Gå til innhold

Windows 7 E ikke lansert likevel?


Anbefalte innlegg

Det begynte vel med media player, nå nettleser - hva blir det neste?

Hvorfor skal det bli noe "neste"? Kan du vise at MS har brutt loven med noe annet?

 

Jeg skjønner at Opera er sutrete og vil ha sin elendige nettleser til flest mulig folk, men jeg ser ikke at MS har et ansvar for dette. Firefox har da klart å opparbeide seg en meget pen markedsandel uten at de har vært hverken bundlet eller noe annet med Windows.

Hva har dette med "sutring" å gjøre? De eneste jeg ser sutre er slike som deg, som lirer av dere floskler og klager over at lovbrudd blir etterforsket, og det uten å sette dere inn i hva saken handler om.

 

Firefox beviser at markedet er ødelagt:

 

"When the only real competition comes from a not for profit open source organization that depends on volunteers for almost half of its work product and nearly all of its marketing and distribution, while more than half a dozen other "traditional" browser vendors with better than I.E. products have had near-zero success encroaching on Microsoft I.E.'s dominance, there's a demonstrable tilt to the playing field. That tilt comes with the distribution channel - default status for the OS bundled Web browser."

 

 

 

Håkon Wium Lie er ikke fornøyd.

 

Han vil at IE skal bannlyses, og så skal opera installeres, med tvang fra EU. For da kan Opera ta betalt pr installasjon og bli superrik. For Opera hadde aldri gitt bort browseren sin gratis, det er bombesikker.\q\b

Hvor har du dette tullet fra? Det har aldri gått så bra for Opera som etter at den ble gratis. Og når sa Lie at IE skal bannlyses?

 

Med forsvarere som deg ser bare Microsoft dummere og dummere ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor mener han at det er bedre å få inkludert en utdatert og gammel nettleserversjon i stedet for at det automatisk lastes ned og installeres en oppdatert og sikrere utgave fra internett?
hvis nettleseren(e) er bundlet må de jo oppdateres for hver gang installerer dem.

Eh, folkens, hva med å tenke litt? Det følger med en utdatert og gammel nettleser DEN DAG I DAG. Hvorfor er det verre at denne utdaterte nettleseren er Firefox eller Chrome, og ikke IE? Alle sammen oppdateres jo automatisk uansett.

 

 

 

Men jeg mener det blir feil at MS skal "tilby" andres produkter gjennom en meny.

Nei, det er helt riktig. Microsoft brøt loven. Nå må de ta konsekvensene av det.

 

Og hva kreves det for å komme opp på en slik meny. Hvor stor på nettleseren være, må jeg betale MS for å komme inn i varmen? Det kan ikke være strøelsen på firmaet som lager nettleseren, da hadde ikke Opera vært der, ei heller utbredelsen.

Feil. Opera er den tredje største nettleseren i Europa. Den er faktisk større enn Chrome og Safari til sammen.

 

 

 

Siden Microsoft har utviklet et operativsystem, så mener jeg personlig at de burde få bestemme hvilken nettleser som skal få være integrert i operativsystemet ved første oppstart, eller ei. Dette er bare latterlig av EU.

Nei, det som er latterlig er at folk uttaler seg uten å sette seg det aller minste inn i saken først.

 

 

 

Opera: Apple, Ubuntu Should Include Browser Ballot Screen Too

 

Opera vil tydeligvis ha dette valget på OSX og Ubuntu også, lykke til! Her er han ute å sykler!

Det er nok du som er ute og sykler. Han sa aldri noe om at han ville ha det på OS X og Ubuntu. Tvert imot påpekte han at ingen av disse var monopolister. Han sa bare at det KAN VÆRE EN GOD IDE at de gjør det.

 

Merkelig hvordan enkelte leter med lys og lykt for å diskreditere Opera istedenfor å se på fakta.

