.

Lenke til kommentar
Noen liker det enkelt uten valg muligheter mens andre gjerne vil konfigurere til sitt ønske.

 

Kontakt listen sykroniseres enkelt med google og facebook kontakter med bilde og annen info som oppdateres automatisk når informasjonen forandres på internett.

 

Føler Hero er en mye mer personlig mobil.

 

Har du telefonen? Er spent på hvordan denne Facebook integreringen fungerer i praksis..

Lenke til kommentar
Noen som har klart å få lastet ned Copilot til sin Hero?

 

Har ikke telefonen i hende riktig enda, men sjekk ut CoPilots sider.

 

 

Det har jeg prøvd, men finner ikke programmet på markedet hvor det skal ligge iflg Copilots sider.

 

En mulighet for at den ikke vises er vel at paid-apps på Android Market ikke vises i Norge.

Lenke til kommentar
Noen som har klart å få lastet ned Copilot til sin Hero?

 

Har ikke telefonen i hende riktig enda, men sjekk ut CoPilots sider.

 

 

Det har jeg prøvd, men finner ikke programmet på markedet hvor det skal ligge iflg Copilots sider.

 

En mulighet for at den ikke vises er vel at paid-apps på Android Market ikke vises i Norge.

 

Er det noen mulighet for å få det til?

Lenke til kommentar

Hei

 

Får desverre ikke min HTC Hero før i morgen, men har begynnt forbredelsene :)

 

Jeg har sett enkelte som har slitt med import av kontakter fra sin gamle mobil. På mine gamle telefoner har jeg brukt SyncML støttet til å ta backup av kalender og kontakter til http://www.mobical.net som støtter mange Nokia, SE, LG og Samsung telefoner. Jeg har ikke lagret telefonnumre på SIM kortet, bare i adresseboka på selve telefonen.

 

Etter å ha registert seg på mobical nettsiden kan man syncronisere den gamle telefonen med denne siden. (Utførlige anvisninger hos mobical.)

Deretter kan man exportere alle kontaktene fra mobical som en vCard fil.

 

Konverterte så fila til gmail sitt CSV format på denne nettsiden: http://labs.brotherli.ch/vcfconvert/

 

Deretter var det bare å importere kontaktene i gmail og de er klare til telefonen dukker opp i morgen...

Lenke til kommentar
Noen som har klart å få lastet ned Copilot til sin Hero?

 

Har ikke telefonen i hende riktig enda, men sjekk ut CoPilots sider.

 

 

Det har jeg prøvd, men finner ikke programmet på markedet hvor det skal ligge iflg Copilots sider.

 

En mulighet for at den ikke vises er vel at paid-apps på Android Market ikke vises i Norge.

 

Er det noen mulighet for å få det til?

 

Ja, tror det var denne eller "Den store Android tråden" det var linket til en guide over hvordan det gjøres.

Lenke til kommentar
Kjøpte en Hero på fredag jeg, og leverte den tilbake igjen på lørdag. Hadde iPhone 3G fra før, og hadde håpet at Android var en verdig konkurrent. Men nei, helt ny Hero var en nedgradering fra forrige generasjon iPhone.

 

- Laggy grensesnitt

- Dårligere tastatur

- Grusomt programvareutvalg

- Tidvis ulogisk grensesnitt

 

Alt i alt; close but no cigar.

 

Bare siterer litt fra mobilen.no sin test av Hero:

"HTC Hero fungerer i de aller fleste tilfeller veldig godt. Til tider er den imidlertid litt i tregeste laget. Den knuser den gamle iPhone 3G ned i støvlene, men den sliter med å holde følge med nye iPhone 3GS. Tastaturet er imidlertid minst like bra som på iPhone". "HTC har har helt klart blitt en betydelig aktør i mobilmarkedet. Fra å være fokusert på teknologi er de nå også fokusert på brukeropplevelsen. Til tider har de faktisk ting å lære bort til brukergrensesnittets mestere hos Apple, og det er et stort kompliment. HTC Sense må være noe av det beste og mest fornuftige jeg har sett i denne bransjen på lenge og det er bare å håpe at andre lærer av dette."

 

Så at det er en nedgradering fra forrige generasjon iPhone ser jeg på som meget usansynlig, men smaken er alltid som baken :)

Lenke til kommentar
Er det noen tidligere Iphone brukere som har denne telefonen? spes 3g iphone. Jeg vurderer å bytte til Hero selv, men er litt usiker, Iphonen funker fint den. Er bare gira på et litt mere åpent system, å jeg digger sense gui`n til htc. bare lurer på om det blir en downgrade hvis jeg velger denne telefonen.

 

Jeg gikk fra iPhone til Hero, og veldig fort tilbake igjen. Åpenheten er positiv, og det er kult at programmer får snakke sammen i større grad. Dessuten er Sense penere enn iPhone OS. Problemet er bare at den totale brukeropplevelsen er veldig mye dårligere.

Nå vil man jo lett kunne misstenke deg for å være en apple-fanboy når du

a: kun beskriver i stikkpordsform uten å forklare hva du baserer kritikken på

b: tydelig vis er til dels helt ute av sync med proffesjonelle journalister, til og med en som er en uttalt apple fanboy.

