Gå til innhold

Hva er mest behagelig? - Bilkjøring


Anbefalte innlegg

Ettersom mange av oss har "gleden" av å sitte i bilkø hele dagen, stresse oss fra sted til sted, eller bare suse rundt i gatene, har jeg lyst til å høre hvordan dere koser dere bak rattet. :D

 

 

 

Min glede over alt i denne kjøreverden:

 

- Alle vinduer nede

- Musikk på full guffe

- Solbriller på nesen :cool:

- Venstre hånd ut av vinduet

- ... høyre på rattet

- Varmeanlegget på glovarmt (ekstra deilig når det er iskaldt ute og det blåser gjennomtrekk :new_woot: )

- Iskald Farris i hanskerommet.

 

Det er luksus det. PS: setevarme må være tidenes dårligste oppfinnelse, det er bare fryktelig. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh, det er så masse. Men det beste må være:

 

- Sol og varme (ikke for varmt)

- Framvinduene nede

- Full bensintank

- Venstre hånd på dørkanten (Der vinduet går ned) og høyrehanda på rattet/girkula

- God musikk på et behagelig nivå

- Venninne i passasjersetet

- En bytur med middels trafikk og masse (bra) jenter ute i byen (PS: kan være farlig om man fokuserer for mye på de)

 

Da kan man trygt si at det er koslig å ha bil :D

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt fascinasjonen av å kjøre med vinduene åpne. Har man de igjen og har AC så er det jo mye bedre å holde vinduene igjen. Støvfritt, valgfri temperatur, og ikke påvirker det forbruket negativt, noe det å ha vindene ned uten at man strengt talt behøver det gjør.

 

Innvendig vask er stress. Støv kommer overalt om man har opp vinduene.

 

---

 

Liker egentlig å være alene på veien på natten også. Skru av alt av unødvendig lys i kupeen, ha bare et anonymt speedometer i kanten av frontruta og nyte natten med rolig kjøring.

 

Kansje ser jeg en rev, et rådyr, ja kansje tilogmed en elg. Terrenget blir annerledes når man bare har medbrakt belysning, man ser ting man aldri legger merke til ellers.

Lenke til kommentar

Som eier av bil uten AC setter jeg enorm pris på temperaturer mellom 10 og 16 grader for deilig kjørekomfort. Sol er også noe herk, vekk med den - helst lett regn som er akkurat nok arbeid for tregeste intervall på vindusviskerne. Utover det liker jeg egentlig best å kjøre om jeg skal skikkelig langt, såpass langt at målet er flere timer vekke, og med en kopp gratis kaffe fra Shell/7-Eleven i høyrehånden.

Lenke til kommentar

Hmm, en god biltur ville være noe lignende dette.

 

- God belysning via fjernlys og evnt ekstralys.

- Mørkt

- Tørr asfalt

- Vei ute i skogen eller lignende med fin asfalt

- Stemningsfull musikk på behagelig volum

- Kjæresten i passasjersetet

- Full tank, passe varmt i bilen.

 

 

Det hadde gjort seg ^^

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar

- sent på nattan (null trafikk)

- tørt og kjølig

- god bil

- asfalt vei

- linkin park - meteora albumet på stereoen, høyt, men lavt nok til at man hører motoren.

 

 

eller

 

samma greia, men iskaldt og 1-5cm med nylagt snø

 

Ingenting er bedre enn å kjøre alene i bilen, når ingen er på veien, og bare kjøre fort eller sakte med skrensing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...