Lenke til kommentar
Alle er ikke i mot Opera det er bare det at nok må være nok. Nå er det på tide at Opera holder tett og er fornøyd. De er bare nå med på å ødelegge debatten og irritere MS. Litt synd at når MS endelig åpner litt opp sabler Opera de ned. Tipper at MS ikke blir mindre fiendtlig av det. Dette forslaget er langt mer en Opera kan forlange. Opera oppfører seg litt som en drittunge i denne saken.

Så politiet skal bare holde dette og si seg fornøyd når bankraneren selv foreslår straffen sin? Det er altså den som har brutt loven som selv skal bestemme hva konsekvensene skal være? De som oppfører seg som drittunger er jo de som ikke engang gidder å sette seg inn i saken før de uttaler seg.

 

Man bør vel kunne forvente et minimum av refleksjon fra folk som deltar i en debatt?

 

Hvem bryr seg forresten om MS blir irritert eller ikke? Det er EU som bestemmer.

 

Ellers svarte du ikke egentlig på dette:

Hvorfor er alle imot Opera egentlig. Vet de ikke at Mozilla også er imot MS? Google også.

 

http://my.opera.com/haavard/blog/mozilla-microsoft-antitrust

 

Og det ble ikke så stor ståhei da Google klaget inn Microsoft Vista Desktop search.

http://arstechnica.com/tech-policy/news/20...ktop-search.ars

Lenke til kommentar

det er noen som har litt , men ikke mye peiling på pcer som selv kjøper pcer på butikker som normalt ikke selger pcer. andre tyr til elektronikke butikker som Elkjøp, elektro , Telenor el l. mens atter andre kjøper pcen sin på en ren data butikker elle nett butikk.

 

hvis alle disse må ta valget mellom nettleserne ved første oppstart så er de noen som blir usikker på valget.

for disse som sannsynligvis bare er sikker på IE vil jo selvsagt også velg denne.

for dem vil det på dette punktet vil dette valget være lite hensiktsmessig, men må jo ta hensyn til flertallet .

 

siden nå mange forbinder den blå e-en med Internett , så kan man si at den E-en er mer an bare IE.

da bør den endres på en eller annen måte.

men samtidig så er det jo logoen til IE. å endre en logo er som å endre et varemerke. det har både negative og positive sider .

 

spørsmålet er hvordan den bør se ut.

skal de bare endre fargen ? da er rød kanskje den beste da de fleste andre nettleser har rød farge i logoen .

logoen kunne inkludere versjonsnummeret . da tror jeg at den ikke får det "bare Internett preget " lengre samtidig så kjenner folk den litt igjen .

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

 

Så politiet skal bare holde dette og si seg fornøyd når bankraneren selv foreslår straffen sin?

Når ble Opera politiet? Du sammenligner Opera med politiet og beskylder oss andre for ikke å sette oss inn i saken. I denne saken er EU både politi og domstol. Opera kan i beste fall være en krenket part. Det er nemlig slik at det er domstolen som setter straffen (innenfor det lovgivende makt har satt som grenser) ikke de som har blitt utsatt for noe ulovlig.

 

Man bør vel kunne forvente et minimum av refleksjon fra folk som deltar i en debatt?

Så det å sammenligne Opera med politiet mener du kommer etter gode refleksjoner?

 

Problemet er at dette er en ekstremt komplisert sak. Det er ikke slik at det står i loven at ved overtredelse og missbruk av dominerende markedsmakt på nettleser markedet skal vedkommende dømmes til å lage et operativsystem med støtte for andre nettlesere etter følgende spesifikasjoner: ...

 

Denne saken er ikke så enkel som et bankran hvor loven er ganske klar og konkret. Hadde saken vært så enkel hadde den vært avgjort for lenge siden. I missbruk av dominerende markedsmakt vil det alltid være skjønn som avgjør om loven er brutt. Siden det heller ikke finnes noe som direkte kan sammenlignes blir det vanskeligere å sette straffeutmålingen og tiltakene som kreves for at loven ikke brytes i fremtiden.

