Gå til innhold

Hvor dyr er kinoen din?


€uropa

Anbefalte innlegg

Prisene er ganske stive på Bergen Kino (100 kr for HP, ellers 95, eller 85 hvis du går tidlig på dagen, tror jeg).

Syns egentlig det er alt for dyrt, men jeg klarer ikke å boikotte det å se på kino heller. Kan gjerne se en film på kino flere ganger, hvis den er god nok. Setene på spesielt Magnus Barfot er gode, og lyden og bildet på kino er jo så perfekt at alt annet blekner i forhold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Normalt har jeg vel betalt 90 kroner per billett, men har vært borti 100 kroner på en og annen premiere. Dette er på kino 1 i Sandvika.

 

Kino er dyrt ja. Prisene i kiosken ligger vel på samme nivå som alle andre kiosker, men det løser du lett ved å kjøpe drikken på en matvarebutikk på forhånd.

Jeg blir alltid stoppet av dama ved trappoppgangen hvis jeg har kjøpt godteri fra andre steder enn kiosken.

Lenke til kommentar
Prisene er ganske stive på Bergen Kino (100 kr for HP, ellers 95, eller 85 hvis du går tidlig på dagen, tror jeg).

Syns egentlig det er alt for dyrt, men jeg klarer ikke å boikotte det å se på kino heller. Kan gjerne se en film på kino flere ganger, hvis den er god nok. Setene på spesielt Magnus Barfot er gode, og lyden og bildet på kino er jo så perfekt at alt annet blekner i forhold.

 

Det er dyrt ja, og jeg synes godt det kunne vært billigere (bor i Bergen jeg også). Det er jo steder der det er dyrere enn her som andre har nevnt, men det blir kanskje ikke så ekstremt dyrt hvis du virkelig har lyst til å se filmen.

Lenke til kommentar
Jeg skal innrømme at det til tider kan bli litt overkill med reklame, spesielt hvis det går over ti minutter, men blir ikke det litt det samme som å gå på en restaurant, hvor man vil måtte vente en stund på maten?

 

Hvis kelneren hadde hengt gjøglende over deg med store reklameskilt, så ja, da hadde det vært det samme.

Lenke til kommentar
105kr for de fleste filmer jeg har sett i det siste.

 

Det som irriterer meg med kino:

 

4. Folk som bruker mobilen i salen.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13233 :p

 

I Tønsberg ligger det på stort sett 100 kr.

90kr ved brygga + 5kr hvis man bestiller på nett. Kinoen borte ved Kilen er det ikke stort igjen av.

 

Jeg synes 90kr er mye hvis man i tillegg skal se 15 min med reklame før filmen starter. Som om ikke det er nok skal kiosken ta seg godt betalt for snacks. Og med tanke på at kinoen også skal passe for ungdom uten all verdens inntekt, så synes jeg det er noe dyrt.

Lenke til kommentar

Har ikke vært på den lokale kinoen på så lenge jeg kan huske. Mener jeg så en film der for tre år siden, og da lå billettene på rundt 95 kroner. Synes det er drøye priser for både selve billettene og kiosken som finnes i kinolokalene. Later til å være generelt sett en dyr affære å gå på kino over hele landet. Nasjonal boikott, anyone?

Lenke til kommentar
Normalt har jeg vel betalt 90 kroner per billett, men har vært borti 100 kroner på en og annen premiere. Dette er på kino 1 i Sandvika.

 

Kino er dyrt ja. Prisene i kiosken ligger vel på samme nivå som alle andre kiosker, men det løser du lett ved å kjøpe drikken på en matvarebutikk på forhånd.

Jeg blir alltid stoppet av dama ved trappoppgangen hvis jeg har kjøpt godteri fra andre steder enn kiosken.

 

Haha, det er såpass ja. Aldri vært borti det selv, og tror ikke jeg hadde godtatt det om hun skulle tatt fra meg drikken som jeg kjøpte for 1/3 av prisen de selger det for.

Lenke til kommentar

^

Sykt om kinoen har lov til det. Jeg kjøper svært sjeldent noe annet enn popcorn, men hvis jeg skal ha smågodt kjøper jeg alltid det i en daglivarebutikk. Kinoen burde ikke ha lov til det, de har jo ikke akkurat "alle rettigheter" som de heter i resturangbransjen på kinoen? Her i Bergen har jeg ihvertfall aldri fått noen problemer, ingen av vennene mine heller, selv om ting er fult synlig.

Lenke til kommentar
Akkurat det med reklamen ser eg ikke helt det store problemet med, men harde seter og publikum som gir blaffen i alle andre er en uting. Enig i den. Men lyden er for meg halve opplevelsen og du skal punge ut ganske mye for å matche den. Men siden du ikke går på kino allikevel er vel ikke kinoprisen noe problem? :p

 

Jeg ville gått på kino oftere hvis prisen hadde vært mer overkommelig.

 

Snacks til 200 kr er strengt tatt ikke nødvendig, med mindre du går på kino for å bli mett.

 

Jeg skal innrømme at det til tider kan bli litt overkill med reklame, spesielt hvis det går over ti minutter, men blir ikke det litt det samme som å gå på en restaurant, hvor man vil måtte vente en stund på maten?

 

Å starte å snurre en film er ikke det samme som å forberede mat og bør heller ikke ta så lang tid. Hvis det står på kinobilletten at filmen starter klokka 18.15 forventer jeg at filmen starter klokka 18.15.

 

Jeg blir alltid stoppet av dama ved trappoppgangen hvis jeg har kjøpt godteri fra andre steder enn kiosken.

hæ!? har de lo v til dette? :dontgetit:

 

det er uansett ikke værre enn å ta det i en pose eller en sekk :)

 

Hvis du har med godteri i en handlepose ser de at den er fra Rema 1000. Skulle jeg tatt med meg ryggsekken min på kino? De forbød alt godteri som ikke var fra kiosken deres her også før, men de fikk så mye kritikk at det ble slutt på det. Men kioskprisene er fortsatt et problem hvis du skal på kino på en søndag.

 

Har ikke vært på den lokale kinoen på så lenge jeg kan huske. Mener jeg så en film der for tre år siden, og da lå billettene på rundt 95 kroner. Synes det er drøye priser for både selve billettene og kiosken som finnes i kinolokalene. Later til å være generelt sett en dyr affære å gå på kino over hele landet. Nasjonal boikott, anyone?

 

Jeg er med.

Lenke til kommentar
snacks til 200 kr:

-3 redbull

-en brus

-en lion.

-en medium popcorn

-en tygis på tube.

 

filmen varte i nesten 3 timer.

 

Abnormt forbruk av drikke på en 3 timer lang film synes jeg - du kan ikke faktorere inn snackskostnader ettersom det er helt valgfritt om man kjøper eller ei. 3 redbull? Må være en rimelig uintressant film :p

Lenke til kommentar
snacks til 200 kr:

-3 redbull

-en brus

-en lion.

-en medium popcorn

-en tygis på tube.

 

filmen varte i nesten 3 timer.

 

Abnormt forbruk av drikke på en 3 timer lang film synes jeg - du kan ikke faktorere inn snackskostnader ettersom det er helt valgfritt om man kjøper eller ei. 3 redbull? Må være en rimelig uintressant film :p

Eller en person med veldig høyt sukkerforbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...