Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet at det ligger mye gjemt i menyene til f.eks EM-10 , deriblandt "Live Composite".

 

Er kanskje litt grønn her nå, men er det noen som har en forklaring på hvordan man finner dette og hvordan man bruker det ?

 

Har du prøvd å se i den nedlastbare brukerhåndboken? Den som kom med kamera sto det jo nesten ingen ting i, i denne linken finner du den både på norsk, engelsk og andre språk:

http://www.camerauserguide.net/olympus-om-d-e-m10-camera-users-manual-guide-owners-instruction/23338

Endret av JorunT
Lenke til kommentar

 

Har spurt på facebooksiden deres om de kan bekrefte at den kommer hit til lands, men ikke fått noe svar. Kunne vært interessant med et slikt ved siden av mitt E-M1 :hmm:

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle lufte tanken om å selge mitt GH2 + 14-42 kitobjektiv. Pris ca. 4000 med div. filter, batteri, 12,5 mm 3D-objektiv og fjernutløser. Noen som er interessert? Evt. har noen forslag på hvor det kan være bra å legge den ut for salg?

Lenke til kommentar

Enig! Et tips jeg kan legge til er å søke etter tilsvarende utstyr og se hva det er lagt ut for, og deretter legge seg litt lavere. Noen hundrelapper i potensielt tap, men veldig effektivt for raske handler :)

 

Nå kom jeg på at jeg må endre signaturen min, jeg solgte nemlig også noe utstyr der nylig (Fujifilm X-M1), og kjører nå utelukkende på MFT :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har solgt en del ganger på foto.no, men etter at finn.no ble gratis for privatsalg har jeg brukt dem også. Så langt selger jeg utstyret raskere når det ligger på finn :)

Gratis på foto.no også, jeg har motsatt erfaring - det har gått raskere her enn på finn, men når det er gratis bege steder, kan man jo bare legge ut samme annonse på to steder.

Off topic: Lurer på hva som er forskjellen på GX7 i Chrome (sølv) utgave eller sort utgave. Knapper og alt er vel likt. Den Chrome får vel et litt mer analogt preg. (De hadde bare den inne nå, så jeg måtte vente på sort, Men kanskje det var dumt det - pris er den samme)

Lenke til kommentar

Knappeoppsettet skal være helt likt, men fargekontrasten kan muligens gjøre at det ene er lettere å skjelne verdiene på f.eks. i sollys enn det andre (uten at jeg vet med dette kameraet - har aldri tatt i et, selv om jeg egentlig ønsker meg et slikt selv :) ) Har bare sett det nevnt på anmeldelser av andre kameraer som er tilgjengelig i flere farger. Var dette veldig rotete skrevet? Håper jeg fikk frem poenget, hvis ikke får du si fra :p

Lenke til kommentar

Knappeoppsettet skal være helt likt, men fargekontrasten kan muligens gjøre at det ene er lettere å skjelne verdiene på f.eks. i sollys enn det andre (uten at jeg vet med dette kameraet - har aldri tatt i et, selv om jeg egentlig ønsker meg et slikt selv :) ) Har bare sett det nevnt på anmeldelser av andre kameraer som er tilgjengelig i flere farger. Var dette veldig rotete skrevet? Håper jeg fikk frem poenget, hvis ikke får du si fra :p

Mener jeg har lest en plass jeg også at "skriften" var tydeligere på den ene enn på det andre, det er jo et poeng - håper det er på det sorte da som jeg har bestilt - ellers virker det Chrome kanskje mer retro og elegant - men man bør vel gå for det som er mest praktisk.

 

Her leste jeg på et nettsted:

 

post-92574-0-92208700-1403121366_thumb.jpg

 

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Da har Tamron lansert sitt første mFT-objektiv: 14-150mm f3.5-5.8 Di III.

 

Bildschirmfoto2014-06-19um102752_zps04fa

 

Dette objektivet ble vist første gang i januar 2013, men det har tatt lang tid å få det på markedet. Blant annet har Tamron kuttet ut bildestabiliseringen, siden også Panasonic har begynt med sensorbasert bildestabilisering, i tillegg til at samtlige Olympus-mFT-hus har det. "Suggested retail price" er 65000 yen, noe som tilsvarer $640 eller €470, med andre ord omtrent tilsvarende de eksisterende superzoomene til mFT. :)

 

Edit: Oppdatert pris, den første var feil. Vil sannsynligvis bli mindre etterhvert, siden "suggested retail price" som regel er noe i overkant.

Endret av eks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...