 

Mitt poeng er at Opera burde bare holde tett nå og la EU komme til sin konklusjon. Det er tross alt ikke de som er utsatt for en straffbar handling som skal bestemme straffeutmålingen.

 

Hvem bryr seg forresten om MS blir irritert eller ikke? Det er EU som bestemmer.

Det er riktig at EU bestemmer men det er ikke vanskelig for MS å trenere denne saken. Det har de allerede gjort i mange år. Så da var mitt poeng at et irritert MS vil trenere saken enda mer frykter jeg.

 

Ellers svarte du ikke på dette: Hvorfor er alle imot Opera egentlig. Vet de ikke at Mozilla også er imot MS? Google også.

Her var svaret: Alle konkurrenter er i mot MS.

 

Jeg tror personlig ikke at forbrukeren blir noen vinner i denne saken. For de av oss som er opptatt av hvilken nettleser vi bruker så har vi ofte installert flere. Selv bruker jeg Opera, Firefox og IE daglig. (Har brukt Chrome og Safari også men ikke nok til å si noe for eller i mot) Alt etter hvilken funksjonalitet jeg trenger. Et produkt som er best til alt har jeg ingen tro på.

 

Nå husker jeg ikke om andre har nevnt det men hva med web sider som bare støttes av IE. Dessverre finnes det mange av de der ute. Det er i så fall greit at bruker får beskjed om dette. Fordelen med IE's dominans har vært at så godt som alle websider har støtte IE noe som har gjort at de med mindre datakunnskaper har fått sett og brukt så godt som alle websider. 

 

Nettleser støtte er det vanskelig for EU å gjøre noe med. Det er det tross alt bedriftene som lager web sidene som har ansvaret for. Jeg håper og tror at dette er et problem som blir mindre og mindre etter som tiden går men i dag er det fortsatt et merkbart problem. Det vil ta tid før dette problemet forsvinner.

 

Alle er ikke i mot Opera det er bare det at nok må være nok. Nå er det på tide at Opera holder tett og er fornøyd. De er bare nå med på å ødelegge debatten og irritere MS. Litt synd at når MS endelig åpner litt opp sabler Opera de ned. Tipper at MS ikke blir mindre fiendtlig av det. Dette forslaget er langt mer en Opera kan forlange. Opera oppfører seg litt som en drittunge i denne saken.

Så politiet skal bare holde dette og si seg fornøyd når bankraneren selv foreslår straffen sin? Det er altså den som har brutt loven som selv skal bestemme hva konsekvensene skal være? De som oppfører seg som drittunger er jo de som ikke engang gidder å sette seg inn i saken før de uttaler seg.

 

Man bør vel kunne forvente et minimum av refleksjon fra folk som deltar i en debatt?

 

Hvem bryr seg forresten om MS blir irritert eller ikke? Det er EU som bestemmer.

 

Ellers svarte du ikke egentlig på dette:

Hvorfor er alle imot Opera egentlig. Vet de ikke at Mozilla også er imot MS? Google også.

 

http://my.opera.com/haavard/blog/mozilla-microsoft-antitrust

 

Og det ble ikke så stor ståhei da Google klaget inn Microsoft Vista Desktop search.

http://arstechnica.com/tech-policy/news/20...ktop-search.ars

Endret av sveinhelge
Lenke til kommentar
Jeg tror personlig ikke at forbrukeren blir noen vinner i denne saken. For de av oss som er opptatt av hvilken nettleser vi bruker så har vi ofte installert flere. Selv bruker jeg Opera, Firefox og IE daglig. (Har brukt Chrome og Safari også men ikke nok til å si noe for eller i mot) Alt etter hvilken funksjonalitet jeg trenger. Et produkt som er best til alt har jeg ingen tro på.

