Gå til innhold

Test: Vi har testet den


Anbefalte innlegg

Da er det dårlig dekning og dårlig kamera som står igjen!!!

(Jeg mener det er SMÅ PIRK)

 

Synes du at dårlig dekning på en mobiltelefon er "små pirk"?

Dekning er sjeldent et problem i og rundt (store) byer. Selv ville jeg kalt det for "medium pirk."

 

""""Låser deg i utgangspunktet til operatøren du kjøper den via""", det gjelder alle telefoner helt til bindingstiden går ut. Kan jo "bryte" som noen over nevner.

Om du kjøper fra Telenor kan du få selve telefonen opplåst, gratis, lovlig. Så kan du selge den for alt for mye penger, kjøpe en ny telefon (og dermed starte bindingstiden på nytt, ingen gebyrer eller noe - kun prisen på telefonen), låse opp, selge og slik fortsetter det tongue.gif

 

Netcom også, faktisk alle operatører som selger iPhone i Norge.

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan ikke si at en telefon har dårlig dekning når det eneste grunnlaget er hvor mange streker en telefon viser. Man kan få 5 streker med en Nokia og 3 med en SE, men de kan ha like bra signal men ulik terskel på hva 1 strek innebærer. Så vidt meg bekjent er det ingen universell standard for dette og det er rart å klage på dette så lenge man ikke fikk noen ringvirkninger av dårlig dekning. Om du har bra datahastighet og utmerket samtalekvalitet men telefonen bare viser 3 streker har du da dårlig dekning?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at folk kan mene at dette er en MULTIMEDIAmobil? Det gir ingen mening... En stor del av multimedia er jo kameraet? Iphone har et kamera som passer seg i 2005, da de begynte å utvikle den første Iphone -.-

Personlig liker jeg veldig godt multitasking og kamera er en viktig del for meg :-) Så noen Iphone vil det aldri bli på meg :-)

Dessuten misliker jeg Itunes.

 

Men er egentlig ALT det nye med denne bare at den har fått seg 3MP kamera (Velkommen etter), MMS (Nyvinning her, ja) og at prossessoren har blitt raskere? Det brukte de et år på?

 

Og hvorfor står ikke OmniaHD som alternativ? Da den har alt som Iphone har OG kamera?

Lenke til kommentar

Jeg har for øyeblikket en iPhone 3G. Jeg kan ikke si at det er markedets beste telefon utstyrsmessig, for det er den ikke. Ikke billigst heller.

 

Men det er den første telefonen jeg har hatt hvor jeg ikke hver dag har irritert meg over ett eller annet og ønsket at jeg hadde en "bedre" telefon. Den har oppfylt mine behov på samtlige områder, ergo ser jeg ingen grunn til å bytte den ut. Ett år senere og batteritiden er fortsatt strålende (mitt bruk tilsvarer ca en oppladning i uken) og jeg føler ingen behov for å bytte den ut. :)

 

iPhone 3GS er for meg uaktuelt, da den tilbyr lite. Men testen var god og jeg kan se at (for meg) ville den oppfylle til en femmer, men kanskje ikke hos andre. Det meste går på hva man ønsker ut av en telefon, og for meg som er veldig "casual" i bruken av telefonen (stort sett SMS og ringing, noen ganger litt surfing på 3G etc) så oppfyller den jo. Men det er naturlig at for noen som ønsker flere funksjoner, kanskje bedre kamera, minnekort eller multitasking, så er ikke dette telefonen for dem. Det bringer lite konstruktivt å klage på at en telefon som ikke dekker sitt bruksområde er dårlig på grunn av det. Jeg har aldri ansett iPhone som en "profftelefon", mer en relativt allsidig og praktisk Leatherman av telefoner.

Lenke til kommentar
Skjønner enda ikke at ikke folk kan skjønne at nettop mangelen på multitasking er en fin ting.. Kjenner flere som har WM igjennom jobben, som klager over at mobilen blir treg og trenger både en og to restarter i løpet av dagen (fordi personen som bruker telefonen ikke skjønner at når han trykker på x'en så lukkes ikke programmet, det minimeres og fyller minnet)

 

Så for den gemene bruker som jeg har mest å gjøre med, så er det ett pluss at multitasking ikke er tilstede, ikke ett minus

 

 

Er ikke så rart, trodde det selv helt til jeg leste om det. Ganske dårlig design at den samme knappen lukker programmer ordentlig i desktop OS'et, men bare minimerer det i Win Mobile.

Lenke til kommentar
Hva skjer med denne crappy skjermen? :D

*bilde*

 

Eller er det en ny Apple only ting, vi kom først med blindeskrift på skjermen?

Prøv å ta bilde av skjermen din, får samme effekten. Å ta bilde av skjermer, være LCD eller CRT, er vanskelig :p

 

Så det kun der man sender melding, så det kunne jo hende Apple hadde kommet med noe nytt :p

Lenke til kommentar
Telefonen vil heller ikke selges uten abonnement. Det betyr at du må binde deg til Chess, Telenor eller Netcom for å få telefonen. Prisen du må betale avhenger helt av hvilket abonnement du velger, men i løpet av det første året bør du nok regne med å måtte punge ut fra 4500 kroner og oppover inkludert abonnementsavgifter.