 

Så dersom du kunne uttdype litt hva du mener basert på noen objektive kriterier ville det være litt lettere for andre å gjøre seg et inntrykk.

Lenke til kommentar
Gjest Slette+897123
Er det riktig at det ikke er noen norsk ordliste på Hero?

 

Det er riktig. Et søk på "scandinavian" @ Market vil sammen med et norsk tastatur, også gi deg norsk ordliste.

På telefonen med norsk OS som kommer 10. aug er det sikkert norsk ordliste, right?

Lenke til kommentar
Er det riktig at det ikke er noen norsk ordliste på Hero?

 

Det er riktig. Et søk på "scandinavian" @ Market vil sammen med et norsk tastatur, også gi deg norsk ordliste.

På telefonen med norsk OS som kommer 10. aug er det sikkert norsk ordliste, right?

 

 

Norsk ordliste på min. Skriver med T9 uten problemer.

Lenke til kommentar
Er det riktig at det ikke er noen norsk ordliste på Hero?

 

Det er riktig. Et søk på "scandinavian" @ Market vil sammen med et norsk tastatur, også gi deg norsk ordliste.

På telefonen med norsk OS som kommer 10. aug er det sikkert norsk ordliste, right?

 

 

Norsk ordliste på min. Skriver med T9 uten problemer.

 

Var da norsk ordliste på min og (dog ikke norsk tastatur).

Lenke til kommentar

Hei

 

Får desverre ikke min HTC Hero før i morgen, men har begynnt forbredelsene :)

 

Jeg har sett enkelte som har slitt med import av kontakter fra sin gamle mobil. På mine gamle telefoner har jeg brukt SyncML støttet til å ta backup av kalender og kontakter til http://www.mobical.net som støtter mange Nokia, SE, LG og Samsung telefoner. Jeg har ikke lagret telefonnumre på SIM kortet, bare i adresseboka på selve telefonen.

 

Etter å ha registert seg på mobical nettsiden kan man syncronisere den gamle telefonen med denne siden. (Utførlige anvisninger hos mobical.)

Deretter kan man exportere alle kontaktene fra mobical som en vCard fil.

 

Konverterte så fila til gmail sitt CSV format på denne nettsiden: http://labs.brotherli.ch/vcfconvert/

 

Deretter var det bare å importere kontaktene i gmail og de er klare til telefonen dukker opp i morgen...

 

Bevarer denne måten å gjør det på måten kontaktene er oppstilt på, som f.eks. at en kontakt kan ha flere nummer?

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Nå vil man jo lett kunne misstenke deg for å være en apple-fanboy når du

a: kun beskriver i stikkpordsform uten å forklare hva du baserer kritikken på

b: tydelig vis er til dels helt ute av sync med proffesjonelle journalister, til og med en som er en uttalt apple fanboy.

 

Så dersom du kunne uttdype litt hva du mener basert på noen objektive kriterier ville det være litt lettere for andre å gjøre seg et inntrykk.

 

Jeg har forklart hva jeg baserer kritikken på, og det å være journalist er jo ikke akkurat noe grunnlag for tillit, så ser ikke hva som er galt med å si imot ham.

 

Det er ikke lett å komme med objektive kriterier når man vurderer den samlede brukeropplevelsen, det var derfor jeg forklarte med noen stikkord.

 

Det største problemet mitt er kanskje at man ikke kan stole på at berøringer blir skikkelig registrert, og dermed må man alltid følge skikkelig med på det man gjør sånn at man er sikker på at ønsket effekt oppnås. I tillegg er det ikke OK at det legges til proprietære kommentarer i notatfeltet for kontakter (for å knytte mot facebook). App storen er helt ubrukelig i forhold til Apple sin (hvis man ser bort fra Apples onde oppførsel iallfall), særlig når man bare får tilgang til gratisprogrammer. Mangel på ord med norske bokstaver i ordlisten er jo ganske håpløst. I tillegg er browseren (vesentlig) dårligere enn Safari, man har ikke støtte for multitouch (bortsett fra noen tilfeldige steder), tilbakeknappen er ubrukelig plassert, batteriet imponerte ikke, mange av programmene var av laber kvalitet (kamera f.eks). Jeg kunne fortsatt en stund.

 

Sier ikke at Hero er noen dårlig telefon, jeg hadde nok hatt den på en god 2. plass blant touchtelefonene, problemet er bare at iPhone er såpass mye bedre at valget om å gå tilbake ble lett.

Endret av skeib
Lenke til kommentar
Det største problemet mitt er kanskje at man ikke kan stole på at berøringer blir skikkelig registrert, og dermed må man alltid følge skikkelig med på det man gjør sånn at man er sikker på at ønsket effekt oppnås.

Gir ikke telefonen tilbake en liten vibrasjon når den registrerer trykk da?

Lenke til kommentar
Tlf skulle i dag vekke meg, men det kom ingen lyd fra alarmen. Kun vibrering.

Har sjekket litt rundt og prøvd, men finner ingen innstilling som tilsier at lyden skal mutes på alarm.

 

Noen som kan hjelpe meg? Funker alarmlyd for dere?

 

Noen som eventuelt kan bekrefte at dette virker? Kan ikke fatte hva jeg kan ha gjort for at den kun vil vibrere(vekkerklokke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...