 

Nå husker jeg ikke om andre har nevnt det men hva med web sider som bare støttes av IE. Dessverre finnes det mange av de der ute. Det er i så fall greit at bruker får beskjed om dette. Fordelen med IE's dominans har vært at så godt som alle websider har støtte IE noe som har gjort at de med mindre datakunnskaper har fått sett og brukt så godt som alle websider. 

 

Nettleser støtte er det vanskelig for EU å gjøre noe med. Det er det tross alt bedriftene som lager web sidene som har ansvaret for. Jeg håper og tror at dette er et problem som blir mindre og mindre etter som tiden går men i dag er det fortsatt et merkbart problem. Det vil ta tid før dette problemet forsvinner.

Jeg tror du ser for kortsiktig på dette. I første omgang vil det kanskje skape litt trøbbel for den jevne forbruker ( dog ikke så mye som enkelte her vil ha det til ), men når flere nettlesere har tilnærmet lik markedsandel, vil "alle" nettsider bli tilpasset webstandarder og ikke IE, altså vil sider som kun virker i IE dø ut eller tilpasse seg . Situasjonen vil altså bli mye bedre over tid.

 

Jeg synes med andre ord overhodet ikke det har vært noen fordel at IE har dominert nettlesermarkedet. Det har jo ført til at man "må" ha IE og dermed Windows for å komme seg på web'en. Er det en ideell løsning at et selskap skal få styre utviklingen av WWW?

 

Hva om TV-sendinger bare kunne vises riktig på Sony-TV'er? Sony kunne etterhvert fått total kontroll på TV-markedet. Da kunne de innføre spesielle tilkoblingsgrensesnitt som gjorde at deres TV'er kun fungerte med Sony DVD/Blu-Ray-spillere, Surround-anlegg osv. Hvor mye hadde en 40" LCD kostet da?

Endret av Trc
Lenke til kommentar
Så politiet skal bare holde dette og si seg fornøyd når bankraneren selv foreslår straffen sin?

Nå er det vel strengt talt akkurat det som skjer her. EU sier til Microsoft; "Dere bryter loven. Fiks det!".

Så kommer Microsoft etter å ha gjort et par raske grep. "Ikke godt nok!" ville vel EU sagt når de hadde klart å bestemme seg.

Men før de får bestemt seg kommer Microsoft på banen igjen med ytterligere forandringer og denne gangen vil den ha en tilbakevirkende kraft og også gjelde XP og Vista. "Ikke godt nok!" er vel det som vil bli sagt om ikke Microsoft kommer med nok et forslag, i og med at det var snakk om at IE var installert på dette seneste forslaget.

 

Saken tar mye lenger tid enn strengt talt nødvendig. Microsoft har brutt loven og EU skulle bare sagt "Dere har brutt loven og dette må dere gjøre som straff. Sånn skal det være, basta bom!" også hadde hele saken vært over før den i det hele tatt hadde begynt og vi hadde sluppet å irritere oss over tåplige kommentarer fra begge leire.

 

Personlig har jeg absolutt ikke noe imot en valgskjerm første gang du starter opp pcen om hvilken nettleser som lastes ned og installeres.

Men for at det skulle vært likt for alle, også gutteroms-utviklerene og ikke bare Opera, Firefox, Chrome og IE, så er nok et operativsystem helt uten en nettleser det beste alternativet.

Men jeg tipper på at det som vil gjøre EU fornøyde er om du blander begge forslagene til Microsoft. Altså et OS uten nettleser, men med en valgmeny ved oppstart.