 

Network Norway selger 32GB og 16GB for hhv. 7700,- og 6600,- uten abonnement eller binding. Litt i dyreste laget, men fremdeles mulig uten å bryte en binding. :)

Lenke til kommentar
- Svakt kamera

- Ingen kløpper på multitasking

- Mangler radio

- Tidvis dårlig dekning

- Låser deg i utgangspunktet til operatøren du kjøper den via

- Du tvinges til å bruke Apples programvare på PC-en

 

Uenig i svakt kamera! For det første synst jeg videokamera burde likestilles med foto og telle 50/50. For det andre mener jeg det er alt for stort fokus på bildekvalitet. Lukketid og bildestabilisator er vel så viktig. Min LG Viewty hadde bra bildekvalitet, men kameraet var likevell helt ubruklig da man måtte holde mobilen dønn i ro for å få noelunde bra resultat. iPhone hånterer dette bra etter min mening.

 

Synst forøvrig dere graver dypt på de negative sidene(med unntak av radio) og det er jo alltid bra.

 

Ellers god test. :)

Lenke til kommentar
Skjønner enda ikke at ikke folk kan skjønne at nettop mangelen på multitasking er en fin ting.. Kjenner flere som har WM igjennom jobben, som klager over at mobilen blir treg og trenger både en og to restarter i løpet av dagen (fordi personen som bruker telefonen ikke skjønner at når han trykker på x'en så lukkes ikke programmet, det minimeres og fyller minnet)

 

Så for den gemene bruker som jeg har mest å gjøre med, så er det ett pluss at multitasking ikke er tilstede, ikke ett minus

Ehm... ingen grunn til å ødelegge for de som foretrekker og nesten må ha multitasking fordi enkelte ikke skjønner at programmer kjører i bakgrunnen.. Det at programmer legger seg i bakgrunnen dersom du trykker på X knappen på WM fant jeg ut etter 1 time bruk, vil si de du kjenner som har WM ikke er verdig den hvis de ikke forstår jeg på multitasking. Jeg for min del liker å kunne gjøre forsjellige ting på mobilen samtidig, og er den eneste grunnen til at jeg ikke vurderte 3G når den kom ut

 

Funksjonen til X kan enkelt endres til hvordan man selv vil at den skal oppføre seg. Selv har jeg satt den til å lukke programmer istedet for å minimere. Dette kan du tipse gutta på jobben, Lock-Aze ;)

Lenke til kommentar

Fint test, og må si jeg ikke bryr meg så mye fra eller til på hvordan WM håndterer multitasking, men å bruke det som ett godt argument på at Iphone ikke har multitasking er ganske patetisk.

 

Er veldig mange andre OSer for telefoner som håndterer multitasking mye bedre, og det er faktisk sjekt å ha uansett hva man måtte tenke, selv for enkle brukere. Har selv ingen erfaring å snakke med når det gjelder Iphone, men de har vel omgått en del problemer med epost og teksting og slikt, slik at du ikke mister meldingen hvis du må ut av meldingsprogrammet f.eks for å sjekke noe på f.eks en nettside? Men uansett, de har vel ikke noe annet valg å komme med multitasking i neste runde, for det er absolutt mulig å løse uten problemer. 

 

Ellers er vel det beste med Iphone at brukerene er stort sett veldig fornøyde og tildels fanatiske, og da gjør det vel ikke noe at det koster litt ekstra hvis man er fornøyd med produktet sitt. Og selv om stort sett alt Apple gjør er gjort før, er de veldig flinke til å gjøre det med stil.

Lenke til kommentar
Men uansett, de har vel ikke noe annet valg å komme med multitasking i neste runde, for det er absolutt mulig å løse uten problemer. 

Tviler nok på at multitasking er det første på lista til apple ettersom de har brukt så lang tid på utviklingen av push-notifications funksjonen.

 

Push-notifications fungerer helt flott for meg (selv for IM), og det kan virke som om de som skriker mest etter multitasking ikke helt forstår hva funksjonen gjør (eks. journalisten som skrev denne testen)

Lenke til kommentar
Skjønner enda ikke at ikke folk kan skjønne at nettop mangelen på multitasking er en fin ting.. Kjenner flere som har WM igjennom jobben, som klager over at mobilen blir treg og trenger både en og to restarter i løpet av dagen (fordi personen som bruker telefonen ikke skjønner at når han trykker på x'en så lukkes ikke programmet, det minimeres og fyller minnet)

 

Så for den gemene bruker som jeg har mest å gjøre med, så er det ett pluss at multitasking ikke er tilstede, ikke ett minus

Ehm... ingen grunn til å ødelegge for de som foretrekker og nesten må ha multitasking fordi enkelte ikke skjønner at programmer kjører i bakgrunnen.. Det at programmer legger seg i bakgrunnen dersom du trykker på X knappen på WM fant jeg ut etter 1 time bruk, vil si de du kjenner som har WM ikke er verdig den hvis de ikke forstår jeg på multitasking. Jeg for min del liker å kunne gjøre forsjellige ting på mobilen samtidig, og er den eneste grunnen til at jeg ikke vurderte 3G når den kom ut

 

Kan ikke bare du hjelpe vennene dine å trykke instillinger/system/oppgavebehandler knapp så trykker du avslutt programmer ved å velge x. Så slipper di å ha dem i bakgrunnen ;p

Lenke til kommentar

Det snakkes som om den ikke er tilgjengelig, et lite søk på nettet og jeg fant for eksempel mobiloperatøren Hello (hello.no) som selger 32GB versjonen ulåst, det koster, men for den som SKAL ha den så er jo det bare å kjøre på.. Jeg har bestillt min ;) Som et barn på julaften her :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...