Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk meg en ny E-M10 i dag, har oppdatert firmware og satt det opp slik jeg ønsker å ha det.

Ser bra ut så langt, tok noen bilder på ISO 6400 og det ser ut til at det er er en stor forbedring fra min G-5.

 

Det går nok noen uker før jeg har fått testet ut kameraet i de fleste situasjoner.

 

Det som er greit er at det føltes helt ok ut med Panasonic 100-300mm påmontert, får se til Søndag når jeg skal en tur i Polar park. Da får jeg testet kameraet med 100-300mm.

 

Fornøyd så langt :)

Lenke til kommentar

 

Grattis med nytt flott kamera Døgnvill :-)

 

Takk skal du ha, har du fått E-M1 forresten?

Jada, jeg driver å tafser på det enda. Forsøker meg frem med å spesialisere menyene etter mine ønsker.

Solid stykke kamera og jeg gleder meg til helgen, da skal jeg til Toscana. Da blir det å velge mellom EM-10 eller EM-1 :-)

Lenke til kommentar

 

 

Grattis med nytt flott kamera Døgnvill :-)

Takk skal du ha, har du fått E-M1 forresten?

Jada, jeg driver å tafser på det enda. Forsøker meg frem med å spesialisere menyene etter mine ønsker.

Solid stykke kamera og jeg gleder meg til helgen, da skal jeg til Toscana. Da blir det å velge mellom EM-10 eller EM-1 :-)

 

Til reise vil vel E-M10 egne seg best pga størrelsen, det er vel først og fremst ved actionfotografering at E-M1 er å foretrekke samt bedre grep med større objektiver og værtetting.

Lenke til kommentar

 

 

 

Grattis med nytt flott kamera Døgnvill :-)

Takk skal du ha, har du fått E-M1 forresten?

Jada, jeg driver å tafser på det enda. Forsøker meg frem med å spesialisere menyene etter mine ønsker.

Solid stykke kamera og jeg gleder meg til helgen, da skal jeg til Toscana. Da blir det å velge mellom EM-10 eller EM-1 :-)

 

Til reise vil vel E-M10 egne seg best pga størrelsen, det er vel først og fremst ved actionfotografering at E-M1 er å foretrekke samt bedre grep med større objektiver og værtetting.

 

Ja jeg vet :-) Og det er litt av luksusproblemet. EM-10 passer nok best til formålet, men siden jeg nettopp har fått EM-1 vil jeg jo helst teste dette ut mest mulig. Kanskje jeg tar med begge :-))

Lenke til kommentar

Hehe, merkelig at du sier det der tomsi42 :)

Det var faktisk akkurat slik jeg tenkte. Ta EM-1 og 12-40mm f2.8 med opp i Ciniqe Terre og EM-10 og 17mm f1.8 om kvelden i Pisa. Kanskje Samyang 7,5mm f3,5 i lommen :)

 

Byttet du ikke for å få mindre og lettere utstyr? E-M10 holder da lenge for en slik tur. Med de linsene du har vil du neppe merke noe forksjell på AF uansett.

Lenke til kommentar

 

Hehe, merkelig at du sier det der tomsi42 :)

Det var faktisk akkurat slik jeg tenkte. Ta EM-1 og 12-40mm f2.8 med opp i Ciniqe Terre og EM-10 og 17mm f1.8 om kvelden i Pisa. Kanskje Samyang 7,5mm f3,5 i lommen :)

 

Byttet du ikke for å få mindre og lettere utstyr? E-M10 holder da lenge for en slik tur. Med de linsene du har vil du neppe merke noe forksjell på AF uansett.

Ventet på å få den slengt i trynet ja :-)

 

Men leste du litt lenger opp så ser du at jeg skriver at jeg også vil bruke EM-10 til dette formålet, men at jeg liker tanken på å få benyttet turen til å bli kjent med det nye kameraet også.

Lenke til kommentar

Ventet på å få den slengt i trynet ja :-)

Var egentlig ikke så vondt ment, har selv vært på ferieturer med "for mye" fotoutstyr og ekspansive planer om å sammenligne eller bli kjent med en ny linse eller filter. 9 av 10 ganger hadde jeg vært bedre tjent med bare kamera og ett eller maks to objektiv.
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan få tak i f.eks. Panasonic 100-300mm i morgen akershus/Oslo?

 

Skulle helst hatt et teleobjektiv i helgen (litt mer tele og kvalitet enn 40-150mm som jeg har).

Virker ikke som om noen har på lager (Mpx, japanphoto, fotovideo).

 

EDIT: Kanskje teste Olympus M.Zuiko Digital 75-300mm II selv om den ikke er så lyssterk..

Endret av Zamot
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan få tak i f.eks. Panasonic 100-300mm i morgen akershus/Oslo?

Jeg har 100-300, men ikke mulighet for å låne den bort i helgen. Mener at lagerstatus sa at de var tomme hos Japan Photo var da jeg kjøpte min i JP i byporten, men de hadde en inne likevel. Ikke sikker på om lagerstatus i nettbutikken utelukker at en butikk har den inne. Kanskje vært et forsøk å ringe rundt i morgen?
Lenke til kommentar

Sjekket litt mer, ser ut som det er på lager på JapanPhoto i fredrikstad, så får se om jeg får tid til å dra dit en tur. Om man klikker inn på produktet på japhanphoto.no kan man få opp lagerstatus for butikker, det var lurt! Men er vel lurt å ringe og dobbeltsjekke uansett ja. Skulle helst vært i Ski/Drøbak/Lillestrøm område..

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg 100-300 men er du nå sikker på at den vil gi deg mer kvalitet enn 40-150 ?

 

Jeg er ikke så veldig fornøyd med 40-150 selv, men det har med lysstyrken å gjøre. Har lest at 40-150 skal være en av de bedre telezoomene, men går jo ikke lenger enn 150mm da :-)

 

Selv venter jeg med lengsel på nye 40-150 f2.8 og om jeg trenger mer tele 300mm f4.0 , men ingen av dem er jo for salg ennå så det hjelper deg jo ikkemtilmhelgen uansett :-)

Lenke til kommentar

Var egentlig ikke så vondt ment, har selv vært på ferieturer med "for mye" fotoutstyr og ekspansive planer om å sammenligne eller bli kjent med en ny linse eller filter. 9 av 10 ganger hadde jeg vært bedre tjent med bare kamera og ett eller maks to objektiv.

Du har et poeng der - jeg har opplevd mye av det samme selv. Nå vet jeg ikke om turen til Bringisen er en kosetur med famile/venner/jobb eller som det er en dedikert fototur. Hvis det er det første, så er det lurt å pakke lett og nyte turen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...