 

 

At folk forbinder en blå E, en rød O eller hva det nå måtte være med internett, er bare noe nettleserutviklere må leve med. Det finnes ingen EU regler mot uvitenhet og manglende vilje til å lære noe nytt.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Tror nok du missforstod meg her. Jeg burde ha skrevet fordel med gåseøyne når jeg nevnte at det har vært en fordel for forbruker at IE har vært dominerende. Mitt poeng her var bare at for veldig mange forbrukere er mange valg bare et problem. Hvis du ikke vet hva en nettleser er hjelper det lite at du kan installere mange andre. For noen er forandring noe de ikke ønsker. De har kjøpt en PC og trykket på den blå e'en og så kom de på Internett. Det er alt de har trengt å vite og vet. I så henseende har det vært en "fordel" for forbruker. Ta spill konsoller. I har vi Xbox, Xbox 360, Nintedo DS, PlayStation II og III og Wee for å nevne noen. For bestemor i gata har dette bare blitt ett problem for hun vet ikke forskjellen og har ikke en ringeste anelse om hva barnebarnet har. For henne hadde det vært bedre med få valg. Altså var mitt poeng at for mange forbrukere er ikke hundre valg om tilpassinger nødvendigvis noen fordel.

 

For oss som er her inne er alle valg og tilpassinger velkomne.

 

Jeg tror personlig ikke at forbrukeren blir noen vinner i denne saken. For de av oss som er opptatt av hvilken nettleser vi bruker så har vi ofte installert flere. Selv bruker jeg Opera, Firefox og IE daglig. (Har brukt Chrome og Safari også men ikke nok til å si noe for eller i mot) Alt etter hvilken funksjonalitet jeg trenger. Et produkt som er best til alt har jeg ingen tro på.

 

Nå husker jeg ikke om andre har nevnt det men hva med web sider som bare støttes av IE. Dessverre finnes det mange av de der ute. Det er i så fall greit at bruker får beskjed om dette. Fordelen med IE's dominans har vært at så godt som alle websider har støtte IE noe som har gjort at de med mindre datakunnskaper har fått sett og brukt så godt som alle websider. 

 

Nettleser støtte er det vanskelig for EU å gjøre noe med. Det er det tross alt bedriftene som lager web sidene som har ansvaret for. Jeg håper og tror at dette er et problem som blir mindre og mindre etter som tiden går men i dag er det fortsatt et merkbart problem. Det vil ta tid før dette problemet forsvinner.

Jeg tror du ser for kortsiktig på dette. I første omgang vil det kanskje skape litt trøbbel for den jevne forbruker ( dog ikke så mye som enkelte her vil ha det til ), men når flere nettlesere har tilnærmet lik markedsandel, vil "alle" nettsider bli tilpasset webstandarder og ikke IE, altså vil sider som kun virker i IE dø ut eller tilpasse seg . Situasjonen vil altså bli mye bedre over tid.

 

Jeg synes med andre ord overhodet ikke det har vært noen fordel at IE har dominert nettlesermarkedet. Det har jo ført til at man "må" ha IE og dermed Windows for å komme seg på web'en. Er det en ideell løsning at et selskap skal få styre utviklingen av WWW?

 

Hva om TV-sendinger bare kunne vises riktig på Sony-TV'er? Sony kunne etterhvert fått total kontroll på TV-markedet. Da kunne de innføre spesielle tilkoblingsgrensesnitt som gjorde at deres TV'er kun fungerte med Sony DVD/Blu-Ray-spillere, Surround-anlegg osv. Hvor mye hadde en 40" LCD kostet da?

Lenke til kommentar
Tror nok du missforstod meg her. Jeg burde ha skrevet fordel med gåseøyne når jeg nevnte at det har vært en fordel for forbruker at IE har vært dominerende. Mitt poeng her var bare at for veldig mange forbrukere er mange valg bare et problem. Hvis du ikke vet hva en nettleser er hjelper det lite at du kan installere mange andre. For noen er forandring noe de ikke ønsker. De har kjøpt en PC og trykket på den blå e'en og så kom de på Internett. Det er alt de har trengt å vite og vet. I så henseende har det vært en "fordel" for forbruker. Ta spill konsoller. I har vi Xbox, Xbox 360, Nintedo DS, PlayStation II og III og Wee for å nevne noen. For bestemor i gata har dette bare blitt ett problem for hun vet ikke forskjellen og har ikke en ringeste anelse om hva barnebarnet har. For henne hadde det vært bedre med få valg. Altså var mitt poeng at for mange forbrukere er ikke hundre valg om tilpassinger nødvendigvis noen fordel.

 

For oss som er her inne er alle valg og tilpassinger velkomne.

Jeg ser poenget ditt, men i saker som denne, tror jeg det er viktig å hjelpe de som ikke vet "sitt eget beste". Sammenligningen mellom spillkonsoller og nettlesere blir ikke helt gyldig, da alle disse krever spill som er laget spesielt for den enkelte konsoll. Hvis alle konsollene hadde kunnet spille alle spillene, så hadde det ikke vært så nøye for bestemor i gata hvilken hun kjøpte. Liksom hvis alle nettsider virker i alle nettlesere, så har det ikke noe å si om man bruker den blå e'en eller den røde O'en.

 

Jeg tror som deg at mange sikkert ikke vil ha lyst til å ta valget, men jeg mener likevel det i det lange løp vil være til deres eget beste å "tvinge" dem. Uansett har man sannsynligvis allerede tatt noen valg når man har endt opp med den PC'en man har ( Hvor stor? Hvor dyr? Hvilken farge? RAM, hva er det? Hvor mye må jeg ha, sa du? ), så da er det vel ikke så mye ekstra bry å klikke på den søte reven eller kompasset før man kan surfe på strikking.no :)

Lenke til kommentar

Det er mye snakk om brukerkompetanse i forhold til denne nye løsningen. Slik jeg forstår det gjelder det kun retail-versjonene av Windows. Hvis du er i stand til å installere et OS selv er du jaggu meg kvalifisert til å ta stilling til hvilken nettleser du vil bruke når menyen dukker opp. For individer som velger å kjøpe pc fra Elkjøp er det ikke noe problem. OEM-leverandøren har gjort valget for deg.

Lenke til kommentar
Det er mye snakk om brukerkompetanse i forhold til denne nye løsningen. Slik jeg forstår det gjelder det kun retail-versjonene av Windows. Hvis du er i stand til å installere et OS selv er du jaggu meg kvalifisert til å ta stilling til hvilken nettleser du vil bruke når menyen dukker opp. For individer som velger å kjøpe pc fra Elkjøp er det ikke noe problem. OEM-leverandøren har gjort valget for deg.

Hva jeg gjorde regning med så skulle dette gjelde alle utgaver da det ikke er mer spesifisert.

Lenke til kommentar
det er noen som har litt , men ikke mye peiling på pcer som selv kjøper pcer på butikker som normalt ikke selger pcer. andre tyr til elektronikke butikker som Elkjøp, elektro , Telenor el l. mens atter andre kjøper pcen sin på en ren data butikker elle nett butikk.

Det er irrelevant.

 

hvis alle disse må ta valget mellom nettleserne ved første oppstart så er de noen som blir usikker på valget.

Det er ikke et problem.

Lenke til kommentar
 
Så politiet skal bare holde dette og si seg fornøyd når bankraneren selv foreslår straffen sin?

Når ble Opera politiet?

De er ikke det, men poenget er at du tydeligvis forkfekter prnsippet om at en lovbryter skal kunne diktere sin egen straff.

 

Problemet er at dette er en ekstremt komplisert sak. Det er ikke slik at det står i loven at ved overtredelse og missbruk av dominerende markedsmakt på nettleser markedet skal vedkommende dømmes til å lage et operativsystem med støtte for andre nettlesere etter følgende spesifikasjoner: ...

Det er ikke egentlig en veldig komplisert sak. Det er tydelig at Microsoft har brutt loven og gjort skade på markedet.

 

Mitt poeng er at Opera burde bare holde tett nå og la EU komme til sin konklusjon.

Det er det ingen grunn til. Når journalister kontakter Opera må de selvsagt svare på det de blir spurt om. Noe annet ville være direkte tåpelig.

 

Det er riktig at EU bestemmer men det er ikke vanskelig for MS å trenere denne saken. Det har de allerede gjort i mange år.

Denne saken ble rapportert første gang i slutten av 2007. Siden den gang har man jobbet med saken, og endelig dom har ikke falt. Microsoft har sikkert prøvd, men det hjelper lite når saken fortsatt pågår.

 

Her var svaret: Alle konkurrenter er i mot MS.

Det er ikke et svar. Det forklarer ikke hvorfor enkelte syter over Opera, når faktum er at det er flere parter som er innblandet i saken.

 

Jeg tror personlig ikke at forbrukeren blir noen vinner i denne saken.

Det er nettopp det de gjør, da de vil få et reelt valg.

 

Fordelen med IE's dominans har vært at så godt som alle websider har støtte IE noe som har gjort at de med mindre datakunnskaper har fått sett og brukt så godt som alle websider.

Hadde ikke IE hatt dominans hadde alle disse sidene fungert bedre i alle nettlesere.

Lenke til kommentar
Problemet er at dette er en ekstremt komplisert sak. Det er ikke slik at det står i loven at ved overtredelse og missbruk av dominerende markedsmakt på nettleser markedet skal vedkommende dømmes til å lage et operativsystem med støtte for andre nettlesere etter følgende spesifikasjoner: ...

Det er ikke egentlig en veldig komplisert sak. Det er tydelig at Microsoft har brutt loven og gjort skade på markedet.

Straffen er vel vanskeligere å bestemme enn skyldspørsmålet

 

Jeg tror personlig ikke at forbrukeren blir noen vinner i denne saken.

Det er nettopp det de gjør, da de vil få et reelt valg.

Forbrukerne har alltid hatt et reelt valg .

Endret av S_J
Lenke til kommentar
QUOTE(elg-elg123 @ 28/07-2009 : 20:06) *

det er noen som har litt , men ikke mye peiling på pcer som selv kjøper pcer på butikker som normalt ikke selger pcer. andre tyr til elektronikke butikker som Elkjøp, elektro , Telenor el l. mens atter andre kjøper pcen sin på en ren data butikker elle nett butikk.

 

Det er irrelevant.

 

hvorfor det . Det er jo disse som står fast når de blir presentert for dette valget .

 

man har hatt et valg ja , men ikke i begynnelsen da IE var standard lesser og man manglet skikkelig nettforbindelse ( i den tiden da de fleste leste enkle nettsider og det kunne ta timer å laste ned programmer samtidig som Internett var dyrt ) .

 

spørsmålet er hvor mange av befolkningen som vet om andre nettlesere.

det er nokk mange , men ikke mang nokk.

Lenke til kommentar
hvorfor det . Det er jo disse som står fast når de blir presentert for dette valget .

Slik jeg tolker det vil dette gjelde alle utgaver av Windows det fortsatt er oppdateringer for, og være standard i W7 og senere utgaver av Windows.

 

The register:

 

"Users will be able to pick one of five most popular browsers via a proposed Ballot Screen, which will be available for download to Windows Vista and Windows XP via software update, according to Microsoft.

 

Microsoft also plans to ship the screen with future releases of Windows. "

 

Må alikevel si at jeg ikke er helt sikkert på hva denne tilpassingen vil innebære, synes det er veldig forskjellig tolket på diverse IT-sider.

Lenke til kommentar
EU skal i utgangspunktet være positiv til forslaget, men har fortsatt ikke kommet med et endelig svar.

Hva venter de på nå? Var jo Ballot-screen kommisjonen ønsket seg, nå får de den, men greier liksom ikke si OK

 

Er det det at MS overrasket og plutselig ga etter, som får kommisjonen til å bli mistenksomme? :p Eller har kommisjonen kanskje til og med begynt å tvile på fortreffeligheten av sitt eget forslag? :ph34r:

 

Spennende er det i allefall :D

 

Skal tidsplan = oktober holdes, finnes det vel en smertefull deadline som begynner å nærme seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...